2109
تحصیل در بزرگترین کشور آمریکای شمالی

تحصیل در بزرگترین کشور آمریکای شمالی

1400/04/05 بازدید116

کانادا از بسیاری لحاظ یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی و تحصیل است. نه تنها سیستم آموزشی کانادا در سطح بسیار بالایی قرار دارد، بلکه دانشگاه‌های آن نیز جزو بهترین دانشگاه‌‌های دنیا هستند. از این رو سالانه افراد زیادی تنها به قصد بهره‌مندی از این سطح تحصیلی برای دانشگاه‌های این کشور درخواست می‌دهند و به آن مهاجرت می‌کنند. در ادامه این مطلب بیشتر توضیح می‌دهیم که چرا باید کانادا را برای تحصیل انتخاب کنید.

مزایای فوق‌العاده تحصیل در مدارس کانادا

سن شروع مدرسه در کانادا 6 سالگی است و بعد از آن باید به مدت 12 سال در این سیستم تحصیل کنید تا موفق به اخذ دیپلم شوید. برای آنکه اخذ ویزا برای تحصیل در کانادا در مقاطع پایه، حتماً باید از یکی از مدارس بین المللی، برای فرزندتان نامه‌ی پذیرش بگیرید. در این مدارس نه تنها کیفیت آموزشی بالاست و این مدارس در رنکینگ جهانی جایگاه خوبی دارند، بلکه فرزند شما از آموزش‌های فوق برنامه نیز بهره‌مند می‌شود و می‌تواند به چندین زبان در آنها تحصیل داشته باشد. ظرفیت کلاس‌ها در این مدارس کم است و به خاطر شبانه روزی بودن، به دانش آموز خوابگاه تعلق نیز می‌گیرد.

تحصیل در دانشگاه‌‌های کانادا، آرزوی بسیاری از دانشجویان

یکی از رقابتی‌ترین ورود به دانشگاه‌‌ها در سراسر دنیا، ورود به دانشگاه‌های کانادا برای مقطع کارشناسی است. از آنجایی که جایگاه‌ دانشگاه‌های این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارند، افراد زیادی سالانه تنها برای ورود به آنها اقدام به مهاجرت به کانادا می‌کنند. دوره‌ی لیسانس در این کشور بسته به رشته می‌تواند بین 3 تا 4 سال طول بکشد و دانشجو می‌تواند برای کمک به پرداخت هزینه‌های تحصیلی خود از 10 تا 20 ساعت در هفته کار دانشجویی انجام دهد. برای ورود به مقطع لیسانس شما نه تنها باید مدرک زبان معتبر و دیپلم دوازده ساله داشته باشید بلکه باید شرط سنی یعنی زیر 21 سال را نیز رعایت کنید.

در مقطع کارشناسی ارشد هم به همین صورت است و رقابت برای ورود بسیار بالا است. دانشجویانی که می‌خواهند در این مقطع تحصیل داشته باشند نه تنها باید مدرک زبان معتبر ارائه دهند، بلکه ریز نمرات دوران لیسانس آنها نیز بررسی می‌شود و اهمیت دارد. این دوره هم بسته به رشته می‌تواند از یک سال و نیم تا دو سال طول بکشد و در پایان این دوره، باید پایان نامه‌ ارائه شود. دانشجویان این دوره هم تا 20 ساعت در هفته اجازه‌ی کار دارند.

تحصیل در مقطع دکترا نیز بسیار رقابتی است و دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا در این مقطع را دارند باید رزومه‌ی تحصیلی بسیار درخشانی داشته باشند. این دوره نیز می‌تواند بین 2 تا 4 سال طول بکشد که به تحقیقات و پایان نامه‌ی دکترای دانشجو بستگی دارد.

بهترین دانشگاه‌‌های کانادا کدامند

دانشگاه‌های بسیار خوب و سطح بالایی در این کشور وجود دارند اما مهمترین آنها به شرح زیر است:

دانشگاه تورنتو: اولین دانشگاه کانادا که در دنیا در جایگاه بیست و پنجم قرار دارد. رشته‌های دانشگاهی مختلفی در این دانشگاه وجود دارد و در حال حاضر در حدود 62 هزار دانشجو در آن در حال تحصیل هستند.

دانشگاه مک گیل: این دانشگاه در جایگاه دوم دانشگاه‌های کانادا قرار دارد و در حال حاضر 40 هزار دانشجو در آن در حال تحصیل‌اند. از افتخارات آن می‌توان به 12 برنده‌ی جایزه نوبل اشاره کرد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا: با 66 هزار دانشجو این دانشگاه در جایگاه سوم کانادا و 45 جهان قرار دارد و یکی از بهترین دانشگاه‌های تحقیقاتی در این کشور است.

دانشگاه مونترال: دانشگاه چهارم کانادا است و 67 هزار دانشجو در آن در حال تحصیل هستند.

دانشگاه آلبرتا: با بیش از 40 هزار دانشجو در جایگاه پنجم این کشور قرار دارد.

ویزای تحصیلی کانادا را چطور بگیریم

در اولین گام برای تحصیل در کانادا باید ویزای تحصیلی این کشور را بدست آورید. مدارکی که برای دریافت این ویزا نیاز دارید به شرح زیر است:

  • نامه‌ی پذیرش از سوی دانشگاه
  • گذرنامه‌ی معتبر با حداقل شش ماه اعتبار و دو صفحه‌ی خالی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی که حداکثر شش ماه از زمان گرفتنشان می‌گذرد
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان معتبر
  • مدارک اثبات قبولی در آزمون ورودی
  • انگیزه‌ نامه‌ی تحصیلی
  • اثبات تمکن مالی
  • بیمه‌ی درمانی

به جز ارائه‌ی این مدارک شما باید مبلغ 150 دلار نیز به عنوان هزینه‌ی دریافت این ویزا به سفارت پرداخت کنید. بعد از بررسی مدارک در صورت تایید برای شما نوبت مصاحبه گذاشته می‌شود که تایید آنها لازمه‌ی ارائه‌ی ویزا و مهاجرت به کانادا است.

موسسه مهاجرتی صباپلن، پیشرو در خدمات مهاجرت تحصیلی

برای آنکه بتوانید به راحتی هرچه تمام‌تر این ویزای تحصیلی را دریافت کنید، نیازمند تیم مشاوره‌ی قوی هستید که بتواند شما را در این فرایند همراهی کند. ما در موسسه‌ی مهاجرتی صباپلن در کنار شما هستیم تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای خود را دریافت کنید و یک مهاجرت سریع و ایمن به کانادا داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات صباپلن، می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16241 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2631 بازدید