2109
رژیم کتوژنیک چه تاثیری بر عادت ماهانه شما دارد؟

رژیم کتوژنیک چه تاثیری بر عادت ماهانه شما دارد؟

1400/02/25 بازدید2117

رژیم کتوژنتک با همان کتو به دلیل اینکه باعث میشود افراد کمتر از غذاهای چرب و چربی ها استفاده کنند باعث شد این رژیم جهانی شود. این رژیم روی عادت ماهانه خانم ها تاثیر میگذارد و باعث میشود نامنظمی هایی ایجاد شود. از نظر خیلی از افرادی که این رژیم را گرفته اند میگویند چرخه ماهانه شان از بین رفته است. با توجه به تحقیقات انجام شده 60 درصد از افرادی که این رژیم را میگیرند تنها 40 درصد از آنها به عادت ماهانه نامنظم دچار میشوند.

به چه دلیل رژیم کتو میتواند بر قاعدگی شما تاثیرگذار باشد؟

اگر که در این دوران کاهش وزن سریعی داشته باشید میتواند این کاهش وزن بر دوران قاعدگی شما تاثیر گذار باشد. این موضوع نه تنها در رژیم کتو بلکه در تمام رژیم ها میتواند تاثیرگذار باشد. باتوجه به تحقیقات انجام شده افرادی که در این رژیم  شرکت کرده اند 10 درصد از وزنشان را کم کرده اند. استفاده از این رژیم میتواند در کاهش وزن شما تاثیرگذار باشد. زیرا بدنتان به جای اینکه کربوهیدرات ها را بسوزاند کتو را میسوزاند.

رژیم کتو چه تاثیری در هورمون های شما دارد؟

بسیاری از افراد دوره های عادت ماهانه نامنظمی دارند. برای اینکه دوره تان منظم باشد و بالا پایین نشود باید بدنتان هورمون های ضربان دار ترشح کند. عاملی مانند استرس، کم شدن وزن، ورزش و فعالیت زیاد میتواند تاثیر گذار باشد. زمانی که هورمون هایتان به طور طبیعی ترشح کنند و قاعدگی منظمی داشته باشید هیچ مشکلی در چرخه قاعدگی تان پیش نمیاید. کتو در خانم ها باعث اختلال در هورمون ها میشود. هورمون استروژن باعث میشود چرخه قاعدگی تان منظم شود. اگر با توجه به ورزش کردن و فعالیت وزنتان کم میشود سطح استروژن کاهش پیدا میکند. اختلال در GnRH باعث کاهش استروژن می شود و این تغییرات می تواند تخمک گذاری را مختل کرده و منجر به آمنوره شود.

اگر کتو در قاعدگی تان تاثیربگذارد نگران کننده است؟

سطح پایین استروژن عوارض جانبی خاصی دارد که باعث میشود واژن دچار خشکی شود ، اما نگرانی طولانی مدت برای سلامتی افزایش خطر از دست دادن استخوان است."  یکی از عوارض شناخته شده آمنوره پوکی استخوان است. برای محافظت از استخوان ها، پزشکان به بیماران استروژن طبیعی توصیه می کند. استرادیول (استراكس) نمونه ای از یك مکمل طبیعی استروژن است. اگر که در دوران قبل چرخه عادات ماهانه تان منظم بود و گاهی اوقات دچار بی نظمی می شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

چگونه در رژیم کتو دوران عادت ماهانه مان مانند قبل شود؟

اکثر خانم ها زمانی که عادت ماهانه شان به تاخیر می افتد آزمایشاتی را انجام میدهند. بعضی ها وزنشان را اضافه میکنند تا ببیند آیا تاثیر میگذارد یا خیر؟ در روز 250 کالری اضافه میکنید البته اگر ورزش و فعالیت خاصی دارید ممکن است بیشتر شود.

اگر میخواهید بدانید که چه مدتی طول میکشد تا به وزن ایده آل تان برسید ممکن است یک ماهی طول بکشد. البته که به تغذیه مناسب شما هم بستگی دارد و تاثیرگذار است.

 

نکات پایانی در رابطه با رژیم کتو و چرخه قاعدگی:

به خاطر داشته باشید که ممکن است رژیم شما اصلا نقشی نداشته نباشد. دوره های از دست رفته می توانند در سلامتی مانند عدم تعادل هورمون ها ، ناهنجاری های ژنتیکی تاثیر گذار باشد از دست دادن چرخه (با استفاده از کتو یا غیر این - دلیلی است برای مراجعه به پزشک است.

منبع: www.everydayhealth.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15811 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11303 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2310 بازدید