2109
از کجا بفهمیم که نوجوانمان به کمک نیاز دارد؟

از کجا بفهمیم که نوجوانمان به کمک نیاز دارد؟

1400/02/31 بازدید1605

اعتراف به اینكه نوجوان شما به كمك احتیاج دارد می تواند سخت باشد. اما مشکلات خاصی وجود دارد که شما به عنوان پدر و مادر قادر به حل آنها نیستید. برخی از مسائل نیاز به مشاوره و مداخله حرفه ای دارند.  نوجوانان ممکن است برای مشکلات رفتاری، مشکلات عاطفی، مسائل بهداشت روان، مشکلات سو مصرف مواد، استرس، مشکلات رابطه و تجربیات آسیب زا به مشاوره حرفه ای نیاز داشته باشند. هرچه بیشتر منتظر درخواست کمک باشید ممکن است مشکلات نوجوان شما بدتر شود. مهم است که هر چه زودتر کمک بگیرید. در این مقاله نی نی سایت با علائم هشدار دهنده ای که نشان می دهد زمان رسیدن به کمک است آشنا شوید.

آیا این رفتار در نوجوان طبیعی است؟

تشخیص اینکه آیا نوجوان شما دچار مشکلات جدی است یا اینکه اقدامات او رفتار طبیعی نوجوان است را می توان سخت کرد. اگر متوجه تغییراتی شده اید یا نگرانی هایی دارید، با یک درمانگر یا متخصص نوجوان خود صحبت کنید. یک حرفه ای آموزش دیده یا می تواند با گفتن خوب بودن نوجوان شما به شما آرامش خاطر بدهد یا می تواند در مورد چگونگی کمک به نوجوان خود راهنمایی کند .

چه علائمی نشان میدهد که نوجوانمان به کمک حرفه ای نیاز دارد؟

علائم هشدار دهنده ای از رفتار آشفته نوجوان وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. انتظار برای دیدن اینکه آیا این مشکلات برطرف می شوند ایده بدی است زیرا این مشکلات بدون کمک متخصص احتمالاً بدتر می شوند. اگر نوجوان شما این علائم را دارد، فوراً به دنبال کمک حرفه ای باشید:

علائم افسردگی

شرکت در فعالیتهای غیرقانونی

استفاده مواد مخدر

افزایش سرکشی

تغییرات قابل توجه در خلق و خو یا رفتار

تغییر در دوستان

وقتی فکر می کنید نوجوان شما نیاز به مشاوره دارد چه کاری باید انجام دهید؟

اگر تصمیم دارید به نوجوان خود کمک کنید با صحبت با پزشک نوجوان خود شروع کنید. یک پزشک می تواند ارزیابی را ارائه دهد و به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا درمان یا منابع دیگر می تواند مفید باشد. شاید شما خود را بخاطر رفتارهای نادرست نوجوان خود مقصر بدانید. یا شاید نگران باشید که علائم هشداردهنده را ماهها یا حتی سالها قبل تشخیص نداده اید و باید زودتر به آنها کمک می کردید. تجربه طیف گسترده ای از احساسات، از پشیمانی تا گناه هنگام فکر کردن در مورد دریافت کمک حرفه ای طبیعی است. اجازه ندهید که این احساسات مانع از مشاوره حرفه ای نوجوان شما شود که می تواند زندگی او را دوباره به مسیر درست برگرداند.

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

login captcha

بله درست هست 

من یک نوجوان افسرده ام و ب خانواده ام میگویم ببرتم پیش روان پژشک گوش نمیدهند دارم از زندگی ام سیر میشوم 😥🤐

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16400 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11588 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3501 بازدید