2109
استفاده از عینک‌های آفتابی چه اهمیتی دارند؟

استفاده از عینک‌های آفتابی چه اهمیتی دارند؟

1400/04/06 بازدید1328

عینک‌های آفتابی جدا از جایگاهی که دارند به عنوان لوازم جانبی سبک برای چشم‌های شما دارای فواید زیادی هستند. آن‌ها باعث کاهش نور می‌شوند، از مشکلات چشم جلوگیری می‌کنند و به بینایی بهتر کمک می‌کنند. امروز هم ۶ خرداد و روز جهانی عینک آفتابی است. با تمام این اوصاف در اینجا پنج دلیل اصلی ذکر شده است تا شما بدانید که استفاده از عینک آفتابی خوب و با کیفیت چه تاثیری بر کاهش نور و آسیب به چشم‌هایتان دارد. موارد زیر به شما گفته می‌شود که استفاده از عینک آفتابی چه فوایدی دارد.

۱- عینک آفتابی از چشمان شما در برابر عناصر محافظت می‌کند

شن و ماسه، باد و گرد و غبار همگی می‌توانند چشم شما را تحریک کنند و یا قرنیه را خراشیده و باعث آسیب دیدگی دائمی شوند. برف اگرچه سایندگی کمتری دارد اما درعوض اشعه ماورا بنفش خورشید را در چشم شما منعکس می‌کند. اگر وقت زیادی را در برف و بدون عینک آفتابی می‌گذرانید می‌توانید باعث کوری برف شوید. استفاده از عینک آفتابی برف کوری را برطرف می‌کند و شما را مدت بیشتری در دامنه‌ها نگه می‌دارد.

 

۲- عینک آفتابی به جلوگیری از برخی بیماری‌های چشمی مربوط به خورشید کمک می‌کند

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید می‌تواند منجر به آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و ناخنک شود. آب مروارید شامل کدر شدن عدسی چشم می‌شود که می‌تواند بینایی را کمتر کند و شما احساس تاری دید داشته باشید. دژنراسیون ماکولا در نتیجه خراب شدن ماکولا در شبکیه چشم است که بینایی مرکزی را از بین می‌برد. ناخنک شامل رشد بافتی در کره چشم است. استفاده از عینک‌های آفتابی که دارای محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش هستند می‌تواند در برابر این شرایط محافظت کرده و باعث حفظ سلامت چشم و مدت طولانی‌تر شود.

۳- به بهبود جراحی چشم کمک می‌کند

جراحی‌های اصلاحی چشم این روز‌ها از جمله لیزیک یا جراحی آب مروارید معمول است. اما مهم است که بعد از انجام این روش برای کمک به بهبود چشم‌های خود همچنان از عینک آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی به محافظت از چشمان شما در برابر آسیب و بهبودی نرم و سریع چشم کمک می‌کند.

 

۴- برای افرادی که میگرن دارند و به نور حساسیت دارند کمک می‌کند

برای بسیاری از افرادی که به طور منظم دچار میگرن یا سردرد‌های بد می‌شوند، نور شدید خورشید می‌تواند عامل اصلی ایجاد آن باشد. استفاده از عینک آفتابی به شما امکان می‌دهد تا بدون درد و ناراحتی آفتاب بگیرید. نکته اصلی این است که عینک آفتابی باعث می‌شود چشم شما ایمن‌تر شود و در بیرون از منزل مشکلی برایشان پیش نیاید. بنابراین حتماً یک عینک آفتابی با کیفیت بالا تهیه کنید که ۱۰۰ درصد اشعه UVA و UVB را مسدود کرده و مرتباً از آن استفاده کنید.

 

منبع: www.spindeleye.com

ارسال نظر شما

login captcha

لطفا یه سایت یا پیج خوب برای خرید عینک آفتابی اورجینال بهم معرفی میکنید؟

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16375 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11577 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3304 بازدید