2109
تاثیر ورزش بر روی علائم یائسگی

تاثیر ورزش بر روی علائم یائسگی

1400/03/25 بازدید1452

ورزش منظم می‌تواند علائمی را که در طول یائسگی تجربه می‌کنید به حداقل برساند. این قلب و استخوان‌های شما را قوی نگه می‌دارد که هنگام شروع تغییر هورمون‌ها مهم است. دوچرخه سواری و پیاده روی علاوه بر اینکه به شما در حفظ تناسب اندام کمک می‌کند، برای سلامت روان شما نیز مفید است. تقریبا نیمی از زنان یائسه می‌گویند که احساس افسردگی می‌کنند و یک سوم زنان می‌گویند هنگام یائسگی دچار اضطراب می‌شوند. دوچرخه سواری، پیاده روی و اسب سواری هورمون‌های ما را که به عنوان اندورفین شناخته می‌شوند، آزاد می‌کند. این هورمون‌ها به آرامش ذهن شما و احساس خوشبختی کمک می‌کنند. اما اگر علائم یائسگی در کیفیت زندگی شما تأثیر می‌گذارد. لطفاً به یاد داشته باشید که از یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی کمک و مشاوره بخواهید.

برای دوچرخه سواری و راه رفتن در دوران یائسگی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

۱- آب زیاد بنوشید:

قبل از حرکت مطمئن شوید که مقدار زیادی آب می‌نوشید. اگر قصد دارید یک مسافت طولانی‌تر یا پیاده روی کنید، یک بطری آب با خود ببرید.

۲- یک میان وعده سالم بخورید:

یادتان باشد قبل و بعد از ورزش خوب غذا بخورید. اگر برای مدتی بیرون هستید چند تنقلات سالم با خود ببرید.

۳- حرکات کششی انجام دهید:

برخی از زنان می‌توانند در نتیجه تغییر سطح استروژن، درد مفصل را تجربه کنند. بنابراین مطمئن شوید که عضلات و مفاصل خود را کشیده‌اید، مخصوصاً قبل از پیاده روی طولانی‌تر.

۴- پیاده روی خود را قطع کنید:

اگر پیاده روی طولانی‌تر کمی دردناک است، سعی کنید آن‌ها را به شكل‌های کوتاه‌تری تقسیم كنید.

۵- به طور منظم پیاده روی و دوچرخه سواری کنید:

بهترین راه برای احساس مزایای پیاده روی و دوچرخه سواری افزودن آن به برنامه روزانه یا هفتگی است. در ورزش روزانه وقت بگذارید. انجام هر روز در همان زمان می‌تواند به حفظ انگیزه شما کمک کند.

 

نتیجه‌گیری:

همانطور که گفته شد انجام پیاده روی و حتی دوچرخه سواری در دروان یائسگی بی‌خطر خواهد بود. البته قبل از انجام این فعالیت‌ها چنانچه مشکل جسمی دارید با یک پزشک مشورت کنید.

 

منبع: www.sustrans.org.uk

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8700 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6282 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15101 بازدید