2109
تخمک گذاری نامنظم چه علائمی دارد؟

تخمک گذاری نامنظم چه علائمی دارد؟

1400/03/19 بازدید6010

آیا روز دقیق تخمک گذاری مهم است؟

از سونوگرافی می توان برای تعیین زمان تخمک گذاری استفاده کرد. محققان نتایج سونوگرافی را با روش های معمول ردیابی تخمک گذاری مقایسه کرده اند. آنها دریافتند که نمودار دمای پایه بدن به درستی روز دقیق تخمک گذاری را فقط 43٪ از زمان پیش بینی می کند. کیت های پیش بینی تخمک گذاری ، که هورمون LH را که قبل از تخمک گذاری رخ می دهد ، تشخیص می دهند ، فقط 60٪ از زمان ممکن است دقیق باشد. همه اینها خبر خوبی است. این بدان معناست که برای باردار شدن لازم نیست بیش از رابطه جنسی دقیقاً روز قبل از تخمک گذاری استرس داشته باشید.

تخمک گذاری نامنظم چه علائمی دارد؟

1- چرخه های نامنظم:

اگر عادت ماهانه شما غیرقابل پیش بینی باشد، ممکن است مشکل تخمک گذاری داشته باشید. طبیعی است اگر چرخه قاعدگی شما هر ماه چند روز تغییر کند. اگر تغییرات چندین روز طول بکشد طبیعی نیست.

2- چرخه بسیار کوتاه یا طولانی:

یک چرخه "طبیعی" می تواند به اندازه 21 روز یا تا 35 روز کوتاه باشد. با این حال اگر چرخه های شما معمولاً کوتاه یا طولانی تر از این است .

3- دوره های از دست رفته برای ماه ها یا طولانی تر:

با فرض اینکه در سن باروری هستید یا به طور کلی پریود نمی شوید یا چندین ماه بین این چرخه ها سپری نمی شوید. هر دو می توانند نشانه های مهمی در عدم تخمک گذاری شما باشند.

آزمایشات تخمک گذاری و باروری چگونه است؟

اگر مشکوک به تخمک گذاری یا تخمک گذاری نامنظم هستید ، به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است مشکل باروری داشته باشید و مهم این است که به زودی همه چیز را بررسی کنید. برخی از دلایل ناباروری با گذشت زمان بدتر می شوند. رایج ترین راه آزمایش خون پروژسترون است. هورمون پروژسترون پس از تخمک گذاری افزایش می یابد. اگر تخمک گذاری نکنید ، نتایج پروژسترون به طور غیر طبیعی پایین می آید. این آزمایش معمولاً در روز 21 چرخه شما انجام می شود.

تخمک گذاری نامنظم را چه طور درمان کنیم؟

اگر پزشک شما قبلاً آزمایشاتی را انجام داده و تشخیص داده است که شما به طور منظم تخمک گذاری نمی کنید، احتمالاً فکر می کنید مراحل بعدی چیست. پزشک درمان با کلومید را پیشنهاد می کند. کلومید (کلومیفن) یک داروی محبوب باروری است که عوارض جانبی کمی دارد و میزان موفقیت خوبی در بارداری دارد. مطمئن شوید که پزشک ابتدا باروری شریک زندگی شما و لوله های رحمی شما را بررسی می کند.

نتیجه گیری:

می توانید از آنچه در مورد تخمک گذاری یاد گرفته اید برای باردار شدن سریعتر استفاده کنید. گفته شد حتی اگر باروری شما "عالی" باشد، انتظار نداشته باشید اولین ماه تلاش خود را تصور کنید. طبق تحقیق روی زوج هایی که می دانستند چگونه علائم تخمک گذاری و رابطه جنسی را برای بارداری تشخیص دهند 68٪ در طی سه ماه باردار شدند. پس از شش ماه 81٪ باردار بودند. تخمک گذاری تنها کلید بارداری نیست. این فقط یک قسمت از پازل است. سلامت سیستم تولید مثل کلی در هر دو شریک نیز مهم است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9585 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6973 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15197 بازدید