2109
با نصب شیر روگازی، از دردسر آشپزی بکاهید!

با نصب شیر روگازی، از دردسر آشپزی بکاهید!

1400/04/01 بازدید1498

تجربه نیاز به یک شیر روگازی حداقل یک بار برای تمام افراد، مخصوصا زنان خانه‌دار که بیشتر درگیر کارهای آشپزخانه هستند، اتفاق افتاده است. شاید این موضوع کمی جزئی ‌بنظر برسد، اگر دقت کنید درمی‌یابید که پر کردن ظروف توسط شیر ظرفشویی و جابه‌جایی آنها چه کار دردسرسازی است!

اما همین جزئیات هستند که درکنار هم لذت کار کردن در آشپزخانه را فراهم می‌کنند، به همین دلیل برای رفع این مشکل جزئی اما جدی، نوعی شیر آشپزخانه طراحی شده است که باتوجه به کاربردش آن را شیر قابلمه پرکن می‌نامند. در اینجا، ما علاوه ‌بر بررسی شیر روگازی و مزایای آن، فروشگاه آنلاین سرام پخش را برای تهیه این شیر آشپزخانه مدرن معرفی می‌کنیم که با ارائه انواع شیر ظرفشویی لوکس و باکیفیت، خیال شما را از خرید محصولاتش راحت می‌کند.

شیر قابلمه پرکن (روگازی) چیست؟

شیر روگازی یکی از مدرن‌ترین انواع شیرآلات آشپزخانه است که در بالای اجاق گاز یا در محدوده آن نصب شده و اهداف محدودتری را دنبال می‌کند. این شیر آشپزخانه به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به جابه‌جایی کتری و قابلمه‌ها، ظروف را در همان جایی که برروی گاز هستند پر از آب کنید و دیگر در مسیر بین سینک ظرفشویی و گاز رفت و آمد نداشته باشید!

طراحی شیر روگازی چگونه است؟

شیر قابلمه پرکن به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای هر مدل اجاق گاز با هر اندازه‌ای مناسب باشد. این شیر، شامل دو اهرم با اندازه‌های متفاوت است که به آن توانایی جمع شدن و باز شدن می‌بخشند، در نتیجه می‌تواند تمام سطح گاز را به‌ خوبی پوشش دهد. به ‌عبارت دیگر، شما می‌توانید ظرف خود را برروی هریک از شعله‌های گاز قرار دهید و از شیر روگازی نصب شده برای پر کردن آن در زوایای متفاوت استفاده کنید.

همچنین، شیر قابلمه پرکن فقط شامل یک ورودی است و به‌صورت تک حالته عمل می‌کند، که در اکثر مواقع افراد ورودی آب سرد را به گرم ترجیح می‌دهند. این شیر آشپزخانه فقط به‌صورت روکار طراحی شده و نوع توکار آن وجود ندارد. بنابراین، شیر روگازی ابزاری است که علاوه‌ بر افزایش عملکرد شما در آشپزخانه، بر زیبایی فضا هم تاثیر می‌گذارد و حسی مدرنیته به آن می‌بخشد.

نحوه نصب شیر قابلمه پرکن

یکی از مهم‌ترین نکات در نصب شیر روگازی، درنظر گرفتن ارتفاع مناسب است، درغیر این صورت استفاده از آن بازدهی چندانی نخواهد داشت. شیر قابلمه پرکن بین گاز و هود نصب می‌شود، درواقع، بین این دو، معمولا فضایی به‌اندازه 60 تا 80 سانتی متر وجود دارد که همین فضا محل مناسب برای نصب شیر روگازی تعیین شده است.

این نکته را هم درنظر داشته باشید که ارتفاع این شیر باید با ارتفاع ظروف و کتری‌های بلند متناسب باشد. از طرف دیگر، نباید آنقدری مرتفع باشد که در عملکرد شیر اختلال ایجاد کند. بنابراین، باید یک ارتفاع استاندارد باتوجه به عملکرد شیر و سایز ظروف تعیین کنید. به‌طور کلی، این اندازه استاندارد، 30 تا 35 سانتی متر از سطح گاز درنظر گرفته می‌شود.

البته، ابتدایی‌ترین اقدام برای نصب شیر قابلمه پرکن، درنظر گرفتن انشعاب از پیش تعیین شده در محدوده اجاق گاز است. درصورتی که مایل به نصب این شیر هستید و هیچ انشعابی از قبل درنظر نگرفته‌اید، می‌توانید از زیر سینک ظرفشویی به ‌سمت گاز لوله‌کشی کنید.

