2109
 فن آوری 5جی سرعت بیشتر را به جهانیان هدیه می کند

فن آوری 5جی سرعت بیشتر را به جهانیان هدیه می کند

1400/05/05 بازدید179

 

پنجمین استاندارد فن آوری شبکه های تلفن همراه پهن باند است که از سال 2019 در سراسر جهان راه اندازی شده است و جایگاه خود را از شبکه 4G تحویل گرفته است. شبکه های 5G  مانند دیگر انواع فن آوری تلفن های هوشمند، سیستم های ارتباطات سیار سلولی هستند که همه دستگاه های 5G دریک سلول بوسیله آنتن محلی با کمک امواج رادیویی به اینترنت و شبکه تلفن متصل می شوند. فرق سیستم جدید 5G نسبت به بقیه شبکه ها، پهنای باند بیشتر و سرعت بارگذاری بیشتر می باشد. اگر به دنبال خرید گوشی با تکنولوژی 5G هستید، خرید گوشی از فروشگاه لیپک یک مزیت برای شما به حساب می آید، زیرا امن ترین خرید را می توانید داشته باشید.

 

ویژگی های نسل پنجم شبکه تلفن همراه

این سیستم مزیت های بسیاری برای صنایع و کسب و کارها به دنبال دارد. بارگذاری یک فیلم HD در عرض چند ثانیه حتی در فضای شلوغ از قابلیت های این سیستم به شمار می آید. 5 جی 100 برابر از 4 جی سرعت دارد، سرعت اتصال سریع، پهنای باند بیشتر و تاخیر در اتصال از مزیت های ویژه این تکنولوژی می باشد. این تحول به رشد سیستم های ترافیکی، خدمات الکترونیکی و بازی های ابری کمک زیادی کرده است و کسب و کارها را به سمت و سوی ایمن تر و پایدارتر سوق می دهد. یکی از محاسنی که این تکنولوژِی به صنایع می بخشد این است که شما میلیاردها دستگاه متصل به 5جی را تصور کنید که اطلاعات را جمع آوری می کنند و به اشتراک می گذارند تا از وقوع اتفاقاتی مانند تصافات جاده ای جلوگیری شود.

چرا 5 جی جانشین 4 جی شد

دو عنصر سرعت و راحتی از ملزومات زندگی در جهان امروز به شمار می رود که این هدف با اتصال به اینترنت پرسرعت امکان پذیر می باشد، و امروزه با رشد روز افزون جمعیت جهان، سیستم های قبلی جای خود را به سیستم های ارتباطی جدید می دهند با این وجود، شبکه ها 4 جی نمی توانند نیاز و خواسته های مردم را برای انتقال داده های بزرگ با سرعت بالا را فراهم کنند.

حالا ببینم 4 جی چیست و چه ویژگی هایی دارد،4جی نیز مانند 5 جی نسل چهارم فناوری شبکه تلفن همراه باند پهن می باشد که در اواخر سال 2000 به وجود آمد، و 50 برابر سرعت بیشتری نسبت به نسل قبل خود 3 جی دارد. این شبکه تا کنون توانسته از کنفرانس های ویدیویی، تماس های صوتی شفاف، جستجوی سریع در تلفن های هوشمند پشتیبانی کند. اما افزایش رشد جمعیت و سرعت روز افزون در زندگی امروزی، پاسخگوی این سیستم نبود در نتیجه 5 جی وارد بازار شد

مقایسه بین سیستم 5 جی با 4 جی

تا کنون متوجه شدیم که یکی از دلایل تغییر سیستم 4 جی به 5 جی، رشد روز افزون جمعیت دنیاست. در این قسمت قصد دارم تفاوت بین این دو سیستم ها را به صورت موردی بیان کنم.

  1. سرعت

طبیعتا سرعت از مهم ترین پارامترهای تغییر این سیستم است . 5 جی نسبت به 4 جی بسیار سریعتر و هوشمندتر عمل می کند . سرعت 5 جی 10 گیگابایت در ثانیه است که 100 برابر از 4 جی بیشتر است. امروزه بسیاری از برندهای تلفن همراه، به سمت تکنولوژی 5جی در حال حرکت هستند، اما در هر برندی برخی مدل ها هنوز از این سیستم استفاده نمی کنند، مثلا در گوشی های اپل مانند آیفون SE2020 مشکی هنوز راه به 5 جی نبرده است.

 

  1. نرخ تاخیر

این نرخ تعیین می کند که هر سیگنالی چه بازه زمانی نیاز دارد تا از منبع خود به مقصد یعنی گیرنده حرکت کند. این ویژگی را ما در سیستم 5 جی مشاهده می کنیم زیرا این سیستم تمرکز خود را بر سرعت بالا معطوف کرده است، نرخ تاخیر در شبکه های 5 جی کمتر از 4 جی است،شما در سیستم 5 جی تنها یک میلی ثانیه گفته می شود اما این نرخ را یک میلی ثانیه اما نرخ تاخیر در شبکه های 4 جی تقریبا 40 تا 50 میلی ثانیه می باشد.

  1. اپلیکیشن

شما در سیستم 5 جی از اپلیکیشن های بیشتر با کیفیت بهتر می توانید استفاده کنید. و این سیستم به نفع تمام تجار، گیمرها، دانشجویان و سایر مشاغل خواهد بود. 5 جی این حسن را برای عاشقان ورزش دارد که می توانند مسابقات ورزشی مورد علاقه شان را در بازه زمانی طولانی، بسیار روان و سریع مشاهده کنند، در حالیکه شما با 4جی نمی توانستید طولانی مدت و به صورت پخش مستقیم، مسابقات مورد علاقه تان را تماشا کنید. اگر به گوشی های آیفون علاقه دارید، و دنبال گوشی با قابلیت 5 جی هستید، آیفون 12 پرومکس را به شما پیشنهاد می کنم، شما می توانید قیمت ها را در لیپک و فروشگاه های دیگر بررسی کنید، مطمئن باشید، قیمت آیفون 12 پرومکس لیپک با فروشگاه های دیگر قابل مقایسه نیست. کلیه کالاها در فروشگاه لیپک با ضمانت اصالت کالا و ضمانت 7 روزه بازگشت ارایه می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16322 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2665 بازدید