2709
تفاوت بلیط چارتر، سیستمی و لحظه آخری هواپیما

تفاوت بلیط چارتر، سیستمی و لحظه آخری هواپیما

1400/05/20 بازدید515

بلیط چارتر، بلیط سیستمی و بلیط لحظه آخری همه از اصطلاحاتی هستند که هنگام خرید بلیط هواپیما با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. ناآگاهی از انواع این بلیط‌ها سبب می‌شود بسیاری از مسافران هنگام خرید بلیط هواپیما سردرگم شده و حتی از خرید بلیط منصرف شوند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این نوشته به بررسی تفاوت بلیط‌ سیستمی، بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری هواپیما بپردازیم تا سفری راحت و بدون دغدغه برای مسافران رقم بزنیم. پس اگر شما هم به دنبال تفاوت این بلیط‌ها با یکدیگر هستید، تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

بلیط سیستمی هواپیما

بلیط سیستمی هواپیما به آن دسته از بلیط‌هایی گفته می‌شود که به طور منظم در برنامه پروازهای ایرلاین‌ها یا خطوط هوایی وجود دارند و حتی ساعت پرواز و تاریخ حرکت آن‌ها هم از پیش مشخص می‌شود. برای خرید بلیط سیستمی می‌توانید از ماه‌ها قبل از پرواز اقدام کنید و بلیط مقصدتان را خریداری کنید. بلیط‌های سیستمی به این دلیل که از چند ماه پیش از حرکت در اختیار مسافران قرار می‌گیرند، امکان تأخیر در پروازشان نسبت به بلیط‌های دیگر کم‌تر است.

قیمت بلیط سیستمی

درباره قیمت بلیط‌های سیستمی نیز باید بگوییم که این بلیط‌ها نسبتاً قیمت بالایی دارند؛ ولی در عوض کیفیت پرواز با آن‌ها نیز بالاست. بهتر است بدانید آن چه که قیمت بلیط سیستمی را تعیین می‌کند، کلاس نرخی ایرلاین‌هاست؛ البته به خاطر داشته باشید که سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بر قیمت بلیط‌ها نظارت دارند. قیمت بلیط‌های سیستمی هر قدر که به زمان پرواز نزدیک می‌شود، ممکن است بالاتر برود. قیمت بلیط سیستمی برای کودکان و بزرگسالان متفاوت است. کودکان ۲ تا ۱۲ سال قیمت ۵۰ تا ۷۰ درصدی قیمت بلیط بزرگسال را پرداخت می‌کنند.

نحوه خرید بلیط سیستمی هواپیما

1. مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی

شما می‌توانید برای خرید بلیط سیستمی هواپیما به یکی از آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنید و از این طریق بلیط خود را تهیه کنید. در این روش باید به یک آژانس مسافرتی معتبر اعتماد کنید و پس از صرف وقتی نسبتاً زیاد و روبه‌روشدن با مشکلاتی مثل ترافیک، شلوغی خیابان‌ها، پیداکردن آدرس، گرما و سرما و ده‌ها مشکل دیگر، بلیط سیستمی هواپیما را خریداری کنید و چنان چه بعد از مدتی تصمیم به کنسل‌کردن بلیطتان داشتید، مجبورید دوباره همین دردسرها را پشت سر بگذارید و حضوری به آژانسی بروید که بلیط را از آن خریده‌اید و برای کنسلی بلیط و استرداد وجه آن اقدام کنید.

2. خرید اینترنتی از سایت‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما

سایت‌های بسیاری وجود دارند که بلیط انواع وسیله نقلیه را به روش اینترنتی به فروش می‌رسانند؛ ولی اعتماد به سایت‌های اینترنتی کار بسیار دشواری است و در صورت انتخاب اشتباه یکی از این سایت‌ها ممکن است متحمل ضرر و زیان شوید؛ ولی نگران نباشید. ما این مژده را به شما می‌دهیم که با خرید اینترنتی بلیط هواپیما از سایت ره بال آسمان، اعتماد شما به این سایت جلب شود و در کنار جلب اعتمادتان از مزایای خرید آنلاین از سایت ره بال آسمان هم بهره‌مند شوید.

بلیط چارتر هواپیما

بلیط چارتری هواپیما یکی از انواع بلیط است که تفاوت‌هایی با بلیط سیستمی دارد و مسافرانی که می‌خواهند بلیط هواپیما بخرند باید از این تفاوت‌ها اطلاع داشته باشند. اصلی‌ترین تفاوت بلیط چارتری با بلیط سیستمی هواپیما در روش قیمت‌گذاری بلیط است. در بلیط سیستمی ایرلاین‌ها از ماه‌ها قبل قیمت بلیط هواپیما را تعیین می‌کنند؛ ولی در بلیط چارتری، چارترکننده یا آژانس هواپیمایی قیمت را تعیین می‌کند و ممکن است از لحظه چارترکردن تا لحظات آخر فروش بلیط، قیمت بالا و پایین شود و نوسان زیادی را تجربه کند. در پروازهای چارتری تمامی صندلی‌های یک پرواز یا تعدادی از آن‌ها به اجاره چارترکننده درمی‌آید و قیمت آن با توجه به مسائل زیادی از جمله فصل، شرایط جوی و... تغییر می‌کند.

