2109
30ایده‌ و شغل‌ برای کسب درآمد در خانه برای خانم‌ها

30ایده‌ و شغل‌ برای کسب درآمد در خانه برای خانم‌ها

1400/03/30 بازدید16501

 

با وجود کرونا هر روز توی خونه‌ایم و فکرای مختلفی از ذهنمون می‌گذره. به نظرتون ذهنتون آشفتست؟ نگران آینده خودتون و عزیزانتون هستین؟ خب نگرانی، مشکلی رو حل نمی کنه. باید زندگی کردن توی زمان حال رو یاد بگیرین! یکی از روش‌های آرام کردن ذهن و زندگی کردن در لحظه، غرق شدن توی کار مورد علاقتونه. حالا اگه بتونین از این کار به کسب درآمد در خانه هم برسین که چه بهتر...

از طرفی مادرای عزیز و آدمای درونگرا خوب می‌دونن که هم دوست دارن توی خونه و کنار عزیزانشون بمونن و هم برای کسب درآمد و معاشرت با آدمای جدید، از خونه خارج بشن! رسیدن به تعادل بین کار خونه و بیرون برای خیلی از ماها مثل یه رویا میمونه. بعلاوه، فقط کنار خانواده بودن، کافی نیست. شما باید به آموخته‌ها و دانش خودتون تکیه کنین. برای این کار با انجام فعالیت‌های جانبی و پاره وقت، حتی به کسب درآمد در خانه هم می‌رسین. اینجوری هم دستتون توی جیب خودتونه و هم کمک خرج خانواده‌این.

توی این مقاله به ایده‌ها و شغل‌های کسب درآمد در خانه برای خانم‌ها اشاره می‌کنیم.

 

30 شغل‌ برای کسب درآمد در خانه

1.نویسندگی و تولید محتوا

شغل تولید محتوا، کارهای مختلفی از جمله وبلاگ نویسی، محصول نویسی، پژوهش، رپورتاژ نویسی، دستور آشپزی، خبرنگاری و غیره رو در بر میگیره. هر چقدر وقت بیشتری بذارین و محتوای با کیفیت‌تری تولید کنین، به کسب درآمد بیشتری هم می‌رسید.

2.ترجمه، ویراستاری و تایپ

شاید برای ترجمه و ویراستاری به تحصیلات نیاز داشته باشین، ولی یکی از ساده‌ترین شغل‌ها برای کسب درآمد در خانه، تایپ کردنه. حتی با گوشی و تبلت هم می‌تونید تایپ کنین یا داده‌های خاصی رو توی وب سایت مشتری وارد کنین.

3.مربیگری و آموزگاری

می‌تونید در خونه، دروس مرتبط با رشته تحصیلی خودتون رو به طور آنلاین تدریس کنین. درآمد حاصل از تدریس خصوصی به طور ساعتی یا جلسه ای محاسبه میشه.

4.نمایندگی فروش

خیلی از برندها از جمله بیمه‌ها به نمایندگی فروش آنلاین نیاز دارن. با داشتن اکانت متصل به این برندها می‌تونید به فروش محصولات پرداخته و پورسانت دریافت کنین.

5.رونویسی از صدا

این کار هم سادست و هم با کمترین امکانات یعنی گوشی هوشمند قابل انجامه. فایل صوتی رو از مشتری میگیرن و فایل متنی رو تحویل میدین. در مورد دستمزد هم به طور ساعتی با مشتری به توافق می‌رسین.

6.بازاریابی شبکه‌ای

بعضی از برندها هم برنامه بازاریابی شبکه‌ای یا نتوورک مارکتینگ دارن که با عضویت در اونها، محصولات رو در شبکه اجتماعی خودتون تبلیغ می‌کنین و بابت هر مشتری که معرفی کنین، پورسانت می‌گیرین.

7.نقاشی و طراحی

در این زمینه ایده‌ها و شغل‌های کسب درآمد مختلفی از طراحی روی بوم، سفال، پارچه و شیشه گرفته تا طراحی با کمک نرم افزارهای مختلف از جمله فتوشاپ وجود داره. طراحی لوگو، بنر و اینفوگرافی هم خیلی پرطرفدار و درآمدزاست. طراحی چهره با سیاه قلم هم همیشه هدیه‌ای جذابه.

