2109
زنان ۱۰ سال دیرتر از مردان به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند

زنان ۱۰ سال دیرتر از مردان به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند

1400/01/15 بازدید895

به گزارش خبرگزاری تهران-ایرنا و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفته شده است که، خانم ها 10 سال زودتر از آقایان دچار بیماری های قلبی و عروقی میشوند و نسبت به آقایان زودتر به مراکز مراجعه میکنند.

روز شنبه نیما نریمانی در گفت و گو بت خبرنگار دانشگاه ایرنا گفت: خانم ها و آقایان تفاوت های زیادی باهمدیگر دارند و آقایان به برنامه غذاییشان توجهی ندارند. از مواد غذایی که برای سلامتی شان مفید است دوری میکنند و آنها را  مصرف نمیکنند.

او افزود که آقایان این تصور را دارند که به هیچ بیماری مبتلا نمیشوند و از انجام آزمایشات دوری میکنند. تنها کاری که آقایان میتوانند برای سلامتی شان انجام دهند این است که آزمایش ها را زمان مناسب و درست انجام دهند تا اگر به بیماری مبتلا هستند زودتر تشخیص داده شود تا علائم آن رخ نداده درمان شروع شود.

نریمانی افزود: با انجام آزمایش ها بیماری زودتر شتخیص داده میشود و قبل از ینکه وخیم شود میتوان درمان را شروع کرد. با تشخیص به موقع میتوان بیماری هایی مانند سرطان را هم درمان کرد و عوارض اش را کاهش داد.

این اورولوژیست در ادامه گفت: یکی از مهم ترین علل های ابتلا شدن به سرطان ریه در اقایان مصرف سیگار است و احتمال سرطان را بالا میبرد. آقایان میتوانند با کم کردن سیگار و نکشیدنش از ریه و قلب خود محافظت کنند. حتی بهتر است در معرض دود اش هم قرار نگیرند زیرا به سلامتی شان آسیب میزند.

نریمانی افزود: داشتن رژیم غذایی نامناسب و تحرک نداشتن یکی از علت های چاقی در بین آقایان است. چاقی فرد را به بیماری دیابت مبتلا میکند. بهتر است در برنامه روزانه شان ورزش را هم قرار دهند تا از بیماری هایی که در اثر چاقی به وجود میاید جلوگیری شود.

با توجه به گفته های دکتر نریمانی سرطان روده بزرگ یکی از سومین سرزان های شایع در بین آقایان است و تکثیر و رشد سلول های سرطانی سریع انجام میشود.آقایان میتوانند با انجام ورزش،نکشیدن سیگار و مصرف نکردن الکل از ابتلا شدن به این سرطان جلوگیری کنند.

نریمانی افزود: ابتلا شدن به سرطان مثانه یکی از چهارمین نوع سرطان است که بین آقایان بسیار دیده میشود. این سرطان بیشتر در افراد 55 سال به بالا دیده مشیود. سرطان مثانه از بافت پوشش مثانه شروع میشود و در کل بدن پخش میشود و حتی به ریه،کلیه و کبد هم حمله میکند و آنها را هم درگیر میکند.

او گفت: بسیاری از آقایان این فکر را میکنند که هرگز به بیماری دچار نمیشوند و همین مساله باعث میشود به مشکلات زیادی دچار شوند. حتی این مشکلات شامل مشکلات جنسی هم می باشد.

باتوجه به آمارهای وزارت بهداشت یکی از شایع ترین نوع سرطان،سرطان ریه می باشد و در آقایان 15.5 درصد ابتلا شده اند 44.4 درصد سرطان های ریه،پروستات و روده بزرگ را دچار شده اند.

افراد مبتلا به سرطان در آقایان هشت میلیون و ۸۱۸ هزار و ۶۸۵ نفر است و سرطان ریه با یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۲۴ مورد ابتلا و ۱۵.۵ درصد از تمام موارد ابتلا به سرطان، سرطان پروستات با یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱.۶ مورد ابتلا و ۱۴.۵ در از تمام موارد، - سرطان روده بزرگ با یک میلیون و شش هزار و ۱۹ مورد ابتلا و ۱۱.۴ درصد از تمام موارد ابتلا به سرطان، - سرطان معده با ۶۸۳ هزار و ۷۵۴ مورد ابتلا و ۷.۸ درصد از کل، - سرطان کبد با ۵۹۶ هزار و ۵۷۴ مورد ابتلا و ۶.۸ درصد از کل، سرطان مثانه با ۴۲۴ هزار و ۸۲ مورد ابتلا و ۴.۸ درصد از کل و  سرطان مری با ۳۹۹ هزار و ۶۹۹ مورد ابتلا و ۴.۵ درصد از کل است.

ارسال نظر شما

login captcha

بالا نوشتید دیرتر

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15944 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11398 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2347 بازدید