چارترکننده کیست؟

به آژانس هواپیمایی یا شخصی که صندلی‌های یک هواپیما را برای فروش اجاره می‌کند، چارترکننده می‌گویند. اگر چارترکننده تمامی صندلی‌ها را اجاره کند می‌تواند قیمت را از قبل تعیین کند؛ البته این قیمت گذاری باید تحت نظارت «سازمان هواپیمایی کشوری» باشد.

· تفاوت‌های بلیط چارتر با بلیط سیستمی

 

 انواع بلیط هواپیما

بهتر است تفاوت‌های این دو نوع بلیط را با رسم جدول نشان دهیم تا مقایسه آن ها آسان‌تر باشد:

· اشتراکات بلیط سیستمی و چارتری

کیفیت پروازهای چارتری و سیستمی یکسان است و در واقع کیفیت پرواز شما بستگی به نوع اکونومی یا بیزینس‌کلاس یا فرست‌کلاس‌بودن آن دارد نه سیستمی یا چارتری‌بودن آن.

پروازهای چاتری لزوماً ارزان‌قیمت نیستند و در اکثر مواقع قیمتشان تفاوت چندانی با قیمت بلیط‌های سیستمی ندارد.

چارترکنندگان و ایرلاین‌‌‌‌ها هر دو از قوانین «سازمان هواپیمایی کشور» تبعیت می‌کنند.

بهترین زمان خرید بلیط چارتری

بلیط‌های چارتری همیشه ارزان نیستند و تنها در شرایطی خاص می‌توانید بلیط چارتر ارزان گیر بیاورید. برای خرید بلیط چارتر هواپیما بهتر است در زمانی اقدام به خرید کنید که تردد و سفر نسبت به سایر مواقع کم‌تر است و به اصطلاح بلیط‌ها روی دست چارترکننده مانده است؛ پس از آن‌جا که می‌خواهد همه بلیط‌هایش را بفروشد، قیمت پایین‌تری را ارائه می‌دهد. همچنین هر چه به ساعت پرواز نزدیک‌تر شویم، قیمت بلیط چارتری ارزان‌تر می‌شود.

چگونه بلیط چارتری بخریم؟

بهترین روش خرید بلیط چارتری هواپیما، روش اینترنتی است. به یکی از سایت‌های معتبر فروش آنلاین بلیط هواپیما سری بزنید و با وارد شدن به سایت در قسمت خرید بلیط چارتری، خریدتان را انجام دهید. یکی از بهترین سایت‌هایی که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، سایت ره بال آسمان است. به آدرس rahbal.com مراجعه کنید و اطلاعات سفر را در کادر صفحه اصلی وارد کنید. لیستی از سفرهای مسیر مدنظرتان برای شما نمایش داده می‌شود که در کنار هر پرواز کلمه سیستمی درج شده است. برای خرید بلیط چارتری به سراغ پروازهایی بروید که کلمه سیستمی با رنگ نارنجی نوشته شده باشد. از آن‌جا که تمام قوانین بلیط هواپیما چارتری و سیستمی یکسان است، ره بال آسمان ترجیح داده از کلمه چارتر استفاده نکند.

بلیط لحظه آخری هواپیما

 

 
چگونه انواع بلیط هواپیما را بخریم؟

بلیط لحظه آخری هواپیما همان بلیط‌هایی هستند که ساعت پروازشان نزدیک شده و به فروش نرفته‌اند. به این دلیل که چارترکننده سعی دارد همه بلیط‌ها را تا زمان پرواز بفروشد، این بلیط‌ها را به قیمت کم‌تر عرضه می‌کند. کنسلی و استرداد بلیط‌های لحظه آخری تابع همان قوانین بلیط‌‌های چارتری است.

مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما از سایت ره بال آسمان

خرید اینترنتی بلیط هواپیما از سایت ره بال آسمان مزایایی دارد که در این‌جا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ـ خرید آنلاین بلیط هواپیما از سایت ره بال آسمان آسان است و در مسیر خریدتان با مشکلی مواجه نمی‌شوید.

ـ همکاران پشتیبانی ما شبانه‌روز آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

-کنسلی بلیط و استرداد وجه به صورت اینترنتی و تلفنی امکان‌پذیر است و هزینه بلیط پس از کسر جریمه در کم‌تر از ۲۴ ساعت به حساب شما بازمی‌گردد.

-آژانس ره بال آسمان در بسیاری از فرودگاه‌های مطرح کشور نمایندگی مستقر دارد تا در صورت بروز مشکل، مسافران به نمایندگی مراجعه کنند.

 

 

 متا: تفاوت بلیط چارتر، سیستمی و لحظه آخری هواپیما یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید هنگام خرید بلیط هواپیما برای هر مقصدی مدنظر داشته باشید. همراه ما باشید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4836 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14713 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3818 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3530 بازدید