8.عکاسی و فیلمبرداری

یکی از مشاغل دورکاری جذاب برای خانم‌هاست. میتونید عکس‌های جذابی که با گوشی یا دوربین نیمه حرفه‌ای گرفتین رو توی سایتهای عکاسی بفروشین. شرکت توی مسابقات عکاسی آماتوری هم برای کسب تجربه، خالی از لطف نیست. فیلمهای آموزشی هم در سایتهای تولید محتوا به فروش میرسن.

9.پرورش گل و گیاه

اگر به پرورش گل و گیاه زینتی خاصی علاقه دارین، پس با تکثیر و بازاریابی اون در شبکه‌های اجتماعی به کسب درآمد در خانه برسین. گلهای مقاومی مثل انواع کاکتوس، سانسوریا، پتوس و غیره همیشه روی بورس هستند. گل‌ها هم هوای خونه و هم هوای دلمون رو تصفیه می‌کنن.

10. گلسازی

ساخت و مونتاژ کردن انواع گلهای مصنوعی توی خونه هم یکی از کارهای ساده و سرگرم کننده محسوب میشه. البته گلسازی با فوم، روبان، تور و نمد هم جذابیت خاصی داره. بعضی از عمده فروش‌ها، سر هم کردن گلها رو به خانم‌های خانه دار می‌سپرن.

11.آشپزی

یکی از کارهای مورد علاقه خانم‌های با سلیقه، آشپزی و شیرینی پزیه. با تهیه انواع خوراک‌ها، مرباها، ترشیجات و غیره به درآمد و سود معقولی می‌رسین.

12.جواهر دوزی و سنگدوزی

تزئینات لباس مجلسی نیازمند صبر و حوصله خاصیه. این کار به ظریف کاری و دقت نیاز داره. مزون‌ها بعضی از امور جواهر دوزی و سنگدوزی را طبق طراحی خاصی برونسپاری می‌کنن. اگر در این زمینه دارای تجربه و مهارت هستید پس شانس کسب درآمد در خانه رو از دست ندین.

 

13.تهیه انواع زیورآلات و دکوری

زیورآلات و دکوری‌های رزینی، چوبی، سوزندوزی و غیره، خریداران خاص خودشون رو دارن. با توجه به وقت و انرژی که در این زمینه صرف می‌کنین، به سود خوبی می‌رسین.

14.گویندگی

اگر صدای خوبی دارین، پس گویندگی رو امتحان کنین. گویندگی در پادکست، کانال‌های اجتماعی و ویدئوهای آموزشی بسیار رایجه. با جستجوی ساده در سایتهای کاریابی، کارفرماهای گویندگی رو پیدا می‌کنین.

15. تولید و فروش صنایع دستی

صنایع دستی انواع زیادی داره. بافت فرش و گلیم، قلاب بافی، حصیر بافی، معرق کاری و چرم دوزی به راحتی با حداقل امکانات توی خونه هم قابل انجامه. عروسک سازی و تریکوبافی هم ترند چند سال اخیر هستن.

16.تهیه و فروش گیفت و باکس

حتماً برای مناسبت‌های مختلف مثل نامزدی، تولد و غیره به عنوان مهمان شرکت کردین و گیفت یا همون یادگاری برای مهمانها رو گرفتین. از طرفی باکس‌های جذاب مناسبت‌هایی مثل روز مادر هم قند توی دل هممون آب می‌کنه. شما هم می‌تونید با خرید عمده لوازم گیفت و باکس و سر هم کردنشون، به درآمد خوبی توی خونه برسین.

17.نگهداری از حیوانات خانگی

خیلی‌ها که میرن مسافرت یا سرکار، نمیتونن پیش حیوون خونگیشون باشن. شما این کار رو برعهده بگیرین. البته به شرطی که از سگ، گربه، پرنده‌ها و خزنده‌ها نمیترسین!

18.پرستاری از کودک

بعضی از مامانای شاغل در بیرون خونه ترجیح میدن تا بچشون توی فضای خونه بزرگ بشه. به همین خاطر به جای فرستادنش به مهد، دنبال پرستاری هستن که توی خونه خودش از بچه نگهداری کنه. حقوق این کار به نسبت زحمت و مسئولیت بالاتری که داره، بیشتره.

19.آموزش‌های هنری مثل موسیقی

اگر آموزش فنی دیدین یا تجربه دارین؛ می‌تونین از خونه به هنرجوها، موسیقی، صنایع دستی، گلسازی، بافتنی و غیره رو آموزش بدین. یا اصلاً کانال آموزشی راه بندازین و ویدئوهای آموزشی خودتون رو به فروش برسونین.

