2709
خواص موز برای کودکان

خواص موز برای کودکان

1400/05/09 بازدید5512

موز سرشار از کلسیم، پتاسیم، منیزیم و چندین ترکیب زیست فعال تقویت کننده سلامتی است که سلامت کلی را تقویت می کند. علاوه بر این مقدار زیادی کالری فراهم می کند که می تواند در افزایش انرژی مورد نیاز کودکان در حال رشد کمک کند. اگرچه ممکن است مدتها باشد که کودک شما موز می خورید اما هرگز دیر نیست که اطلاعات بیشتری در مورد این میوه خوشمزه کسب کنید. در اینجا برخی از حقایق جالب موز آورده شده است که می توانید با کودک خود در میان بگذارید تا کمی کنجکاوی در مورد این میوه را برانگیزد.

۱- وزن یک موز به طور متوسط 125 گرم است که 75 درصد آن آب است.

۲- چگالی موز کمتر از آب است و می تواند درست مثل سیب روی سطح شناور باشد

۳- موز یک ماده غذایی رادیواکتیو است، اما حاوی رادیواکتیویته بسیار کمی برای آسیب رساندن به انسان است.

۴-پوست موز می تواند به تسکین خارش و التهاب ناشی از گزش یا پیچک سمی کمک کند.

۵- موز تنها میوه حاوی آمینو اسید ضروری تریپتوفان و ویتامین B6 است. این ترکیبات تولید سروتونین، هورمونی خوشحال کننده که باعث افزایش خلق و خو می شود را تسهیل می کنند.

۶- بیش از 1000 نوع موز در حدود 150 کشور جهان پرورش داده شده است.

۷- گسترده ترین مجموعه جهان که فقط به یک میوه اختصاص دارد موزه کلوچه موز است.

کودک هر روز چه تعداد موز می تواند بخورد؟

تعداد مشخصی از موز که کودک باید روزانه بخورد وجود ندارد. معمولاً یک تا دو موز در روز برای اکثر کودکان با فعالیت متوسط کافی است. به یاد داشته باشید تعدیل و تنوع کلید اصلی داشتن یک رژیم غذایی متعادل است.

موز چه فایده‌ای برای سلامتی کودکان دارد؟

موز یک میوه قابل هضم و مغذی است. بگذارید بدانیم چگونه از سلامت فرزند شما پشتیبانی می کند. در اینجا برخی از مزایای قابل توجه خوردن موز به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل آورده شده است.

1- انرژی زا است:

موز یک میوه مجلل است که شکم را به طور موثر پر می کند. 28 گرم موز حدود 94 کیلوکالری انرژی فراهم می کند که کودکان می توانند برای تأمین نیازهای روزانه انرژی خود استفاده کنند. کودکان برای فعالیتهای روزمره و همچنین رشد و نمو به انرژی نیاز دارند.

2- از هضم غذا پشتیبانی می کند:

یک موز سبز (خام) سرشار از فیبر غذایی نامحلول است که هضم مناسب را تسهیل می کند. این فیبر نامحلول از یبوست جلوگیری می کند. علاوه بر این به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند که به رشد و تکامل مناسب پروبیوتیک هایی که SCFA (اسیدهای چرب زنجیره کوتاه) لازم برای جلوگیری از بیماری های مزمن را تولید می کنند کمک می کند

3- تقویت ایمنی:

موز حاوی مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین C و B6 است که از عملکردهای فیزیولوژیکی که به ایمنی کمک می کنند پشتیبانی می کند. علاوه بر این، حاوی فیتواسترول است که دارای اثرات تعدیل سیستم ایمنی نیز می باشد. بنابراین مصرف موز به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می تواند به حفظ سیستم ایمنی سالم کمک کند.

4- سلامت استخوان و قلب را تقویت می کند:

موز حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم و منیزیم است که از سلامت استخوان و قلب پشتیبانی می کند. این مواد مغذی همچنین برای حفظ تعادل الکترولیتی بدن که برای تنظیم عملکردهای حیاتی نیاز دارد بسیار مهم هستند.

5- سلامت کلی را افزایش می دهد:

موز همچنین حاوی ترکیبات فعال مانند فنلیک ها، کاروتنوئیدها، آمین های بیوژنیک و فیتواسترول ها است. در حالی که فنلیک ها و کاروتنوئیدها با آسیب رادیکال های آزاد مقابله می کنند آمین های بیوژنیک و فیتواسترول ها عملکردهای مختلف فیزیولوژیکی را تنظیم می کنند که با گذشت زمان سلامت کلی را تقویت می کنند.

 

منبع: www.momjunction.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها