2109
علت لبخند نوزادان در خواب چیست؟

علت لبخند نوزادان در خواب چیست؟

1400/03/26 بازدید7223

تماشای لبخند کودک در خواب بسیار لذت بخش است. درست در کنار گرفتن کودک و اولین تلاش های زیبا برای دست زدن. اما در حالی که لبخند اسیر شده در هنگام خواب باعث اضافه شدن کتاب خاطرات شما می شود، شما همچنین می توانید شاهد مواردی باشید که در مورد رشد و نمو فرزندتان آشکار می شود. موارد زیر را بخوانید تا علت این لبخندهای دلنشین را بدانید.

1- لبخندهای رفلکس:

این نوع لبخند معمولاً کوتاه است و ممکن است بدون هیچ دلیل واقعی بروز کند. ممکن است متوجه شوید که کودک شما تقریباً از 3 ماهگی شروع به لبخند زدن می کند. مطالعات نشان داده است كه جنین در حدود 33 هفته حاملگی قادر به لبخند زدن است. این نوع لبخند اغلب به عنوان یك عمل انعكاسی توصیف می شود و درست مثل لگد زدن یا مكیدن انگشت شست در رحم. آنها می توانند بدون واکنش اتفاق بیفتند و معمولاً برای ایجاد نیاز به تحریک بینایی ندارند.

2- گاز:

دلیل احتمالی دیگر لبخند زدن می تواند به سادگی گاز داشتن کودک شما باشد! نوزادان به عنوان لبخند زدن هنگام دفع گاز یا مدفوع توصیف شده اند.

3- لبخندهای اجتماعی:

در حدود سه ماهگی ، ممکن است تغییر در نحوه انتخاب و انتخاب لحظات لبخند کودک خود را مشاهده کنید. در این زمان ، به آنها فرصت تعامل با محیط شان داده شده است.  نوزادان ممکن است برخی از نشانه های اجتماعی را یاد گرفته باشند. لبخندهای اجتماعی در این زمان به عنوان نشانه تعامل توجه با یک مراقب تعاملی ظاهر می شود.

 

مرور دلایل لبخند نوزادان در هنگام خواب:

نوزادان بدون اینکه معنی واقعی داشته باشند یا بدون اینکه در واکنش به شخص یا چیز دیگری باشند روی بازتاب لبخند می زنند. هرچه زمان می گذرد ممکن است در هنگام عبور از گاز یا مدفوع ، متوجه لبخند کودک کوچک خود شوید. ممکن است متوجه شوید که کودک شما با دیدن چهره ای آشنا شروع به لبخند زدن می کند یا شاید به این دلیل که آگاه هستند. با این حال وقتی نوبت به نوزادان می رسد که در خواب لبخند می زنند، هنوز قسمت خاکستری وجود دارد. اما در صورتی که نوزادان خواب ببینند لبخند در خواب آنها می تواند در واکنش به خاطره ای باشد که در طول روز اتفاق افتاده است، یا رویدادی است که توسط ناخودآگاه آنها به هم پیوسته است.

آیا لبخند کودک می تواند یک هشدار باشد؟

گرفتن لبخند کودک در هنگام خواب همیشه یک تجربه لذت آور است. با این حال، موارد نادری وجود دارد که این لبخند ممکن است صحبت از چیزی جدی تر در دست باشد.  این حالت معمولاً با خنده های غیرقابل کنترل است. در بعضی لحظات صداهایی شبیه به خنده ممکن است با لب شکسته و لبخند ترکیب شود. تشنج ژلازیتی همچنین ممکن است برافروختگی، ضربان قلب سریع و تنفس تغییر یافته باشد.

چه طور به کودکمان لبخند بزنیم؟

کودک شما در واکنش به حوادث لبخند می زند همچنین روش خوبی برای مشاهده این است که حواس او به درستی کار می کند زیرا از کودک برای آگاهی بیشتر از محیط اطراف خود استفاده می کند. این لحظات می تواند بسیار مفید باشد. بنابراین قابل درک است که بخواهید کودک شما اغلب لبخند بزند. اگر کودک شما به دفعاتی که دوست دارید لبخند نزند مطمئناً اشکالی ندارد. در اینجا چند روش وجود دارد که ممکن است از کودک شما لبخند بیشتری ایجاد کند:

در هنگام تعاملات مانند تغذیه، پانسمان و استحمام با کودک خود درگیر شوید

برای کودک خود کتاب بخوانید

برای کودک خود آواز بخوانید

چهره های خنده دار برایش در بیاورید

 

نتیجه گیری:

نوزادی که در خواب لبخند می زند یک واکنش کاملاً طبیعی و بخشی از رشد مورد انتظار اوست. اگر کودک شما در خواب مرتباً لبخند می زند این نمی تواند چیزی جز واکنش انعکاسی باشد یا شاید او فقط یک خاطره خوش را از اوایل روز پخش می کند. یادگیری اینکه چرا کودک شما لبخند می زند یا گریه می کند سرگرم کننده است. یک قسمت هیجان انگیز از روند شناختن و دوست داشتن فرزند شما است. همیشه تصمیم گیری خوب با پزشک متخصص اطفال آنها تصمیم خوبی است.

 

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16347 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11574 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3064 بازدید