2109
گوش درد در کودکان چه علائمی دارد؟

گوش درد در کودکان چه علائمی دارد؟

1400/02/15 بازدید3616

کودک شما مدام گوش خود را جمع می کند. به نظر می رسد بیش از حد معمول گریه می کنند. آنها شیردهی را متوقف می کنند و یا از بطری یا غذا دور می شوند. اگر نوزاد، شما می توانست صحبت می‌کرد و میگفت که گوش من درد می کند. دیر یا زود تقریباً هر کودک در گوش میانی خود دچار عفونت می شود. در سن 3 سالگی از هر 6 کودک 5 نفر یک فرزند داشته اند. این عفونت که اوتیت حاد نیز نامیده می شود. شایع ترین دلیل مراجعه به پزشک متخصص اطفال و علت اصلی درد گوش در نوزادان است. شما با مشاهده موارد زیر میتوانید متوجه شوید که فرزندتان دچار گوش درد شده است:

- زیاد گریه میکند و بی حال به نظر می رسد

- خوب نمی خوابد

- تب 37.8 درجه سانتیگراد یا بالاتر دارد

-  یک گوش یا هر دو گوش اش را می کشد

- نشت مایعات از گوش اش

- در تعادل مشکل دارد

دل درد دارد:

اگر کودک شما گلودرد یا عفونت باکتریایی دیگری دارد میکروب ها می توانند به گوش میانی برسند و عفونت را در آنجا ایجاد کنند. بافت اطراف لاله گوش آنها می تواند قرمز و متورم شود و مایعات می توانند جمع شوند. اگر کودک شما سرما خورده باشد این امر می تواند منجر به گرفتگی و تورم گوش شود که ممکن است عفونت داشته باشد. اختلال عملکرد لوله استاش: این لوله بین حلق و گوش میانی فرزند شما بسیار کوچکتر و کمتر از گوش شما زاویه دارد. این می تواند تخلیه مایعات را دشوارتر کند. اگر لوله متورم شود یا با مخاط مسدود شود تجمع فشار حاصل می تواند درد گوش را تحریک کند. این اتفاق اغلب می تواند با سرماخوردگی و سایر عفونت های ویروسی رخ دهد.

علائم دیگر عفونت:

یک عفونت گوش خارجی می تواند در صورت خراشیده شدن مجرای گوش و عفونت رخ دهد. معمولاً به قطره های آنتی بیوتیکی تجویز شده نیاز خواهید داشت. گوش هواپیما این شرایط معمول زمانی اتفاق می افتد که تغییرات زیادی در فشار هوای کابین هنگام برخاست یا فرود باعث درد گوش شود. بهترین راه پیشگیری یا تسکین آن کمک به کودک در نوشیدن یا بلعیدن چیزی است.

چه کاری از شما بر می آید؟

این روزها پزشکان به سرعت تجویز آنتی بیوتیک نمی کنند زیرا عفونت گوش اغلب به خودی خود برطرف می شود.

برای کاهش تورم و گرفتگی ناشی از سرماخوردگی از قطره های نمکی یا اسپری استفاده کنید. اگر تخلیه گوش مسدود شده باز نشود پزشک ممکن است برای مدتی لوله های گوش کوچک را قرار دهد. اگر برای کودک شما آنتی بیوتیک تجویز شده است و تمام داروها را حتی در صورت بهبودی تمام کنید. در غیر این صورت عفونت می تواند به سرعت برگردد.

چه موقع با دکتر تماس بگیریم؟

اگر فکر می کنید ممکن است به عفونت گوش مبتلا شده باشند با پزشک تماس بگیرید و به موارد زیر توجه کنید:

1- کودک کمتر از 6 ماه هستند

2- علائم پس از 1-2 روز برطرف نمی شوند

3- تب دارد

4- می توانید بگویید که درد گوش آنها شدید است

5- کودک شما پس از ابتلا به سرماخوردگی یا عفونت قفسه سینه بی قرار و بدخلق می ماند

6- مایعات، چرک یا ترشحات خونی از گوش خارج می شود

7- کودک شما به اندازه کافی غذا نمی خورد و نمی نوشد

 

منبع: www.webmd.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9661 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7041 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید