2109
آمادگی بدن برای بارداری در ۳۰ روز (قسمت سوم)

آمادگی بدن برای بارداری در ۳۰ روز (قسمت سوم)

1400/02/16 بازدید7665

شما آماده باردار شدن هستید. تبریک می گویم! تصمیم گیری برای داشتن یک کودک یک نقطه عطف بزرگ در زندگی است. اما آیا بدن شما برای بارداری آماده است؟ در اینجا لیستی از آنچه می توانید در ماه آینده برای آماده سازی خود برای بارداری انجام دهید وجود دارد.

برای خواندن مطلب روزهای 1-7 اینجا کلیک کنید.

برای خواندن مطلب روزهای ۱۵-۸ اینجا کلیک کنید.

این مطلب درباره روزهای ۲۳-۱۶ میباشد.

روز شانزدهم: به وزن سالم خود برسید

با پزشک خود در مورد راهکارهای سالم برای کاهش وزن صحبت کنید. اگر BMI شما در گروه کم وزن قرار دارد با پزشک خود نیز صحبت کنید

روز هفدهم: جمع آوری تاریخچه پزشکی خانواده

سلامتی کودک شما نیز تحت تأثیر عوامل ژنتیکی ریشه در شجره نامه شما خواهد داشت. قبل از باردار شدن ممکن است بخواهید از پدر و مادر یا سایر اقوام خود بپرسید که آیا شرایط ژنتیکی در خط خون شما وجود دارد یا خیر. در مورد شریک زندگی شما نیز همین طور است. می توانید با یک مشاور ژنتیک قرار ملاقات بگذارید تا در مورد نگرانی های خود صحبت کنید و آزمایشات بیشتری را انجام دهید.

روز هجدهم: درباره نسخه ها بحث کنید

اطمینان حاصل کنید که پزشک شما می داند که شما در حال باردار شدن هستید تا آنها بتوانند نسخه های دارویی، داروها یا سایر مکمل های شما را که می خواهید نگاهی بیندازند. برخی از این داروها ممکن است در دوران بارداری بی خطر باشند.

روز نوزدهم: برای خشونت خانگی کمک بگیرید

اگر در خانه خشونت هایی را تجربه میکنید که ممکن است سلامت شما یا سلامتی کودک آینده شما را به خطر بیندازد، خانه را ترک کنید و به جای آرامی بروید.

روز 20: خوب بخوابید

بسیاری از والدین نگران خواب در روزهای بعد از به دنیا آمدن کودک خود هستند. اما خواب در دوران بارداری می تواند به همان اندازه دست نیافتنی باشد.

روز 21: کافئین را محدود کنید

توصیه های مصرف روزانه برای زنان باردار فقط حدود ۳۴۰ میلی لیتر قهوه در روز است. اگر در حال حاضر بیش از این مقدار مصرف می کنید آرام آرام از شیر خود جدا شوید.

روز 22: آب بنوشید

۶۰ درصد بدن شما از آب تشکیل شده است. زنان باید هر روز 9 فنجان آب بنوشند. وقتی باردار می شوید ممکن است بخواهید این مقدار را افزایش دهید. از پزشک خود راهنمایی بخواهید.

روز 23: بیاموزید که چگونه اتفاق میوفتد

درباره بارداری مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنید. برای شروع شما باید در طول بارداری خود رابطه جنسی برقرار کنید تا اسپرم بتواند تخمک را قبل یا هنگامی که تازه در بدن شما آزاد شده ملاقات کند. از آنجا تخمک های لقاح یافته به لوله های رحمی منتقل می شوند و برای چسبیدن بارداری باید در رحم کاشته شوند. نیمی از تخمک های لقاح یافته کاشته نمی شوند و با چرخه قاعدگی از بین می روند.

منبع: www.healthline.com

ارسال نظر شما

login captcha

سلام لطفا درمورد زمان تخمک گذاری هم مطلب بگذارید.

چطوری محاسبه کنیم؟

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8933 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6477 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15138 بازدید