2109
مراقبت و مدیریت سرطان هنگام فراگیری ویروس کرونا

مراقبت و مدیریت سرطان هنگام فراگیری ویروس کرونا

1400/02/03 بازدید237

بیماری سرطان هم مانند دیگر بیماری ها به مراقبت نیاز دارد. و بیشتر شدن ویروس کرونا هیچ تغییری برایش ایجاد نمیکند. البته که افزایش ویروس باعث میشود فردی که دچار بیماری سرطان است از خودش بیشتر مراقبت کند و پروتکل های بهداشتی را بیشتر رغایت کند. پزشکان و کادر درمان سعی میکنند تا بیماران سرطانی در محیط های ایمن تر باشند تا مشکلی برایشان پیش نیاید.

پزشکان خوشبختانه همچنان جراحی های حساس سرطان را انجام میدهند و افرادی را که وضعیت حیاتی داشته باشند را در اولویت قرار میدهند. برخی از جراحان هم با فراگیری ویروس کرونا زمان جراحی را به عقب می اندازند. به طور مثال بازسازی پستان پس از جراحی سرطان برای درمان تومورها همچنان ادامه دارد. پزشکان مناطقی را برای افرادی که دچار سرطان هستند انتخاب کرده اند تا اقدامات بهداشتی بهتر انجام شود.

اقدامات انجام شده:

1- قبل از اینکه فرد به کلینیک مراجعه کند از نظر علائم سرطانی غربالگری میشود

2- بیماران سرپایی بستری نمیشوند

3- بسیاری از صندلی های انتظار برداشته شده اند تا فاصله اجتماعی رعایت شود

4- سعی میشود خدماتی مانند آزمایشگاه، تصویربرداری ها در یک مکان باشند تا فرد نخواهد دچار سختی برای پیدا کردنشان باشد

5- به شدت توصیه میشود که افراد و مراجعه کنندگان ماسک داشته باشند و اگر نداشتند به آن ها داده میشود

افرادی که در آنجا کار میکنند دائم غربالگری میشوند و بهداشت را رعایت میکنند تا بیمار و همراهش دچار مشکل نشود.

چکاپ از راه دور:

پزشکان میتوانند از راه دور مدارک و فرد بیمار را مورد بررسی قرار دهند البته ممکن است فرد بیمار از نظر روحی بهم بریزد و نگرانی اش بیشتر شود حتی وقتی که هیچ همراهی کنارش نباشد استرس اش بیشتر میشود. ویزیت از راه دور میتواند به بیمار کمک کند که با خیال راحت با پزشک صحبت کند و از او کمک و مشاوره بگیرد. معاینه از راه دور این امکان را به بیمار میدهد که در معرض دید دیگران قرار نگیرد و نیازی به حضور در اماکن عمومی نداشته باشد.

از خودتان مراقبت کنید:

در تمام بیمارستان ها و خارج از بیمارستان ها همه افراد باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. سعی کنند فاصله اجتماعی را حفظ کنند و در خانه بمانند و اگر به بیرون از خانه میرروند با دستشان صورتشان را لمس نکنند و دستانشان را با آب و صابون بشورند و دستشان را ضدعفونی کنند اگر که به آب دسترسی نداشتد. صورتشان را با استفاده از ماسک ها بپوشانند و از یکدیگر محافظت کنند.

مراقبت و کارهایی که هر فردی میتواند انجام دهد:

شما میتوانید با رعایت تمام نکات بهداشتی خود و خانواده تان را ایمن نگه دارید و مشکلی برای هیچ کسی پیش نیاید. شما باید اخبار و خبرهای این ویروس را از طریق یک منبع معتبر دنبال کنید تا دچار شک و تردید نشوید. به همراه هر بیماری آموزش های لازم داده میشود تا بتوان در مقابل این ویروس ایستادگی کند و از فرد بیمار مراقبت کند پس چای نگرانی وجود ندارد.

 

منبع: www.medstarhealth.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14644 بازدید

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4218 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

5 روز پیش
|
3791 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

2 روز پیش
|
3105 بازدید