2109
زمانی که کودک در تختخواب نخوابد چه باید کرد؟

زمانی که کودک در تختخواب نخوابد چه باید کرد؟

1400/04/11 بازدید2066

والدین وقت زیادی را صرف راه‌اندازی یک تخت خواب دنج برای نوزاد خود می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند آن را به یک مکان کامل تبدیل کنند. جایی که کودک بتواند براحتی بخوابد. کودک ترجیح می‌دهد در آغوش شما، کالسکه خود یا صندلی ماشین چرت بزند. بیشتر والدین می‌دانند وقتی کودک فقط در تختخواب خود نمی‌خوابد چه احساسی دارد. شما می‌توانید این عادت را کنار بگذارید و کودک خود را دوباره در گهواره خود بگذارید تا به خواب رود. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.

چرا کودک شما در تختخواب نمی‌خوابد؟

کودک زمانی که در رحم مادر است صدا، گرما و حرکت را احساس می‌کند. آن‌ها همیشه احساس راحتی و امنیت می‌کنند. حال تصور کنید که آن‌ها در هفته‌های اول تولد خود چه احساسی دارند. انتظار از آن‌ها برای خواب راحت در یک تختخواب محکم و خالی، به خودی خود کمی دور از ذهن است. بنابراین آن‌ها ترجیح می‌دهند روی سینه شریک زندگی شما، در آغوش شما یا کالسکه بخوابند. حتی اگر بعد از خواب رفتگی آن‌ها را با ظرافت از آغوش خود به داخل گهواره منتقل می‌کنید ممکن است بیدار شوند. نوزادان تازه متولد شده بیشتر خواب نوزاد خود را در حالت REM یا خواب فعال می‌گذرانند که مشخصه آن انقباض اندام، ‌گریه، آه و حتی بیداری کوتاه مدت است. دلایل دیگری که ممکن است نوزادان به طور ناگهانی تخت خود را رد کنند به این موارد است:

  • جهش رشد
  • درد ناشی از دندان درآوردن
  • بیماری
  • بازگشت به خواب
  • نقاط عطف جدید

چگونه کودک خود را در گهواره بخوابانیم؟

به گفته والدین مهم است که گهواره بیشتر شبیه مادر شود. برای ایمن و گرم نگه داشتن کودک خود یک محیط خواب مطلوب تنظیم کنید. کودک خود را به پشت و روی یک قسمت محکم و بدون هیچ چیز گشاد و تخت بگذارید. برای کاهش خطر سندرم مرگ اتاق را گرم نگه دارید و از بالش، پتو در تخت خودداری کنید. برای داشتن گرما یا امنیت بیشتر از کیسه خواب استفاده کنید. اگر هنوز مقاومت می‌کند برای آرامش، چند دقیقه کنار او بایستید و دستتان را روی شکم او بگذارید. همچنین می‌توانید این نکات را امتحان کنید:

اطمینان حاصل کنید که نور تاریک و تسکین دهنده است

از پرده‌های خاموش برای خواب روزانه و لامپ‌های کم توان و چراغ‌های شب برای بررسی کودک یا تعویض پوشک آن‌ها استفاده کنید

با پتو یا ملافه کودک خود بخوابید تا رایحه‌ای به شما ببخشد که برای کودک شما آشنا و آرامش بخش است

نوزاد تازه متولد شده خود را هر ۲-۳ ساعت، ۸-۱۲ بار در روز تغذیه کنید

ثابت قدم باشید و یک برنامه منظم برای خوابیدن تنظیم کنید. در صورت امکان سعی کنید ثبات را حفظ کنید. همچنین، برنامه روزمره برای کمک به کودک شما بسیار خوب است که می‌فهمد چه خبر است. هر روز که برای خواب آماده می‌شوید، روال معمول خود را دنبال کنید که می‌توانید آن را دنبال کنید نه فقط برای زمان خواب.

 

منبع: https://www.babygaga.com/what-do-when-baby-refuses-crib/

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8312 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5996 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15066 بازدید