2109
نوشیدنی های قندی چه تاثیری در باروری دارند؟

نوشیدنی های قندی چه تاثیری در باروری دارند؟

1400/03/09 بازدید2041

اگر در حال باردارشدن هستید و یا فقط به فکر تشکیل خانواده هستید شاید بخواهید بیشتر به آنچه در لیوان نوشیدنی شما است توجه کنید. مصرف چند نوشیدنی شیرین شده با قند در روز ممکن است احتمال بارداری شما را کاهش دهند و بر قدرت باروری مردان تأثیر بگذارند. آنچه محققان یافتند عبارتند از:

- زنانی که حداقل یک نوشابه در روز مصرف میکنند احتمال بارداری شان کم است

-  مردانی كه حداقل روزانه نوشابه می نوشند 33 درصد ازحمل اقتصادی كمتری برخوردار هستند

- مصرف نوشیدنی های انرژی زا با کاهش حتی بیشتر باروری همراه است

- ارتباط کمی بین نوشیدن آب میوه یا نوشابه های رژیمی و باروری وجود دارد

محققان برای کنترل سایر عواملی که ممکن است روی باروری مانند چاقی، مصرف کافئین، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و رژیم غذایی کلی تأثیر بگذارند مراقبت کردند. نتایج به وضوح نشان داد که مقصر نوشیدنی های شیرین است.

چرا زوجینی که می خواهند باردار شوند باید به مصرف قند توجه کنند؟

به نظر می رسد نوشیدن نوشیدنی های شیرین با کاهش قدرت باروری ارتباط دارد. تحقیقات قبلی نشان داده است که نوشیدنی های شیرین ممکن است بر کیفیت اسپرم تأثیر بگذارد که ممکن است یکی از توضیحات کاهش باروری باشد که در این مطالعه در میان مردانی که نوشیدنی های شیرین مصرف کرده اند نشان داده شده است. نوشیدنی های شیرین با تحرک پایین اسپرم در مردان جوان سالم ارتباط دارد. مدت هاست که پزشکان توصیه می کنند زنانی که قصد بارداری دارند از یک رژیم غذایی سالم برای اقدام به بارداری استفاده کنند تا سرشار از میوه و سبزیجات باشد و غذاها و نوشیدنی های پرچرب و پر قند را به حداقل برسانند.

 

مصرف قند بیش از حد چه تاثیری در باردار شدن دارد؟

قند بیش از حد همچنین می تواندبه سلامت عمومی آسیب بزند. نوشیدنی های شیرین با افزایش وزن، دیابت نوع 2، قاعدگی زودرس و کیفیت پایین اسپرم در ارتباط هستند. زوج هایی که قصد بارداری دارند ممکن است مصرف این نوشیدنی ها را محدود کنند.

چگونه قند کمتری مصرف کنیم؟

قبل از اینکه پزشکان بتوانند دقیقاً بگویند نوشیدنی های شیرین چه تاثیری بر باروری دارد  باید تحقیقات بیشتری انجام شود. با توجه به نتیجه جذاب این تحقیق ارزش دارد که روش هایی را برای کاهش نوشیدنی های شیرین در صورت بارداری در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که وقتی از آب خسته می شوید گزینه هایی دارید. شما میتوانید از نوشیدنی ها و آبمیوه های طبیعی استفاده کنید. زیرا می تواند جایگزین بسیار سالم و حتی خوشمزه تری برای نوشابه های شیرین باشد. همچنین چای های میوه ای با کمی عسل اضافه شده گزینه مناسبی است.

 

منبع: www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15835 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11347 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2319 بازدید