2109
نکاتی برای عادت های سالم در طول دوران کرونا

نکاتی برای عادت های سالم در طول دوران کرونا

1400/02/15 بازدید411

در دنیایی که به نظر می رسد همه چیز در زندگی عادی روزمره ما و مدت بسیار کوتاهی تغییر کرده است، احساس میکنیم از مواردی هستند که از کنترل خارج شده اند. در مواردی از این دست مهم است که متمرکز بر ایجاد یا حفظ عادات سالم با تمرکز بر کنترل مواردی هستیم که می توانیم. در اینجا چند نکته برای بررسی وجود دارد.

1- برنامه خواب خوبی داشته باشید:

حفظ یک برنامه منظم برای خواب، به ویژه در مواقع استرس شدید، برای سلامت جسمی و روانی ما حیاتی است. خواب به تقویت عملکرد ایمنی بدن، بهبود تمرک، کنترل خلق و خو و افزایش مقاومت در برابر استرس کمک می کند. اگر معمولاً 7-8 ساعت نمی خوابید، اکنون زمان خوبی برای شروع این عادت است.

2- عادات غذایی سالم را حفظ کنید و هیدراته باشید:

داشتن عادات غذایی سالم امری بسیار مهم است. سعی کنید در یک برنامه غذایی عادی قرار داشته باشید و از میان وعده های غیر ضروری خودداری کنید. ممکن است شما کسی باشید که عادت دارد دائماً در سفر باشید، بنابراین اکنون زمان مناسبی برای کاهش سرعت، امتحان کردن دستور العمل جدید و خلاقیت است. دریافت هیدراتاسیون کافی در طول روز را فراموش نکنید.

3- حدومرزی برای خودتان داشته باشید:

بسیاری از ما در موقعیت هایی قرار داریم که می بینید زندگی کاری شما و زندگی در خانه به یک شکل تبدیل شده است. ایجاد یا ادامه تعادل زندگی کاری و ایجاد مرزها مهم است. این شامل هر دو مرز جسمی و روانی است. فضای کار شما نباید در همان مکانی باشد که می خوابید. باید سعی کنید زمان تنظیم و شروع کار را متوقف کنید (تا آنجا که می توانید کنترل کنید) تا به خودتان فرصت دهید تا تازه شوید ، راه اندازی مجدد کنید و خود را از روز کاری جدا کنید.

4- یک برنامه روزانه داشته باشید:

روال عادی روزمره شما ممکن است کاملا متفاوت از روال فعلی شما باشد. صرف نظر از این، داشتن یک برنامه و برنامه معمول برای ایجاد تمرکز بهتر روی کارها و امکان مدیریت بهتر وقت شما بسیار مناسب است. همچنین به حفظ نظم و انضباط شخصی کمک می کند و مسئولیت پذیری را ایجاد می کند.

5- اجتماعی کردن:

معمولاً احساس انزوا در این زمان ها است. به همین دلیل است که اکنون بیش از هر زمان دیگر، ادامه ارتباط با دوستان و خانواده مهم است. چندین گزینه مجازی مختلف برای تحقق این امر وجود دارد. می توانید تماس های تلفنی روزانه یا هفتگی را برنامه ریزی کنید

6- استرس و اضطراب را مدیریت کنید:

مهم است که به خودتان فرصت دهید تا این احساسات را بشناسید و به روشی سالم با آنها کنار بیایید. اگر احساس استرس می کنید یا از آنچه در اطراف شما می گذرد اضطراب دارید، برای آرامش این احساسات وقت بگذارید. پیشنهادات برای کنترل استرس شامل تمرین روشهای آرام سازی پیشرونده ، مدیتیشن و تنفس عمیق است.

7- از نظر جسمی فعال باشید:

فعالیتهای بدنی ممکن است باعث خلاقیت شود زیرا ورزشهای همگانی و ورزشهای بدنسازی شما متوقف می شوند. به دنبال جایگزینی آنها با یک برنامه وزنه ای یا تقویت کننده باند ورزشی باشید که می توانید در خانه انجام دهید. به یاد داشته باشید ، اگر فاصله اجتماعی حفظ شود ، بیرون رفتن و مقداری هوای تازه در هنگام دویدن ، پیاده روی یا پیاده روی اشکالی ندارد.

اگر قبلاً از این توصیه ها پیروی کرده اید، به کار خود ادامه دهید و تمرکز خود را حفظ کنید! اما در غیر این صورت ، سعی کنید با یکی از این پیشنهادات ساده شروع کنید.

 

منبع: www.medstarhealth.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15882 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11364 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2331 بازدید