2109
فتق نافی چیست؟

فتق نافی چیست؟

1400/03/13 بازدید5718

فتق ناف زمانی اتفاق می افتد که حلقه ناف (دکمه شکم) به درستی بسته نشود. اگرچه این نقص قبل از تولد نوزاد اتفاق می افتد، اما معمولاً به دلایل ناشناخته والدین معمولاً تا چند هفتهگی کودک خود متوجه فتق ناف نمی شوند. دکمه شکم به سمت بیرون برآمده است.

فتق ناف چه علائمی دارد؟

فتق ناف معمولاً بدون درد است و تنها علامت یا نشانه واقعی این است که دکمه شکم کودک متورم یا به سمت خارج فتق می شود. فتق ناف می تواند خفه شود. این باعث می شود که فتق دردناک شود و هنگامی که فشار می آورید، درد کم نمی کند یا وارد آن نمی شود. نوزادان مبتلا به فتق ناف غرق شده نیاز به مراقبت های پزشکی فوری دارند.

فتق ناف چه طور درمان می‌شود؟

فتق های نافی معمولاً نیازی به درمان ندارند. در یک یا دو سالگی کودک بسیاری از آنها بسته و یا به طور طبیعی از بین می روند و تقریباً همه آنها در سال چهارم یا پنجم کودک برطرف می شوند. یک جراح اطفال ممکن است در موارد زیر نیاز به ترمیم فتق داشته باشد:

  • فتق ناف بسیار بزرگ است و به عنوان مثال بزرگتر از 2 سانتی متر روی کودک 1 یا 2 ساله
  • فتق بزرگتر می شود
  • تا چهار یا پنج سالگی کودک فتق برطرف نشده است

 

در مورد فتق ناف چه بدانید مفید خواهید بود؟

فتق ناف بیشتر در بین نوزادان سیاه پوست و نوزادانی است که وزن کم دارند.  شناخته شده است که تلاش برای کاهش فتق ناف با کشیدن چیزی در شکم کودک که یک درمان عامیانه است، مفید نیست. زنانی که فتق ناف جبران نشده اند، ممکن است هنگام بارداری در بزرگسالی عود یا درد داشته باشند.

 

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16298 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11554 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2226 بازدید