2109
سوالات متداول درباره شیردهی

سوالات متداول درباره شیردهی

1400/01/11 بازدید10426

شیردهی

درهمه جای دنیا شیردادن یکی از موارد طبیعی و مهم برای نوزادان و مادرها است. زمانی که از نحوه شیردادن به نوزاد صحبت میشود بسیاری از مادران بدون هیچ مشکلی شیردهی را شروع می‌کنند. البته که در روزهای اول شیردادن ممکن است برایتان سخت و مشکل باشد و سوالاتی در این باره در ذهنتان باشد اما نگران نباشید و با خواندن این مطلب نی نی ساست به سوالاتتان پاسخ دهید و به توصیه های ماماها توجه کنید.

سوالاتی در رابطه با شیردهی:

به چه علت یک سینه بیشتر از دیگری شیر میدهد؟

زمانی که مادرها در حال شیردادن هستند حس میکنند که یک سینه شان بیشتر از دیگری شیر تولید میکند. در هفته های اول مادر شدن بعد از تولد فرزند سلول‌های سینه خودشان را برای تغذیه آماده میکنند و ذخیره سازی میکنند. زمانی که فرزندتان شیر میخورد و در حال رشد است این سلول ها به کارشان ادامه میدهند و جای نگرانی وجود ندارد.

 

چه طور به راحتی به کودک شیر بدهیم؟

روزهای اول شیردهی به نوزاد بسیار مهم است. یک مکان و صندلی را داشته باشید که بتوانید به راحتی در آن جا شیر بدهید. خوردن سینه شما توسط فرزندتان در روزهای اول باعث میشود نوک سینه تان حساس شود. این شیر خوردن روی ادرار کودک هم تاثیرگذار است.

 

چه قدر زمان لازم است تا کودک نیازش را بگوید؟

برای شیردهی به فرزندتان برایش وقت بزارید. تمرینات زیادی برای شیردهی انجام دهید تافرزندتان راحت تر شیر شما را بخورد.

 

در مقابل گاز گرفتن سینه در دوران شیردهی چه کاری انجام دهیم؟

زمانی که کودک شیر میخورد باید شیر از لثه اش عبور کند. زمانی که سینه تکان بخورد او نمیتواند به راحتی شیر بخورد. زمانی که او شیر میخورد دقت کنید ببنید چه زمانی بهانه میگیرد و قبل از اینکه سینه را از دهنش بکشد بیرون، از دهنش در بیاورید. زمانی که سینه تان را گاز گرفت خودتان را کنترل کنید تا کودک دچار شک نشود. اگر که هنگام شیردهی کودک  گاز میگیرد مطمئن شوید که  کودک در زاویه مناسب است و اذیت نمیشود. موقعیت خوب و مناسب یکی از تاثیر گذارترین راه جلوگیری از گاز گرفتن نوزاد است.

اگر که حس میکنید نوزاد دارد دندان در می آورد یک تکه یخ کوچک را داخل پارچه گذاشته و روی لثه هایش قرار دهید تا درد و خارش لثه کم تر شود.

شیرمادر چه فایده ای دارد؟

تا زمانی که کودک بتواند غذا بخورد شیرمادر مواد مغذی را برایش فراهم میکند و به رشد و سلامتی اش کمک میکند. خوردن شیر میتواند در هفته های اول بین شما و فرزندتان صمیمیتی را ایجاد کند. خوردن شیر مادر میتواند برای سیستم بدنی کودک، محافظت از کودک در برابر بیماری ها و عفونت ها کمک کند. زمانی که شیر مادر به کودک انتقال پیدا میکند برای کودک مفید است و فقط برای او تنظیم میشود.

 

نکات شیردهی:

  •  حمایت خانواده و همسرتان خیلی میتواند برای شیردهی شما مفید و تاثیر گذار باشد.
  •  زمان شیردهی به فرزندتان از خودتان انتظارات واقع بینانه داشته باشید تا سختتان نباشد.
  •  به خودتان اطمینان و اعتماد داشته باشید.

 

مشکلات رایج شیردهی چیست؟

زمانی که یک مجرای سینه تان بسته شده باشد نمیتوانید به کودک شیر بدهید. زمانی که سینه تان بیش از حد شیر بسته شده باشد حتی زمانی که شیر میدهید و باعث درد سینه تان میشود و شما احساس درد در سینه تان خواهید داشت. شما میتوانید شیر را تخلیه کنید تا دردتان کم تر شود. پس برای تغذیه فرزندتان از اون یکی سینه تان استفاده کنید. اگر که درد سینه تان ادامه داشت باعث میشود که سینه تان ترک بخورد و درد و تورم داشته باشید.

مادرهایی که تازه فرزند شان به دنیا آمده چون تجربه ندارند با شیرخوردن کودک دچار درد و فشار میشوند. اگر که سینه تان ترک خورده از کرم استفاده کنید. بعضی از کرم ها در زمان شیردهی هم بی خطر هستند.

اگر که حس کردید دردتان بیشتر میشود به یک متخصص ماما مراجعه کنید.

ارسال نظر شما

login captcha

سلام پسرم شيش ماهش است از چهار ماهگي وقتی بیداره سينمو نمیگيره طوروخدا راهنمایم کنيد چکارکنم .

چگونه به بهترین روش به نوزاد خود شیر دهیم :


پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8645 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6232 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15098 بازدید