2109
نکاتی که باید برای تمیز نگه داشتن لباس کودک بدانید

نکاتی که باید برای تمیز نگه داشتن لباس کودک بدانید

1400/04/24 بازدید3879

به نظر می‌رسد شستن لباس نوزادان با ماشین لباسشویی کار ساده ای باشد. هر پدر و مادری باید رعایت نکات مربوط به لباسشویی را برای تمیز نگه داشتن لباس کودک خود بدانند. نوزادان نامرتب هستند. به هم ریختگی در واقع بعضی روز‌ها به نظر نمی‌رسد یک کودک بیش از یک لحظه لباسش را پوشیده باشد، در حالی که نیاز به تغییر چیز جدیدی دارد. تف، پوشک دمیده، ریختن مواد غذایی و موارد دیگر چندین مورد کثیف شدن لباس در طول روز است و گاهی اوقات به نظر می‌رسد که لباس قابل تمیز شدن نیست و دیگر نمی‌توان آنرا تمیز کرد.

۱- برای تمیز نگه داشتن لباس کودک، لباس‌ها را از قبل بشویید:

لباس‌هایی که مستقیماً از روی چوب لباسی آویز می‌شوند تقریباً به همان اندازه تمیز هستند. از زمان خرید لباس جدید و قبل از به تن کردن نوزاد باید به نکات بهداشتی آن عمل کنید و کاملا لباس را با مواد نرم کننده بشویید.

۲- یک ماده شوینده مناسب برای پوست حساس کودک انتخاب کنید:

لباس‌های کودک به دلیل داشتن پوست حساس کودک نمی‌توانند با همان ماده شوینده بقیه اعضای خانواده شسته شوند. لباس‌ها باید در شوینده‌ای که مخصوص نوزادان و پوست حساس آن‌ها ساخته شده است و بدون عطر شسته شود. لازم است کودک را تا حد ممکن از مواد شیمیایی دور نگه دارید. بنابراین، شوینده‌هایی که فاقد عطر هستند و یا برای پوست‌های حساس تولید شده اند بسیار مفید هستند.

۳- قبل از شستن برچسب شوینده را بخوانید تا لباس کودک آسیب نبیند:

خواندن برچسب قبل از شستشو ضروری است. همان قانون جداسازی سفیدی از رنگ در مورد لباس کودک نیز اعمال می‌شود تا رنگ‌ها با هم تداخل پیدا نکنند. اما بعضی از لباس‌ها به دلیل خاصیت ظریفشان ممکن است نیاز به شستن دست داشته باشند.

۴- همه لکه‌ها برابر نیستند:

لباس بچه‌ها قرار است دچار لک های مختلف شود. با این وجود نمی‌توان همه لکه‌ها را به همان روش پاک کرد. به همین ترتیب دانستن بهترین روش برای از بین بردن لکه‌های اصلی که احتمالاً برای لباس کودک اتفاق می‌افتد، مهم است. در زیر چند مورد از این لکه‌ها گفته شده است:

- لکه‌های روغنی:

به نظر می‌رسد به محض تماس لباس با روغن کودک لباس برای همیشه لکه دار می‌شود. اولین مرحله، پاک کردن لکه‌های اضافی لباس است بعد لباس را صاف بگذارید، نشاسته ذرت را روی لکه بپاشید. بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند. نشاسته ذرت را پاک کنید. سپس صابون ظرف مایع را به لکه بمالید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه بماند. مرحله آخر این است که لکه را زیر آب گرم قرار داده و با صابون بشویید.

- لکه‌های غذا:

غذاهای کودک در رنگ‌های متنوعی وجود دارد که به نوبه خود می‌تواند در رنگ‌های مختلف لکه دار شود. هرچند نترسید و برای از بین بردن بیشتر این لکه‌ها راه حل هایی وجود دارد. لباس را در  مخلوط الکل و آب خیس کنید. اگر با شستن لکه به مشکل برخوردید، باید از مخلوط یک به یک سرکه سفید و آب استفاده کنید تا لباس کاملا تمیز شود.

- لکه‌های پروتئین:

از بین بردن شیر مادر و شیر خشک، لکه‌های پروتئین به خودی خود پاک می‌شوند.

- لکه‌های ادرار:

از یک حلال روی استفاده کنید و سپس آن را در لباسشویی قرار دهید. لکه باید در پایان چرخه کاملا پاک شود. مهم است که آمونیاک یا سرکه را با هر ماده تمیز‌کننده حاوی آمونیاک مخلوط نکنید. این ترکیب برای سلامتی مضر است.

 

منبع: www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها