2109
بهترین کاندوم ضد حساسیت

بهترین کاندوم ضد حساسیت

1400/04/15 بازدید10765

اگر بعد از اتمام رابطه جنسی دچار خارش مداوم و بی دلیل می شوید، می تواند به خاطر حساسیت به کاندوم باشد. خارش ممکن است بر اثر واکنش حساسیتی به کاندوم یا هر ماده دیگری که در زمان برقراری رابطه جنسی مورد استفاده قرار داده اید، بروز کند. گرچه ممکن است به هر کاندومی حساسیت داشته باشید، اما کاندوم با جنس لاتکس رایج ترین نوع حساسیت زاست.

در اکثر مواقع حساسیت به لاتکس به مرور زمان و بعد از بارها قرار گرفتن در معرض این ماده بروز می کند. به علاوه حساسیت به لاتکس در بین کارمندان بیمارستان ها و مراکز مراقبتی بیشتر است. در ادامه با جزئیات بیشتری به مسئله حساسیت به کاندوم پرداخته می شود.

حساسیت به کاندوم

در اکثر موارد افرادی که به لاتکس (Latex Allergy) یا سایر مواد حساسیت دارند، دچار یک واکنش موضعی می شوند. به این معنا که علائم حساسیت تنها در محلی که پوست به طور مستقیم با لاتکس یا کاندوم تماس داشته واکنش‌هایی مانند خارش، سوزش، التهاب و… نشان می دهد. اما در بسیاری دیگر این حساسیت به شکل های گوناگون بروز می کند.

در موارد حساسیت شدید یک واکنش کلی در بدن یا یک واکنش سیستمیک بروز می کند. خانم ها بیشتر در معرض واکنش حساسیتی سیستمیک هستند. علت حساسیت بیشتر خانم ها به کاندوم این است که غشاهای مخاطی واژن پروتئین های لاتکس را سریعتر از غشاهای آلت تناسلی جذب می کنند.
نشانه های واکنش حساسیتی سیستمیک عبارتند از:

  • کهیر در بخش هایی که با کاندوم تماس نداشتند.
  • التهاب در بخش هایی که با کاندوم تماس نداشتند.
  • آبریزش بینی یا گرفتگی بینی
  • آبریزش چشم
  • خارش گلو
  • گر گرفتن صورت

در موارد نادر حساسیت به کاندوم ممکن است منجر به بروز آنافیلاکسی شود. آنافیلاکسی یک واکنش حساسیتی کشنده است. در صورت بروز هر یک از موارد زیر بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:

  • مشکل تنفسی
  • مشکل در بلع
  • التهاب دهان، گلو یا صورت

عوامل به وجود آورنده حساسیت

گاهی اوقات بعضی از افراد هنگام استفاده از کاندوم دچار سوزش، خارش، قرمزی و تورم در ناحیه تناسلی خود می‌شوند که این موارد می‌توانند از علائم اصلی حساسیت به کاندوم باشند. اگر شخصی بعد از استفاده دچار حساسیت شود ممکن است که در واقع مشکل از سمت خود شخص نباشد. گاهی اوقات بعضی از تولیدکنندگان ، از مواد اسپرم کش و روان کننده شیمیایی استفاده می کنند که این امر باعث تحریک دستگاه تناسلی و ایجاد خارش و سوزش در ناحیه تناسلی می شود، همچنین خود لاتکس که اکثر کاندوم‌ها از آن تولید می شوند نیز می تواند ایجاد مشکل کند.

از این رو برای رفع این مشکل حتما و حتما باید از کاندوم ضد حساسیت و آنتی باکتریال استفاده نمود. این نکته را باید همیشه مد نظر داشته باشید که شرط داشتن یک زندگی سالم و مداوم، داشتن یک رابطه جنسی خوب و سالم است .

