2109
در سه ماهه اول بارداری چه چیزهایی را بخوریم؟

در سه ماهه اول بارداری چه چیزهایی را بخوریم؟

1400/01/17 بازدید14424

میل نداشتن به غذا برای بسیاری از مادران باردار طبیعی است. آنها ممکن است غذاهای سالمی که در گذشته دوست داشتند مانند سبزیجات تازه یا گوشت بدون چربی را هم نتوانند بخورند. اگر که نمیخواهید در سه ماه اول بارداریتان در هر وعده غذایی یک بشقاب پر غذا بخورید، نکاتی که نی نی سایت برایتان جمع آوری کرده را رعایت کنید.

 

به چه مقدار کالری در سه ماه اول نیاز داریم؟

در سه ماه اول باید حدود 2000 کالری در روز مصرف کنید. البته پزشک باتوجه به فعالیتتان توصیه هایی دارد. شما هدفتان این است که 3 وعده غذا در روز مصرف کنید. توجه داشته باشید که غذاهایی که مصرف میکنید برایتان مقوی باشد و ضرری برای خودتان و فرزندتان نداشته باشد. در طول روز برای خودتان میان وعده هایی را داشته باشید و به نوع تغذیه هایتان توجه داشته باشید.

در سه ماه اول چه ویتامین هایی را مصرف کنیم؟

  • اسید فولیک:

در سه ماه اول بارداریتان تغذیه هایی که استفاده میکنید بسیار مهم است. مصرف اسیدفولیک و ویتامین ها نقش مهمی در جلوگیری از نقص رشته های عصبی دارد.

 

  • پروتئین:

مصرف پروتئین ها برای عضلات کودکتان مهم است و همچنین برای بافت رحمتان مفید است. بهتر است 75 گرم پروتئین در روز مصرف کنید.
 

  • ویتامین C:

برای رشد استخوان کودکتان موادی مانند پرتقال، کلم بروکلی و توت فرنگی را مصرف کنید زیرا به جذب آهن در بدنتان کمک میکند و در روز 85 میلی گرم ویتامین C مصرف کنید.

 

  • پتاسیم:

مصرف پتاسیم و سدیم برای تنظیم فشارخون و حفظ مایعات در بدنتان بسیار مهم است. شما باید روزانه 2900 میلی گرم از ویتامین ها را قبل از تولد فرزندتان مصرف کنید. مصرف موز، زردالو و آووکادو را فراموش نکنید.

 

  • بهترین غذاها در سه ماه اول بارداری:

مصرف گوشت بدون چربی منبع خوبی از آهن و پروتئین ، گوشت های بدون چربی کاملاً پخته شده مانند گاو کوهی یا استیک، بوقلمون و مرغ همه اسیدهای آمینه بسیار مفید هستند. مصرف ماست، کلسیم و پروتئین برای استخوان ها مفید است. در بشقاب غذایی تان از کلم پیچ سبز استفاده کنید زیرا دارای کلسیم، فیبر، آهن و انواع ویتامین ها میباشد. مصرف موز برای کسانی که ناراحتی معده دارند بسیار مفید است زیرا دارای پتاسیم است.

چه موادی را برای تهوع صبحگاهی مصرف کنیم؟

بهتر است به جای پرخوری در یک وعده ، کم کم غذا بخورید زیرا ممکن است بیش از حد غذا خوردن باعث حالت تهوع تان شود. مواد پر ادویه و چرب را مصرف نکنید، زیرا باعث سوزش معده میشود. اگر که ناراحتی معده دارید یک اسموتی خانگی یا بلغور جو دوسر مصرف کنید. برای میان وعده غذاهایی مانند غلات را روی میز گذاشته و مصرف کنید.

 

مصرف مایعات را فراموش نکنید

هرچه زودتر شروع کنید و روزی یک لیوان و یا بیشتر آب بنوشید و قبل خواب آن را روی میز کنار تختتان گذاشته و زمانی که از خواب بیدار میشوید آب بنوشید. اگر که با مصرف آب اشتهایتان باز نمیشود داخل لیوان خیار،‌ توت و لیمو بندازید تا آب طعم دار شود.

اگر که برای مصرف هر یک از موارد بالا شک داشتید با پزشکتان مشورت کنید زیرا میتواند برای مصرف هر مواد غذایی در سه ماه اول به شما توصیه هایی کند. اما از مصرف لبنیات غیر پاستوریزه و گوشت های نیم پز خودداری کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8385 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6040 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15074 بازدید