2109
آیا باید قبل یا بعد از غذا خوردن ورزش کنید؟

آیا باید قبل یا بعد از غذا خوردن ورزش کنید؟

1400/04/14 بازدید1045

معده خالی ورزشکاران مملو از اکتشافاتی است که ممکن است هنگامی تغییر کند که بخواهید برای یک تمرین بزرگ، بدن از آن تغذیه کنید. ورزش قبل از غذا کالری بیشتری از چربی می‌سوزاند و به افراد کمک می‌کند تا از تمرینات خود بیشتر استفاده کنند. حذف یک وعده غذایی قبل از تمرین همچنین منجر به افزایش سطح پروتئین‌هایی می‌شود که خطر دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

عضلات شما هنگام ورزش از سوخت چه قند و چه چربی استفاده می‌کنند. این می‌تواند از آخرین وعده غذایی شما یا آنچه قبلاً در بدن ذخیره کرده‌اید، ناشی شود. افراد حاضر در این مطالعه که با معده خالی ورزش می‌کردند منابعی را که قبلاً اندوخته بودند به دست می‌آورند. آنقدر سخت است که بتوانید برای ورزش وقت بگذارید، چه برسد به اینکه در وعده‌های غذایی برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر این برای تأمین سوخت در تمرینات به غذا نیاز دارید. حتی یک میان وعده کوچک می‌تواند گرفتگی عضله را متزلزل کند و قند خون ما را تقویت کند و به ما کمک کند جلسات طولانی‌تر و شدیدتری را بتوانید انجام دهید. مهم است که میان وعده هوشمندانه انتخاب کنید و آنچه می‌خورید و هنگام خوردن آن می‌تواند به افراد کمک کند یا به آن‌ها برای رسیدن به اهداف تمرینی شخصی آسیب برساند. سعی کنید از غذا‌های فرآوری شده یا شیرین که در یک ساعت قبل از تمرین سطح قند خون را بالا می‌برند خودداری کنید. با غذا‌های کامل بدن خود را خوب تحمل کنید و ترکیبی از پروتئین بدون چربی یا گیاه و کربوهیدرات‌های پیچیده داشته باشید، در حالی که قند کمی دارد.

برای غذا خوردن خیلی منتظر نمانید

وعده غذایی یا میان وعده خود را بعد از تمرین در مدت ۴۵ دقیقه بخورید. اما در پایان این همه اولویت شخصی است. زمان روز و سایر خواسته‌ها ممکن است جلوگیری از خوردن غذا یا برنامه‌ریزی مجدد برای یک تمرین غیرممکن باشد. در حالی که نتایج این مطالعه به بسیاری از مزایای سلامتی ورزش با معده خالی اشاره دارد، مهمترین چیز این است که فقط فعالیت داشته باشید. اگر نمی‌توانید تمرین عادی خود را انجام دهید، برخی از حرکات بهتر از عدم حرکت است. این حداقل برخی از کالری‌ها را کاهش می‌دهد و منجر به یک سبک زندگی سالم می‌شود.

 

منبع: www.ahchealthenews.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9618 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7002 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15198 بازدید