2109
شیردهی پشت سر هم به یک کودک نوپا و نوزاد چگونه است؟

شیردهی پشت سر هم به یک کودک نوپا و نوزاد چگونه است؟

1400/03/12 بازدید594

وقتی دو فرزند دارید ممکن است بخواهید به کودک نوپای خود شیر دادن ادامه دهید حتی پس از ورود نوزاد جدید. تا وقتی شیر مادر شما برای هر دو کودک کافی باشد می توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید. پرستاری پشت سر هم تمام مزایای شیردهی را برای هر دو کودک فراهم می کند و ممکن است احتمال جابجایی کودک بزرگتر توسط کودک جدید را کاهش دهد. شیردهی به کودک نوپا و نوزاد تازه متولد شده وضعیت خاصی است و همیشه آسان نیست. برای نکاتی که به شما کمک می کند از طریق پرستاری پشت سر هم کمک کنید به خواندن ادامه دهید.

1- نکاتی برای پرستاری پشت سر هم:

اگر هنگام شیردهی فرزند دیگری باردار می شوید و پزشک به شما میگوید بی خطر است ، می توانید در طول بارداری جدید شیردهی کنید. سپس، پس از به دنیا آوردن فرزند جدید خود ممکن است تصمیم بگیرید که به همراه نوزاد تازه متولد شده خود از کودک نوپای خود نیز پرستاری کنید. وقتی به خواهر و برادرهایی که دوقلو نیستند شیر می دهید پرستاری پشت سر هم نامیده می شود.

2- کودک بزرگتر خود را آماده کنید:

قبل از ورود کودک جدید خود با فرزند بزرگتر خود صحبت کنید. به آنها بگویید که خواهر یا برادر جدیدشان نیز به پرستاری احتیاج دارند. توضیح اینکه کودک نمی تواند انواع دیگر میان وعده ها و غذاها را به همان شکلی که می تواند بخورد و بنوشد. بنابراین کودک نیاز به پرستاری بسیار بیشتری خواهد داشت. اگر کودک نوپای شما آماده باشد، ممکن است شیردهی کمی راحت تر باشد.

3- از نوزاد تازه متولد شده تان مراقبت کنید:

نوزاد تازه متولد شده حداقل هر دو تا سه ساعت در طول شبانه روز شیر می دهد. مهم است که نوزاد شما تمام مواد مغذی و خاصیت تقویت کننده ایمنی بدن را که از شیر مادر شما نیاز دارند بدست آورد. بنابراین همیشه نوزادان خود را ابتدا و اغلب پرستار کنید. بعد از اینکه فرزند خردسالتان از تغذیه خود راضی شد، می توانید برای پرستاری از فرزند بزرگتر خود ادامه دهید.

4- شیر مادر تغییر می کند:

با پیشرفت بارداری شیر مادر تغییر می کند. وقتی فرزند جدیدتان متولد می شود آغوز می سازید. آغوز حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز نوزاد است. اما شما فقط مقدار کمی از آن را ایجاد می کنید.

5- پرستاری بیشتر به معنی شیر مادر بیشتر است:

اگر کودک نوپای شما در مرحله آغوز همچنان به پرستاری ادامه دهد تحریک اضافی که کودک بزرگتر شما در پستان شما ایجاد می کند به افزایش میزان شیر مادر کمک می کند. هنگامی که پستان شما شروع به پر شدن از شیر می کند، میزان ذخیره شما به همان اندازه تغذیه می شود که برای هر دو فرزند شما تغذیه می شود. حتی ممکن است در نهایت با تهیه شیر زیاد از حد مواجه شوید.

6- با پزشک کودکان خود صحبت کنید:

حتماً به پزشك كودكان خود بگویید كه در كنار نوزاد تازه متولد شده از فرزند بزرگتر خود نیز پرستاری می كنید. متخصص اطفال با دقت رشد نوزاد تازه متولد شده شما را در طی هفته های اول کنترل می کند تا مطمئن شود که وی به اندازه کافی شیر مادر دریافت می کند و با سرعت سالم و سازگار رشد می کند. حتماً دستورالعمل های پزشک را دنبال کنید و کودک خود را به تمام ویزیت های برنامه ریزی شده برای چاه و بررسی وزن خود ببرید.

7- مراقبت از خود را فراموش نکنید:

در حالی که از دو فرزند خود پرستاری می کنید بدن شما برای تولید شیر مادر به انرژی بیشتری احتیاج دارد. حتما یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. هر روز کالری اضافی دریافت کنید و مایعات کافی بنوشید تا هیدراته بماند.

8- سعی کنید به اندازه کافی استراحت کنید:

خستگی پس از زایمان می تواند در شیردهی و شیر مادر شما تداخل ایجاد کند. در این کار زیاده روی نکنید و سعی کنید تا حد امکان استراحت کنید. کارهای خانه را رها کنید، پاهای خود را بالا بگذارید، چرت بزنید.

9- افکارتان را تغییر دهید:

کودک بزرگتر شما می تواند تمام تغذیه خود را از طریق یک رژیم غذایی سالم با غذاهای جامد بدست آورد و شما می توانید نیازهای عاطفی او را از راه های دیگر برطرف کنید.

10- از دیگران کمک بگیرید:

شیردهی به کودک بزرگتر همراه با نوزاد شما می تواند خسته کننده باشد. اما همچنین می تواند یک تجربه ارزشمند باشد. تا زمانی که کودک خردسال شما تمام تغذیه مورد نیاز خود را دریافت کند می توانید پرستاری هر دو کودک را با هم ادامه دهید تا زمانی که از انجام این کار راحت باشید.

 

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها