2109
چرا مو رنگ نمی‌گیرد؟ نگاهی به دلایل رنگ باز نکردن مو

چرا مو رنگ نمی‌گیرد؟ نگاهی به دلایل رنگ باز نکردن مو

1400/01/30 بازدید2214

رنگ کردن مو در خانه یکی از فرایندهایی است که تا حد زیادی به مهارت آرایشگری، جنس رنگ و جنس موی شما وابسته است. در حقیقت وقتی برای رنگ کردن مو به یک آرایشگاه مجهز و فرد متخصص مراجعه می‌کنید، با ضریب بالایی از نتیجه نهایی رنگ دلخواه مو اطمینان دارید. چراکه به آگاهی آن فرد از شناخت رنگ‌ها، نحوه ترکیب آن‌ها و همچنین روش‌های رنگ کردن مو اطمینان دارید. اما برای رنگ کردن مو در خانه با چالش‌های زیادی مواجه خواهید بود. یکی از این چالش‌ها رنگ باز نکردن مو است. پدیده‌ای که ممکن است دلیل آن را به درستی ندانید. اگر تا به حال با این مشکل مواجه بوده‌اید، ادامه مطلب را از دست ندهید. در ادامه مهم‌ترین دلیل رنگ نگرفتن مو را به طور کامل به شما خواهیم گفت.

ضخامت مو؛ یکی از مهم‌ترین دلایل رنگ باز نکردن موها

یکی از دلایل مهمی که به طور مستقیم روی رنگ گرفتن مو تاثیرگذار است، ضخامت تار موها است. اگرچه اغلب افراد آرزو دارند موهایی ضخیم داشته باشند، اما باید گفت که این جنس از مو در فرایند رنگ گرفتن دیرتر و دشوارتر عمل می‌کند. در حقیقت هرچه تار مو نازک‌تر باشد، مقاومت کمتری در ورود مواد شیمیایی رنگ مو از خود نشان می‌دهد.

اگر موهای ضخیمی دارید، برای رنگ کردن مو از رنگ مرغوب و اکسیدان کافی استفاده کنید و مدت زمان نگه داشتن رنگ روی مو را بیشتر کنید. برای اینکه بعد از شستشو آسیبی به بدنه ضخیم مو وارد نشود، می‌توانید ماسک مو مخصوص موهای رنگ شده را مراکز خرید لوازم آرایشی اصل خریداری کنید.

استفاده از مواد رنگ موی نامرغوب و غیر استاندارد

رایج‌ترین دلیل رنگ نگرفتن مو، استفاده از مواد رنگ نامرغوب است. مواد شیمیایی رنگ‌ها می‌تواند با کیفیت‌های مختلف ارائه شود. به همین دلیل اگر رنگ، اکسیدان یا مواد غیر استاندارد و ناشناخته را خریداری کنید، امکان رنگ نگرفتن موها بسیار بیشتر خواهد بود. پیشنهاد ما به شما این است که از برندهای شناخته شده استفاده کنید و در خرید رنگ مو حساسیت زیادی به خرج دهید.

زیاد رنگ کردن مو؛ انتخاب روتین نادرست برای رنگ کردن موها

یکی از اتفاقاتی که ممکن است در جریان رنگ کردن موها بیفتد، عادت ساقه مو به مواد شیمیایی است. به عبارت دیگر هرچه تعداد رنگ کردن مو بیشتر و فاصله زمانی آن کمتر باشد، احتمال عادت کردن موها به مواد شیمیایی وجود دارد. به همین دلیل اگر تعداد دفعات رنگ کردن مو زیاد باشد، مو دیرتر و کمتر رنگ را می‌پذیرد.

یکی از راه‌های حل این مشکل، این است که برای مدتی مو را رنگ نکنید و با رسیدگی به مو توسط روغن‌ها و انواع تونیک مو، ساقه مو را تقویت کنید.

نحوه نادرست رنگ زدن مو؛ اصولی رنگ کنید

اگر رنگ مو را بدون تقسیم بندی اصولی و بدون نظم رنگ کنید، احتمال پراکندگی رنگ وجود دارد. بنابراین باید نظم را در رنگ کردن مو و تقسیم بندی دسته آن رعایت کنید تا نتیجه رضایت بخش باشد.

رنگ نگرفتن مو در دوران شیردهی؛ تغییرات هورمونی عامل تاخیر در رنگ مو

تغییرات هورمونی از جمله اتفاقاتی هستند که می‌توانند در روند رنگ پذیری موها اختلال ایجاد کنند. بنابراین در دوران شیردهی یا در دوران قاعدگی و هنگامی که بدن شما تحت تاثیر هورمون‌ها است، باید انتظار رنگ نگرفتن موها را داشته باشید. همچنین گاهی ممکن است در این دوران ریسک کنید و رنگ کردن مو را امتحان کنید. در این فرایند مو رنگ می‌گیرد اما نتیجه ممکن است رنگ دلخواه شما نباشد و تغییراتی داشته باشد.

این مشکل راه حل چندانی ندارد و باید بعد از گذر این شرایط اقدام به رنگ کردن موهای خود کنید.

انتخاب تم رنگی نامناسب برای مو

برای اینکه موها رنگ دلخواه شما را بگیرد، باید تم رنگی مناسب مو را انتخاب کنید. برای مثال اگر موهای شما قهوه ای است، نمی‌توانید بدون دکلره رنگ مورد دلخواه را ایجاد کنید. بنابراین بهتر است قبل از خرید رنگ با افراد ماهر مشورت کنید و بهترین رنگ مناسب موی خود را خریداری کنید.

چرب بودن بیش از حد مو هنگام رنگ

افرادی که تخصص رنگ کردن مو را دارند، توصیه می‌کنند که فرایند رنگ را با موی خیلی تمیز انجام ندهید. مهم‌ترین دلیل این توصیه، این است که هنگامی که پوست سر تمیز باشد، رنگ مو با سوزش بسیار همراه است. اما بسیاری از افراد به این دلیل اقدام به رنگ مو با موهای خیلی چرب می‌کنند. باید بدانید که حفظ تعادل چربی روی مو، به رنگ گرفتن سریع‌تر موها کمک می‌کند. بنابراین بهتر است روز قبل از رنگ موها را بشویید تا پوست سر تعادل چربی متناسبی داشته باشد.

برای حفظ تعادل چربی می‌توانید از ماسک مو داخل حمام نیز استفاده کنید.

استفاده از داروهای خاص؛ بالا رفتن احتمال رنگ گرفتن مو

بسیاری از افرادی که از داروهای خاص مانند بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند، باید آمادگی رنگ نگرفتن مو را به صورت دلخواه داشته باشند. در حقیقت داروها می‌توانند فرایند رنگ نگرفتن مو را تقویت کنند.

خرید محصولات تقویت مو؛ راهی برای حفظ سلامت و شادابی موها

داشتن موهای سالم و شاداب می‌تواند فرایند رنگ پذیری و زیبایی در نمای رنگ مو را برای شما بیشتر کند. بنابراین قبل از اینکه اقدام به رنگ کردن‌های مداوم کنید، سلامت موها را تقویت کنید. برای خرید محصولات مراقبت از مو به صورت اورجینال از بهترین برندها، خرید از فروشگاه لوازم آرایشی زیبابست را به شما توصیه می‌کنیم. برای دیدن همه محصولات به زیبابست مراجعه کنید و از تخفیفات مداوم آن نیز استفاده کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14358 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10200 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
1981 بازدید