2109
سردرد‌های میگرنی چه تاثیری در بارداری دارند؟

سردرد‌های میگرنی چه تاثیری در بارداری دارند؟

1400/04/29 بازدید3156

اگر باردار هستید بدون شک درد جدیدی را تجربه می کنید. ممکن است شما نیز یکی از میلیون ها زن بارداری باشید که میگرن را تجربه می‌کنند. این را بدانید که بارداری علائم سردرد میگرنی را برای بسیاری از زنان کاهش می دهد. اطلاعات این مقاله نی نی سایت می تواند به شما کمک کند تا با میگرن در بارداری کنار بیایید.

به چه علت دچار سردرد میگرنی می شویم؟

اینکه چه عواملی باعث ایجاد سردردهای میگرنی می شوند دقیقاً مشخص نیست. اما به نظر می رسد میگرن شامل تغییر در مسیرهای عصبی، مواد شیمیایی عصبی و جریان خون در مغز است. سلول های مغزی بیش از حد هیجان زده باعث ترشح مواد شیمیایی می شوند. این مواد شیمیایی رگهای خونی سطح مغز را تحریک می کنند. این به نوبه خود باعث تورم رگ های خونی و تحریک درد می شود. تصور می شود که استروژن در میگرن نقش دارد. به همین دلیل بارداری، قاعدگی و یائسگی اغلب الگوی سردردهای میگرنی را در زنان تغییر می دهد. همچنین به نظر می رسد انتقال دهنده عصبی سروتونین نقشی اساسی در میگرن دارد.

 

یک دفترچه تهیه کنید و درد میگرن را یادداشت کنید:

تغییرات هورمونی در دوران بارداری تنها چیزی نیست که می تواند سردردهای میگرنی را تحریک کند. اکثر خانمها ترکیبی از عوامل محرک دارند. به عنوان مثال: استرس، وعده های غذایی فراموش شده و کمبود خواب همه می توانند باعث ایجاد میگرن شوند. بعضی از میگرن ها چند ساعت طول می کشد. برخی دیگر اگر درمان نشوند می توانند چند روز دوام بیاورند. میگرن کاملاً غیرقابل پیش بینی است. بنابراین اگرچه ممکن است بارداری آنها را برای یک زن بدتر کند، اما ممکن است برای زن دیگر کاملاً ناپدید شود. یک دفترچه یادداشت سردرد به شما امکان می دهد عوامل خاص خود را ردیابی کنید. این به پزشک کمک می کند تا تصمیم بگیرد که بهترین روش درمانی برای تسکین علائم خاص شما بهتر خواهد بود. همچنین ممکن است به شما کمک کند الگویی را شناسایی کنید که به شما می گوید در دوران بارداری از کدام عوامل محرک جلوگیری کنید. عوامل محرک سردرد عبارتند از:

  • شکلات
  • کافئین
  • غذاهایی که حاوی مواد نگهدارنده MSG (مونو سدیم گلوتامات) و نیترات هستند
  • آسپارتام شیرین کننده موجود در NutraSweet و Equal

آزمایشات میگرن به چه صورت انجام می شوند؟

سردرد می تواند در اثر عارضه بارداری به نام پره اکلامپسی ایجاد شود. بنابراین پزشک ممکن است قبل از تشخیص میگرن شما را برای آن شرایط ارزیابی کند. حتماً تمام داروهای مصرفی خود را از جمله محصولات بدون نسخه و مکمل های طبیعی به پزشک خود بگویید. همچنین به پزشک خود اطلاع دهید که آیا کسی در خانواده شما میگرن داشته است یا خیر. پزشک اغلب می تواند میگرن را از طریق دفترچه خاطرات سردرد و سابقه پزشکی شما تشخیص دهد. سی تی اسکن و سایر آزمایشات رادیولوژی برای سایر دلایل سردرد در بارداری معمولاً توصیه نمی شود. این به دلیل خطرات احتمالی برای جنین است.

 

از میگرن چه طور مراقبت کنیم؟

1- تا حد امکان از عوامل محرک شناخته شده خود مانند غذاهای خاص خودداری کنید

2- یک برنامه قابل پیش بینی از وعده های غذایی و میان وعده ها داشته باشید

3- آب زیاد بنوشید

4- استراحت کافی داشته باشید

5- شرکت در یک کلاس یوگا و مدیتیشن گزینه مناسبی است

6- هنگام بروز درد کیسه های یخ، ماساژ و استراحت را در یک اتاق ساکت و تاریک امتحان کنید

 

چه داروهایی را برای میگرن مصرف کنیم؟

اگر باردار هستید یا قصد دارید به زودی باردار شوید به طور کلی پزشک به شما توصیه می کند از مصرف داروها خودداری کنید مگر اینکه کاملاً مورد نیاز باشد. در برخی موارد لازم است یک داروی خاص تجویز شود. بسیاری از داروهای ضد میگرن برای درمان یا جلوگیری از سردرد میگرنی و علائم آن باید در دوران بارداری اجتناب شود. برخی از آنها به نقص مادرزادی در نوزادان مرتبط هستند و سایر داروها با عوارض بارداری همراه هستند.

 

منبع: www.webmd.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16330 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11567 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2836 بازدید