2109
نوزادان چه زمانی میتوانند شکلات بخورند؟

نوزادان چه زمانی میتوانند شکلات بخورند؟

1400/03/12 بازدید693

جذابیت شکلات را نمی توان انکار کرد. کودکان و بزرگسالان اغلب عاشق آن عطر و طعم ، خامه ای و گاه تلخ و شیرین هستند که از خوردن شکلات دریافت می کنید. حتی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و برخی از فواید سلامت قلب مورد ستایش قرار گرفته است.

چه مواد غذایی برای نوزاد آلرژی زا است؟

وقتی نوبت به آلرژی به شکلات و کاکائو می رسد ، دانشمندان معتقد بودند واکنش به شکلات مربوط به سایر مواد حساسیت زا در شکلات مانند آجیل ، بادام زمینی یا شیر است. با این حال ، یک مطالعه اخیر نشان داده است که - اگرچه نادر است - اما ممکن است برای کودکان و بزرگسالان حساسیت غذایی واقعی به شکلات و کاکائو داشته باشند.  نگرانی در مورد واکنش های آلرژیک غذایی نباید والدین را از معرفی غذاهای آلرژیک بالقوه غذایی مانند ماهی ، تخم مرغ و کره بادام زمینی باز دارد.  توصیه نمی کند که کودکان زیر 2 سال دارای غذاهای حاوی کافئین یا قند اضافه شده باشند. هر دو ماده غذایی در شکلات یافت می شوند. و کافئین هستند.

خوردن شکلات و کافئین برای نوزاد مضر است؟

اینکه کودک یا کودک نوپا شما با خیال راحت می تواند شکلات بخورد یا نه مکالمه ای است که بهتر است برای متخصص اطفال ذخیره شود. جدا از چندین ماده موجود در بیشتر غذاهای حاوی شکلات حاوی کافئین نیز است.  مصرف کافئین بین 100 میلی گرم تا 400 میلی گرم می تواند باعث عصبی، لرزش و برافروختگی شود. همچنین برخی شواهد نشان می دهد که کافئین می تواند در خواب کودک تداخل ایجاد کند بر سلامت استخوان وی تأثیر بگذارد و همچنین باعث افزایش فشار خون شود.

دسر برای نوزادان و کودکان نوپا مضر است؟

اگر کودک نوپای بزرگتر شما می تواند غذاهای شیرین مانند کیک یا کلوچه را درخواست کند ، برای تشویق تعادل ، گاهی اوقات تهیه دسر را در نظر بگیرید. غذای دسر را به همراه سایر غذاها روی بشقاب بگذارید و به کودک اجازه دهید غذاها را به هر ترتیب که می خواهد بخورد. ارائه غذا به این روش از بالا رفتن دسر نسبت به سایر مواد غذایی جلوگیری می کند. احتمالاً بهتر است تا زمانی که بچه ها کمی بزرگتر شوند ، دسرهای غیر شکلاتی را انتخاب کنید.

نتیجه گیری:

تشویق به عادات غذایی سالم شامل ارائه غذاهای مقوی فراوان به فرزندان در خانه، اجازه دادن به آنها در برنامه ریزی و خرید وعده های غذایی و حق انتخاب و خوردن و مقدار خوردن به آنها می باشد. این روش به آنها کمک می کند تا عادات غذایی سالم ایجاد کنند که منجر به یک رژیم غذایی متعادل و ارتباط سالم با غذا شود. اگر شکلات چیزی است که کودکان نوپای بزرگتر می خواهند در یک مهمانی گاه به گاه تولد آن را امتحان کنند، به یاد داشته باشید آنچه بیشتر اوقات خورده می شود و آنچه را که در خانه خود نگه می دارید چیزی است که برای تغذیه کلی کودک بیشترین اهمیت را دارد.

 

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

login captcha

ممنون ازمطالب مفیدتون🌷❤

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16255 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11530 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2642 بازدید