چرا حساسیت به کاندوم بروز می‌کند؟

لاتکس طبیعی – که رنگ آن با لاتکس مصنوعی متفاوت است – حاوی پروتئین های زیادی است که گفته می شود منجر به بروز واکنش های حساسیتی می شوند.
اگر به لاتکس حساسیت دارید، سیستم ایمنی این پروتئین ها را به عنوان مهاجم مضر در نظر می گیرد و آنتی بادی هایی برای مقابله با آنها آزاد می کند. این پاسخ ایمنی منجر به خارش، التهاب یا سایر علائم حساسیتی می شود.
گرچه حساسیت به لاتکس رایج ترین نوع حساسیت است، اما احتمال حساسیت داشتن به سایر انواع کاندوم ها نیز وجود دارد. به هرحال واکنش حساسیتی به شکل مشابه بروز می کند، اگر کاندوم مورد استفاده حاوی یک یا چند ترکیب تحریک کننده و حساسیت زا باشد، سیستم ایمنی آنتی بادی هایی را آزاد خواهد کرد که با آن‌ها مقابله کنند. این امر منجر به بروز واکنش حساسیتی موضعی یا کلی در بدن خواهد شد.

بهترین کاندوم‌های ضد حساسیت

انتخاب و خرید کاندوم خوب جهت استفاده در روابط جنسی حتما باید مورد توجه قرار گیرد. درست است که هدف اصلی استفاده از کاندوم، پیشگیری از بارداری است، اما نباید به گونه‌ای باشد که به بدن ما آسیب بزند.

کاندوم‌ آنتی باکتریال یا ضدحساسیت دارای ویژگی ضد‌میکروب و ضد‌عفونی کنندگی مضاعف برای بدن‌هایی با حساسیت بیشتر است. از این‌رو این کاندوم‌ها با استریل کردن موضع، زمینه را برای هرگونه حساسیت و بیماری از بین می‌برند. همچنین برخی از این کاندوم‌ها دارای اسانس معطر جهت خوشبو کردن بوی بد در حین روابط جنسی نیز هستند. در ادامه به معرفی بهترین‌ کاندوم‌های ضدحساسیت موجود در بازار می‌پردازیم:

کاندوم کدکس مدل Zero Invisible

این کاندوم از لاتکس 100% طبیعی تولید می‌شود؛ بنابراین کاملا ضد حساسیت است و همچنین خاصیت ارتجاعی بسیار خوبی هم دارد.

کاندوم ضد حساسیت کدکس مدل Sensitive Pro-Sensation

این کاندوم دارای روان کننده است و در عین نازکی و تحریک پذیری، مقاومت و ایمنی فوق العاده ای هم دارد.

کاندوم ضدحساسیت شادو مدل SENSITIVE

کاندوم حساس شادو بسیار ظریف و حساس ساخته شده که نازک بودن آن برای افرادی که دوست ندارند از کاندوم استفاده کنند بسیار مناسب است.

در صورت حساسیت به کاندوم چه باید کرد؟

گر چه اکثر کاندوم ها با لاتکس ساخته شده اند، اما جایگزین هایی نیز وجود دارد. در مورد حساسیت خود با پزشک مشورت کنید و بهترین نوع کاندومی را انتخاب کنید که حاوی لاتکس نیست.

سخن پایانی

حساسیت به کاندوم می تواند هم برای مردان و هم برای زنان به وجود بیاید. استفاده از لاتکس و مواد شیمیایی دیگری که در کاندوم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند می تواند عامل به وجود آورنده حساسیت باشند. برای جلوگیری از این مساله می توان از انواع کاندوم ضد حساسیت استفاده کرد.

خبر خوشی برای شما داریم. فروشگاه اینترنتی الو کاندوم همراه با مشاورانی مجرب به شما در خرید و انتخاب کمک می‌کنند، تا لذت تجربه‌ی راحت‌ترین انتخاب از فرشگاه اینترنتی را کسب کنید.

همچنین در صفحه اینستاگرام فروشگاه اینترنتی الو کاندوم، با شرکت در مسابقه‌ها و اجرای چند قانون ساده برنده‌ی جوایز ارزنده‌ای شوید.

ارسال رایگان سبدهای خرید بالای 150 هزار تومان و بسته بندی محرمانه نیز از ویژگی های خرید اینترنتی کاندوم و سایر محصولات زناشویی از الو کاندوم است.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8452 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6093 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15079 بازدید