2109
آیا خونریزی بعد از سقط باعث نامنطم شدن دوران قاعدگی میشود؟

آیا خونریزی بعد از سقط باعث نامنطم شدن دوران قاعدگی میشود؟

1400/02/29 بازدید907

برخی از روش های جلوگیری از بارداری ممکن است روی قاعده مند بودن دوره های بعد از سقط جنین تأثیر بگذارد. اگر فردی به طور معمول پریود نامنظم باشد، ممکن است پس از سقط جنین همچنان این موارد را تجربه کند. سقط جنین می تواند منجر به استرس عاطفی شود، که ممکن است بر چرخه قاعدگی فرد نیز تأثیر بگذارد. تجربه استرس می تواند نظم قاعدگی را تغییر دهد.اگر خانمی بعد از سقط جنین قاعدگی نامنظمی داشته و قبلاً این کار را نکرده است ، باید با پزشک خود صحبت کند.

انتظار برای دوره اول چیست؟

پس از سقط جراحی ، اولین قاعدگی زن ممکن است کوتاه تر از حد معمول باشد. روش سقط جنین رحم را کاملا خالی می کند، بنابراین بافت کمتری برای دفع وجود دارد که می تواند منجر به دوره کمتری شود. اولین دوره قاعدگی زنان ممکن است طولانی تر از حد معمول باشد ، پس از سقط جنین پزشکی ، زیرا در این درمان از هورمون هایی استفاده می شود که ممکن است بر طول دوره وی تأثیر بگذارد. این دوره همچنین می تواند سنگین تر باشد زیرا بدن ممکن است بافت اضافی برای دفع پس از عمل داشته باشد.استفاده از پد در اولین دوره قاعدگی پس از سقط جنین به زن امکان می دهد میزان خونی را که از دست می دهد کنترل کند.

انتظار برای دوره دوم چیست؟

دوره دوم پس از سقط جنین احتمالاً به همان دوره قبل از قاعدگی فرد برمی گردد. با این گفته ، برخی از خانم ها ممکن است متوجه شوند که دو یا سه دوره طول می کشد تا قاعدگی آنها به حالت عادی برگردد. اگر این اتفاق نیفتد، آنها باید با پزشک خود صحبت کنند.

چه زمان میتوان بارداری را کنترل کرد؟

زنان می توانند پس از سقط جنین مستقیماً از کنترل بارداری استفاده کنند. اگر آنها می خواهند از دستگاه داخل رحمی (IUD) استفاده کنند ، می توانند از یک متخصص بهداشت بخواهند که در همان قرار سقط جنین ، یکی را جایگزین کند. کاندوم یک روش پیشگیری از بارداری بدون هورمون و قابل اعتماد را ارائه می دهد که نیازی به جراحی ندارد.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟|

اگر خانمی پس از سقط جنین یا دردی که با نسخه بدون نسخه داروی درد قابل کنترل نیست، دچار خونریزی بسیار شدید است، باید با پزشک خود صحبت کند. لخته شدن خون تا اندازه یک لیمو در هنگام خونریزی بعد از سقط طبیعی است. لخته های خون بزرگتر از این مواردی است که باید با یک پزشک در میان بگذارید.علائمی که ممکن است شامل سرگیجه ، تعریق و حالت تهوع در هنگام سقط جنین یا پس از آن باشد ، معمول است. با این حال ، زنانی که احساس ضعف و گرمای زیادی دارند باید با پزشک خود صحبت کنند.

برگردد ، باید به پزشک مراجعه کند.خونریزی پس از سقط طبیعی است. اگر این بسیار سنگین باشد ، بیش از 2 هفته ادامه یابد یا حاوی لخته های خون بزرگتر از یک لیمو باشد ، فرد باید با پزشک خود صحبت کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16181 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11487 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2520 بازدید