2109
آمادگی بدن برای بارداری در ۳۰ روز (قسمت چهارم)

آمادگی بدن برای بارداری در ۳۰ روز (قسمت چهارم)

1400/02/23 بازدید7493

شما آماده باردار شدن هستید. تبریک می گویم! تصمیم گیری برای داشتن یک کودک یک نقطه عطف بزرگ در زندگی است. اما آیا بدن شما برای بارداری آماده است؟ در اینجا لیستی از آنچه می توانید در ماه آینده برای آماده سازی خود برای بارداری انجام دهید وجود دارد.

برای خواندن مطلب روزهای 1-7 اینجا کلیک کنید.

برای خواندن مطلب روزهای ۱۵-۸ اینجا کلیک کنید.
برای خواندن مطلب روزهای ۲۳-۱۶ اینجا کلیک کنید.

این مطلب درباره روزهای ۲۴-۳۰ میباشد.

روز 24: از همسرتان بخواهید معاینه شود

گرچه بسیاری از دوران بارداری سالم به زن مربوط می شود، اما خوب است که همسرتان نیز معاینه شوید. حدود 30 درصد موارد ناباروری را می توان در عوامل مردانه جستجو کرد.

روز 25: سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

در دوران بارداری بیشتر مستعد سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری ها هستید. با داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از آنتی اکسیدان ، دریافت ویتامین و استراحت به سیستم ایمنی بدن خود کمک بیشتری کنید.

روز 26: بایدها و نبایدها را بیاموزید

چیزهای زیادی در مورد موارد بی خطر و مضر در دوران بارداری خواهید شنید. بعضی از اینها خیلی علمی نیست. سایر موارد برای سلامتی کودک در حال رشد شما فوق العاده مهم هستند.

روز 27: شغلتان را بررسی کنید

شغل شما ممکن است از نظر جسمی طاقت فرسا باشد و یا به برخی حرکات خطرناک نیاز داشته باشد. اما بلند شدن از حالت سنگین، ایستادن به مدت طولانی و خم شدن در کمر ممکن است منجر به اختلالات قاعدگی، مشکلات باروری یا سقط جنین شود .نگرانی ها و توصیه های مربوط به لیفتینگ را با پزشک خود در میان بگذارید. هنگامی که باردار می شوید ممکن است بخواهید از بلند کردن اجسام سنگین از زمین، بلند کردن سر و خم شدن مکرر خودداری کنید.

روز 28: کاری دیوانه وار انجام دهید

هنگامی که باردار هستید فعالیت هایی وجود دارد که برای شما یا کودک در حال رشد شما ایمن نیست. قبل از باردار شدن در آخرین جلسه چتربازی یا سوارکاری خود شرکت کنید. شروع ناگهانی، متوقف کردن و سایر نیروهای متغیر در فعالیتهای شدیدتر ممکن است باعث پارگی جفت شود.

روز 29: پوشش بیمه خود را بررسی کنید

قبل از بارداری بازبینی مواردی که در برنامه بیمه درمانی شما وجود دارد بسیار مهم است. تقریباً هر سال 1 میلیون زن بدون مراقبت های کافی قبل از تولد زایمان می کنند. نوزادان آنها 3 برابر بیشتر در نوزادان با وزن کم و 5 برابر بیشتر از نوزادانی که از زنانی که با ویزیت های منظم قبل از تولد همگام می شوند متولد می شوند و احتمال مرگ دارند.

روز 30: برقراری ارتباط

ممکن است در چند چرخه اول تلاش خود باردار شوید. اما دیدن یک علامت مثبت اغلب خیلی بیشتر طول می کشد. قبل از شروع به باردار شدن اطمینان حاصل کنید که با شریک زندگی خود صریح و صادق هستید. صحبت درمورد هر مسئله یا ناامیدی که در راه رسیدن به کودک دارید کلید سالم نگه داشتن رابطه شماست.
 

منبع: www.healthline.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9644 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7026 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15200 بازدید