2109
نگرانی و ترس مشترک برای والدین

نگرانی و ترس مشترک برای والدین

1400/04/29 بازدید3005

پدر و مادر بودن یکی از پردرآمدترین شغل‌ها است، اما همچنین می‌تواند یکی از سخت‌ترین مشاغل باشد. بسیاری از والدین تازه وارد نگرانند که نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند. با این حال روش‌های عملی برای مقابله با چالش‌های پدر و مادر جدید وجود دارد تا بتوانید از کودک خود لذت بیشتری ببرید. داشتن احساسات شدید در دوران بارداری و پس از تولد کودک طبیعی است. احتمالاً شادی، عشق، لذت و غافلگیری و در سایر مواقع استرس، عصبانیت و ناامیدی را تجربه خواهید کرد. بسیاری از افراد باید یاد بگیرند که چگونه پدر و مادر شوند. اگر دور از خانواده خود زندگی می‌کنید یا خود به تنهایی والدین را یاد می‌گیرید کنار آمدن با احساسات حتی دشوارتر خواهد بود. بچه دار شدن با آنچه انتظار داشتید متفاوت است. ممکن است نگران باشید که زایمان طبق برنامه شما پیش نرود شیردهی سخت‌تر از آن است که فکر می‌کردید یا روز‌های بدی را سپری می‌کنید. همچنین تجربه احساسات منفی نسبت به کودک بسیار معمول است. در اینجا برخی از نگرانی‌های رایج با نکاتی در مورد نحوه مدیریت آن‌ها وجود دارد.

۱- برای به حداقل رساندن خطر کودک خود را به پشت بخوابانید، سیگار نکشید، اطمینان حاصل کنید که سر او باز نشده و نگذارید بیش از حد گرم شود. امن‌ترین مکان برای خواب آن‌ها در یک تختخواب در یک اتاق با شما برای ۶ تا ۱۲ ماه اول است.

 

۲- هم برای مادران و هم برای پدر‌ها این احساس معمول است که به درستی با کودک خود پیوند نخورده اند. ممکن است روز‌ها، هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد تا اینکه با کودک خود نزدیک شوید. احتمالاً ترکیبی از احساسات را احساس خواهید کرد. اگر برای مدت طولانی احساس کمبود و قطع ارتباط با کودک خود دارید با یک متخصص بهداشت صحبت کنید.

 

۳- نوزادان لکه‌های نرم روی سر خود دارند که فونتانل نامیده می‌شود. فونتانل سخت‌تر از آن است که شما فکر می‌کنید. در حالی که همیشه باید از سر کودک خود مراقبت کنید، اما با لمس یا نوازش فونتانل نمی‌توانید به او صدمه بزنید.

 

۴- برای جلوگیری از زمین خوردن یا افتادن خانه را بررسی کنید. بررسی کنید که هیچ فرشی  وجود ندارد، ‌اشیا را از پله‌ها دور نگه دارید و هنگام راه رفتن با کودک وقت خود را اختصاص دهید.

۵- والدین اغلب رشد کودک خود را با سایر نوزادان مقایسه می‌کنند. اما کودکان با سرعت خود رشد می‌کنند و در مقاطع مختلف به نقاط عطفی می‌رسند. حدود ۱۰ تا ۱۵٪ کودکان نوعی تاخیر در رشد را قبل از ۳ سالگی تجربه می‌کنند. با استفاده از بخش‌های بررسی در پرونده سلامت کودک، رشد کودک خود را به طور منظم بررسی کنید. به غریزه خود اعتماد کنید و اگر نگران هستید با متخصص بهداشت خود صحبت کنید.

 

۶-‌گریه زیاد نوزادان تازه متولد شده طبیعی است. ‌گریه در ۲ تا ۳ هفته افزایش می‌یابد و ۶ تا ۸ هفته به اوج خود می‌رسد. در اواخر بعدازظهر و اوایل شب بیشتر دیده می‌شود. اگر صدای‌گریه متفاوت است یا اگر نگران هستید با پزشک خود مشورت کنید.

 

۷- برخی از نوزادان بیشتر اوقات می‌خوابند، برخی دیگر بسیار بیدار می‌شوند. طی چند هفته اول کودک شما باید در طی ۲۴ ساعت ۸ تا ۱۲ تغذیه داشته باشد. تا زمانی که کودک شما پوشک مرطوب و رنگ خردلی زیادی داشته باشد، بعید است مشکلی ایجاد شود.

 

منبع: www.pregnancybirthbaby.org.au

ارسال نظر شما

login captcha

سلام، ممنون تز مطلب خوبتون

اگربا پرستار بیرون میروند ردیاب کودک هم به صورت ساعت مچی هست، صدای کودک هم باهاش  شنیده میشه و باهاش میشه حرف زد.

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16330 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11567 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2836 بازدید