2109
چرا نوزادان زبانشان را بیرون می آورند؟

چرا نوزادان زبانشان را بیرون می آورند؟

1400/02/16 بازدید18471

نوزادان به دلایل زیادی زبان خود را دراز می کنند و گاهی اوقات بدون هیچ دلیل مشخصی این کار را میکنند. نوزادی که زبان خود را بیرون می کشد ممکن است گرسنه یا سیر باشد. نوزادان همچنین ممکن است زبان خود را بیرون بیاورند تا از والدین یا سرپرست خود تقلید کنند یا از آنها پاسخی دریافت کنند. دانستن عادت های کودک در یک سن خاص می تواند به تعیین دلیل زبان بیرون آوردن آنها کمک کند.این مقاله در نی نی سایت به بیان دلایلی می پردازد که نوزادان زبانشان را بیرون می کشند.

بیرون آوردن زبان در نوزادان زیر6ماه:

1- رفلکس رانش زبان

رفلکس رانش زبان هنگامی است که کودک در پاسخ به چیزی که لبها را لمس می کند ، به طور خودکار زبان خود را گسترش می دهد. این رفلکس هنگامی که یک بزرگسال شیر را از پستان یا بطری میمکد، غذا خوردن را برای نوزادان جوان آسان می کند. رفلکس رانش زبان معمولاً تا 4 تا 6 ماهگی کودک ادامه می یابد. تا زمانی که این بازتاب از بین نرود ، والدین کودک نباید غذاهای جامد به کودک ارائه دهد. با این حال بیشتر نوزادان تا 6 ماهگی به غذاهای جامد نیاز نخواهند داشت .

2- گرسنگی

نوزادان اغلب هنگام گرسنگی زبان خود را بیرون می کشند. برخی از نوزادان می آموزند که بیرون کشیدن زبان به آنها غذا می دهد. حتی اگر بتوانند از راه های دیگر گرسنگی را نشان دهند ، ممکن است این کار را ادامه دهند. والدین نیز ممکن است متوجه زبان زدن کودک برای غذا شوند. کودک ممکن است سر خود را به یک جهت برگرداند، دهان خود را باز کند و سپس در حالی که رو به جهت دیگر است، همین کار را انجام دهد.

3- تفاوتهای ژنتیکی

شرایط مادرزادی شرایطی است که از بدو تولد وجود دارد. برخی از بیماری های مادرزادی ممکن است باعث شود زبان بچه ها بزرگتر از حد معمول باشد. این ممکن است باعث شود زبان از دهان خارج شود.

بیرون آورن زبان در نوزادان بالای 6 ماه:

1- تقلید:

بیشتر نوزادان از حدود 8 ماهگی شروع به تقلید از رفتارهای ساده بزرگسالان می کنند. با این حال، نوزادان نارس و کسانی که دارای تاخیر رشد هستند ممکن است کمی دیرتر تقلید را شروع کنند. نوزاد ممکن است زبان خود را به منظور تقلید از کودک بزرگتر یا بزرگسالان یا رفتارهایی مانند گفتگو یا بوسیدن ، دراز کند.

2- گرفتن عکس العمل:

نوزادان هوس توجه می کنند. نوزاد ممکن است زبان خود را بیرون بکشد تا واکنشی را که از شخص خاصی دریافت می کند ، آزمایش کند. اگر یک بزرگسال در پاسخ به بیرون آمدن کودک از زبانش بخندد ، کودک ممکن است این کار را بیشتر انجام دهد. با این حال، ممکن است برخی از نوزادان زبان خود را ادامه دهند حتی اگر یک بزرگسال مخالف باشد زیرا آنها از رفتار بزرگسالان کنجکاو هستند.

به چه علت نوزادان بعد از تغذیه زبانشان را بیروون می آورند؟

 احساس سیری:

کودک پس از سیر شدن ممکن است سر خود را از غذا برگرداند یا از پذیرش بیشتر غذا صرف نظر کند. برخی از نوزادان سعی می کنند با بیرون کشیدن زبان ، غذا را از دهان خود خارج کنند.

 دوست نداشتن غذا:

بعضی از نوزادان وقتی از غذای جدیدی بدشان می آید زبانشان را دراز می کنند. والدین کودک هرگز نباید کودک را مجبور به خوردن غذا کند. بسیاری از نوزادان قبل از اینکه غذایی را دوست داشته باشند، باید چندین بار امتحان کنند.

چه زمانی نگران شویم؟

اگر کودک بدون اینکه دلیل مشخصی زبان خود را به طور مکرر بیرون بیاورد و سایر اختلافات رشدی را از خود نشان دهد باید به متخصص اطفال مراجعه کنید. به عنوان مثال : نوزادی که بلافاصله پس از پرستاری علائم گرسنگی را نشان می دهد ممکن است به اندازه کافی شیر مادر یا شیرخشک دریافت نکند. روش دیگر: کودک ممکن است در جذب تغذیه از غذای خود مشکل داشته باشد.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16325 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2740 بازدید