2109
نقش رسانه های اجتماعی بر فرزندان در دوران کرونا

نقش رسانه های اجتماعی بر فرزندان در دوران کرونا

1400/01/24 بازدید2718

فناوری و رسانه های اجتماعی مزایای بسیار زیادی دارند. به خصوص در طی یک بیماری همه گیر که بسیاری از مردم احساس می کنند تنها شده اند نقش بزرگی دارد. برخی والدین میپرسند که چه مقدار از فضای مجازی استفاده کنیم؟ همانطور که ما در حال گذراندن آموزش های خانگی آنلاین و کار در منزل هستیم، به نظر می رسد بسیاری از ما و فرزندانمان برای کنار آمدن با این موضوع از نظر اجتماعی یا احساسی آماده نیستیم.

وقت بگذاریم و بنشینیم و در مورد ارزشهای خانوادگی خود با فرزندانمان صحبت کنیم و آنها را از خطراتی که  نه تنها در دنیای واقعی بلکه در دنیای مجازی نیز وجود دارند آگاه کنیم. مهم این است که بدانیم کودکمان در چه رده سنی قرار دارد و بعد با توجه به سن او اجازه دهیم تا وارد دنیای مجازی شود و این را بدانیم که آنها با نبود ماهم میتوانند در دنیای مجازی فعال باشند و خطری تهدیدشان نمیکند زیرا انها آگاهی کامل را دارند. از نظر پدر و مادرها داشتن و پیدا کردن دوست خوب فقط درمدرسه و دانشگاه می باشد و در دنیای مجازی نمیتوان دوست خوبی را پیدا کرد.

به این ترتیب فرزندان ما یاد می گیرند که هنوز هم پدر و مادر مراقبش هستند چه در خانه و چه در فضاهای مجازی. فرزندان ما در هر سنی دچار اشتباه میشوند بهتر است که به آنها کمک کنیم تا اشتباهشان را دوباره تکرار نکنند پس سعی کنید با فرزندتان دوست باشید تا اگر مشکلی برایش پیش آمد به راحتی با شما درمیان بگذارد.
 

بین خودتان و فرزندتان مرزی را تعیین کنید:

مرزها باید مشخص باشند ، اگر مبهم باشد ، هم برای شما و هم برای فرزندتان سخت خواهد شد.

مثال خوبی بزنید:

رعایت این موارد دشوار است ، اما اگر نمی توانید به قوانینی که تعیین کرده اید پایبند باشید ، چرا فرزندانتان باید به آنها احترام بگذارند؟  پس اول خودتان طبق قوانین عمل کنید تا بهترین نمونه و مثال باشد. مثال: تلفن های همراه را بعد از ساعت 9 شب کنار بگذارید.


به روز باشید:

اگر فرزندتان در مورد برنامه یا رسانه جدیدی صحبت می کند ، از آنها بخواهید نحوه کارکرد آن را به شما نشان دهند و سپس خودتان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

با دیگران مشورت کنید:

اگر دیگر نمیدانستید که چه کار باید بکنید با دیگران مشورت کنید. بهتر است با افرادی که خودشان دارای فرزند هستند و مشکل شما را دارند مشورت کنید تا راهکاری بهتان بدهد. اگر بازهم نتیجه نگرفتید از یک مشاور کمک بگیرید.
 

منبع: sauk.extension.wisc.edu

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
6929 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5083 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14950 بازدید