2109
10 راه برای ایمن نگه داشتن کودک در ماشین

10 راه برای ایمن نگه داشتن کودک در ماشین

1400/05/24 بازدید322

ممکن است ایده بیرون بردن کودک با اتومبیل دلهره آور باشد اما مراحلی وجود دارد که می توانید کودک را ایمن نگه دارید. خواه در سفر بین شهری برای دیدار با خانواده خود سفر می‌کنید و می خواهید مطمئن شوید که کودک شما تا آنجا که می تواند ایمن باشد. از این مقاله به عنوان چک لیست استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که کودک شما در سفرها ایمن است.

1- از صندلی های دست دوم اتومبیل خودداری کنید:

توصیه کارشناسان استفاده از صندلی های دست دوم اتومبیل نیست. اگر صندلی اتومبیل تصادف کرده باشد دیگر استفاده از آن ایمن محسوب نمی شود. شما باید از تمام تاریخچه صندلی ماشین کودک خود مطلع باشید و تنها راه اطمینان از این خرید جدید است. همانند تشک های تختخواب صندلی های مخصوص نوزادان محصولی است که باید همیشه جدید خریداری کنید.

 

2- صندلی اتومبیلی بخرید که بتوانید به آن اعتماد کنید:

صندلی ماشین یکی از مهمترین خریدهای ایمنی است که برای کودک خود انجام می دهید. ابتدا باید مطمئن شوید که صندلی اتومبیل انتخاب شده با ماشین شما سازگار است. با موقعیت های مختلف دراز کشیدن می توانید مطمئن شوید که صندلی برای کودک شما حتی در سفرهای طولانی راحت خواهد بود.

 

3- صندلی را توسط یک متخصص نصب کنید:

صندلی ماشین کودک شما فقط در صورت نصب صحیح ایمن است. اگر از انجام یک اشتباه عصبی هستید می توانید یک متخصص را استخدام کنید تا صندلی ماشین را برای شما نصب کند.

 

4- صندلی ماشین را در صندلی وسط عقب نصب کنید:

امن ترین مکان برای صندلی کودک شما در صندلی وسط عقب اتومبیل شماست. این صندلی محافظت بیشتری در برابر اثرات جانبی ایجاد می کند و کودک شما را از کیسه های هوا دور نگه می دارد.

 

5- بندها را محکم کنید:

وقتی کودک خود را روی صندلی قرار می دهید باید کمربند آن را محکم در اطراف کودک خود ببندید. در صورت تصادف صندلی کودک باید به اندازه کافی محکم باشد تا کودک شما را با خیال راحت در محل خود نگه دارد.

 

6- لباس مناسب تن کودک خود کنید:

لایه های ضخیم و اضافی لباس ممکن است اجازه ندهند کودک شما در صورت برخورد ایمن بماند. اگر نگران سرد و یا بیدار شدن کودک خود هستید به یاد داشته باشید که اگر در یک سانحه رانندگی تصادف کردید برای ایمن نگه داشتن کودک شما باید هزینه کمی بپردازید.

 

7- در ماشین خود از آینه کودک استفاده کنید:

برای اینکه کودک خود را زیر نظر داشته باشید می توانید آینه کودک را در صندلی عقب اتومبیل خود نصب کنید. معمولاً روی پشتی قرار می گیرد و به شما این امکان را می دهد که کودک خود را روی صندلی عقب ببینید.

8- در طول راه توقف کنید:

اگر سفر طولانی دارید مهم است که مرتباً توقف کنید تا کودک شما مدتی را در صندلی ماشین بگذراند. این اطمینان می دهد که نوزادان برای مدت طولانی در همان وضعیت نشسته اند که می تواند به ستون فقرات فشار وارد کند و جریان هوا را به ریه های خود محدود کند.

 

9- از اتومبیل خود مطلع باشید:

سالانه از اتومبیل خود استفاده کنید تا مطمئن شوید وسیله نقلیه ای امن برای حمل و نقل کودک شماست. علاوه بر این مراقب سلامت کلی اتومبیل خود باشید تا بتوانید از سفرهای بدون استرس با کودک خود لذت ببرید. یک مکانیک معتمد قادر خواهد بود که ماشین شما را تعمیر و قبل از بروز مشکلات از آنها جلوگیری کند.

 

10- با خیال راحت رانندگی کنید:

حواس پرتی ها را از صندلی رانندگی دور نگه دارید و نگاه خود را به جاده معطوف کنید. همیشه در هنگام رانندگی قوانین مربوط به استفاده از تلفن را دنبال کنید. اگر کودک شما در اتومبیل شخص دیگری مسافر است اطمینان حاصل کنید که فرد به همان راحتی که رانندگی می کنید رانندگی می کند.

 

اصول ایمنی صندلی اتومبیل به چه صورت است؟

کودک شما باید از نظر قد و وزن در صندلی اتومبیل راحت باشد. برای اطمینان از اندازه  مناسب کودک برای صندلی کتابچه راهنمای تولید کننده را بررسی کنید. یادداشت کنید که چه زمانی باید کودک خود را به صندلی بعدی منتقل کنید

کودک خود را تا زمانی که ممکن است عقب نگه دارید. صندلی های رو به عقب می توانند به طور قابل توجهی خطر آسیب در تصادف را کاهش دهند

صندلی باید به درستی در ماشین نصب شود. این موضوعی است که هنگام جابجایی صندلی بین وسایل نقلیه باید کاملاً به آن توجه کنید. اگر دیگران به طور منظم صندلی را بین وسایل نقلیه جابه جا می کنند مطمئن شوید که آنها با نحوه انجام این کار با ایمنی آشنا هستند.

 

منبع: www.bellybelly.com.au

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16338 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11570 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2924 بازدید