20.فروش لباس و بدلیجات

حالا فروشگاه‌های پوشاک زیادی دنبال فروش پورسانتی و بازاریابی خانگی هستن. شما می‌تونید پوشاک رو به صورت امانی دریافت کنین و بعد از فروش محصول و کسر سود خودتون، قیمت عمده لباس‌ها و اکسسوری ها رو به فروشنده اصلی بدین.

21.مشاور پزشکی، پرستاری و تغذیه

با توجه به رشته تحصیلی و دوره‌هایی که شرکت کردین، مجوز مشاوره تلفنی رو دریافت می‌کنین. البته میتونین با سایتها، پلتفرم‌ها و اپلیکیشن های مشاوره بالینی هم همکاری کنین.

22.مشاوره روانشناسی، خانواده و ترک اعتیاد

اگر مدرک تحصیلی و سابقه کاری شما با این کارها هماهنگه پس به عنوان مشاور در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مشاوره فعالیت کنین. حق الزحمه شما توی این شرایط به صورت دقیقه‌ای محاسبه می‌شه.

23.حسابداری

یکی از مهارتهای پرکاربرده. در ابتدا به عنوان کمک حسابدار به دورکاری بپردازین و بعد از کسب تجربه، پروژه‌های حسابداری بزرگتر رو در پلتفرم‌های دورکاری قبول کنین.

24.دستیار و منشی مجازی

خیلی از شرکت‌های واقعی و مجازی برای هماهنگی برنامه‌های کاری و جوابگویی به تماس‌های تلفنی، از دستیار و منشی مجازی استفاده میکنین. دستمزد این کار هم به حجم کار و زمان آنلاین بودن بستگی داره.

25.ادمین

مالکای بعضی از کسب و کارها وقتی برای معرفی و تبلیغ محصولشون توی شبکه‌های اجتماعی ندارن. پس به ادمین پاره وقت یا تمام وقت نیاز دارن تا براشون پست، عکس و متن مناسب منتشر کنه. خانم‌ها به راحتی میتونن هم به کارهای خونه برسن و هم با گوشی به عنوان ادمین اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و غیره فعالیت کنن.

26. تهیه و تدوین فیلم و انیمیشن

مخاطبان و مشتری‌ها، به فیلم و انیمیشن بیشتر از متن خالی علاقه دارن. با کسب مهارت در این زمینه میتونین پروژه‌های دورکاری ساخت کلیپ، ویدئوی تبلیغاتی، معرفی محصول و انیمیشن تبلیغاتی و آموزشی رو انجام بدین.

27.مشاور املاک

با ایجاد اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های معاملات ملکی، دفاتر مشاور املاک به دنبال استخدام مشاوران پاره وقت و دورکار برای پاسخگویی به سوالات مشتریان و بازاریابی تلفنی هستن.

28.خیاطی و طراحی لباس

این کار در هر شرایطی بازار کار خوبی داره. هم نیاز خودتون رو رفع می‌کنین و هم کسب درآمد از خونه دارین. البته امکان دوخت عمده کیف، سال و روسری، ملزومات آشپزخونه و غیره هم وجود داره. برای موفقیت توی این کار به آموزش، صبر و دقت نیاز دارین.

29.تهیه عطر و صابون گیاهی

یکی از جذاب‌ترین شغل‌های کسب درآمد در خانه هستش. با آموزش کوتاه و کمی خلاقیت میتونین محصولات رو در بین دوستان، عطاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی بفروشین.

30.شمع سازی و مجسمه سازی

شمع و مجسمه در دکور هر خونه‌ای دیده میشن. با تولید محصولات ترند در این زمینه و فروش اونها به فروشگاههای دکوراتیو یا در اینستاگرام به درآمد معقولی میرسن.

 

کسب درآمد در خانه با کارلنسر

حالا اگه هر مهارتی برای کسب درآمد توی خونه دارین، میتونین به بخش خدمات سایت کارلنسر برین تا اونجا مجانی ثبتش کنین و بفروشینش. همین حالا حساب کاربری خودتون رو توی کارلنسر بسازین. بعدش قسمت ساخت خدمت رو تکمیل کنین. با این کار، مشتری‌ها توی کارلنسر راحتتر شغل خانگی شما رو میبینن. تازه لینک رایگان خدمت خودتون رو توی شبکه‎‌های اجتماعی به اشتراک میذارین.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8584 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6169 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15090 بازدید