استفاده از شیر قابلمه پرکن چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفتیم، خرید شیر روگازی تاثیر بسیاری در دکوراسیون آشپزخانه دارد، اما جدا از مسائل ظاهری آیا این شیر آشپزخانه مدرن واقعا کاربردی است؟ در زبان فرانسه آشپزخانه به مکانی گفته می‌شود که در آن هرچیزی یک جایی دارد، در واقع، آشپزخانه را مکانی سازماندهی شده درنظر می‌گیرند که خرید و نصب شیر قابلمه پرکن یک اقدام مهم برای ایجاد این فضا درنظر گرفته می‌شود.

این نوع شیر آلات با سرعت یک گالن در دقیقه، در مقایسه با یک شیر آشپزخانه استاندارد که با 1.5 گالن در دقیقه تنظیم می‌شود، جریان دارد. این به آن معنا است که شما با استفاده از این شیرها سه برابر سریع‌تر ظروف خود را پر می‌کنید.

در اینجا مهم‌ترین مزایای نصب شیر روگازی را بیان کرده‌ایم:

1. کاهش فشار به کمر و بازوها

طبق تحقیقات علمی، یک گالن آب 3.78 کیلوگرم وزن دارد. وقتی شما مجبور شوید ظروف پر از آب را از سینک ظرفشویی تا اجاق گاز حمل کنید، سنگینی آب به‌همراه وزن قابلمه می‌تواند فشار بسیار زیادی به کمر و بازوها وارد کند. اما با داشتن یک شیر در نواحی اجاق گاز دیگر نیاز نیست که ظروف پر از آب را در طول آشپزخانه حمل کنید. این موضوع برای آشپزخانه‌های بزرگ و پراستفاده اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

2. افزایش عملکرد

  شیر قابلمه پرکن به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی چند عملکرد را به‌طور همزمان انجام دهید. این افزایش توانایی شما برای انجام دادن چند کار در آشپزخانه نه‌تنها باعث صرفه جویی در وقت می‌شود، بلکه این امکان را ایجاد می‌کند تا غذاهای خوشمزه و وقت‌گیر را سریع‌تر و با سهولت بیشتری انجام دهید.

3. به حداقل رساندن خرابکاری‌ها

شیر روگازی به شما کمک می‌کند تا آشفتگی آشپزخانه خود را به‌حداقل برسانید. با استفاده از این شیرهای آب، قابلمه‌ها درست در جای خود برروی اجاق گاز پر می‌شوند، درنتیجه، دیگر دردسر نشت و ریختن آب در هنگام حمل آنها از سینک به اجاق گاز را تجربه نخواهید کرد.

سرام پخش، بازار آنلاینی مطمئن برای خرید

از آنجایی که شیر قابلمه پرکن جزو محصولات جدید به‌ حساب می‌آید لازم است که هنگام خرید به برند تولیدکننده و بازار عرضه کننده آن دقت کنید. فروشگاه آنلاین سرام پخش ، یک بازار آنلاین میباشد شامل محصولات کاشی سرامیک،چینی بهداشتی ،انواع شیرآلات و اکسسوری های بهداشتی که می‌توانید تجربه خرید بهترین شیر آلات را در آن داشته باشید.

این بازار آنلاین گزینه‌های مختلفی برای مشتریان خود درنظر گرفته تا آنها با کم‌ترین دغدغه در خانه خود به خرید انواع شیر ظرفشویی لوکس و محصولات مرتبط دیگر بپردازند. این گزینه‌ها شامل مشاوره رایگان، ضمانت اصالت و کیفیت کالاها و امکان خرید قسطی هستند.

 سرام پخش، شیر قابلمه پرکن از برندهای متنوع را در اختیار مشتریان خود قرار داده است که شامل چهار رنگ مختلف کروم، طلایی، سفید و مشکی می‌شود. جنس بدنه این شیر از آلیاژ برنج و جنس دسته آن از زاماک تهیه شده و به‌صورت تک اهرمی عمل می‌کند.

سخن پایانی

 باتوجه به مطالبی که گفته شد، حتما به مزایای نصب شیر روگازی در آشپزخانه پی برده‌اید. برای خرید و مشاهده قیمت انواع شیر قابلمه پرکن و دیگر محصولات شیرآلات آشپزخانه به بازار آنلاین سرام پخش مراجعه نمایید. میتوانید با شرایط اقساط و همچنین دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید ازطریق شماره تلفن و آدرس ایمیل درج شده در سایت اقدام کنید.

ارسال نظر شما

login captcha

جالبه  جایی هم هست که از این مدل شیرا رو بفروشن من ندیدم اخه

چه جالب من ندیده بودم همچین شیری رو 

جایی دارن این مدل شیر ها رو یا نه ؟

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8452 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6093 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15079 بازدید