2109
اگر کودک شما نخوابد چه می کنید؟

اگر کودک شما نخوابد چه می کنید؟

1399/12/18 بازدید3640

والدین توجه زیادی به خوابیدن کودک در طول شب دارند، اما بعضی اوقات به چرت زدن کودک توجه کافی ندارند. از آنجایی که نوزادان معمولاً تا حدود ۶ ماهگی خواب طولانی تری در طول شب نخواهند داشت باید در طول روز خواب کوتاهی داشته باشند. اما چرت زدن منظم تنها راهی است که نوزادان می توانند ساعات مورد نیاز روزانه خود را بخوابند.

با افزایش سن ، کودک به خواب کمتری نیاز دارد ، اما با این وجود به چرت روزانه نیاز دارد تا خواب شب را تکمیل کند و اطمینان حاصل کند که در روند رشد آن تاثیر میگذارد. اگر کودک شما با چرت زدن مبارزه می کند ، یا معمولاً در طول روز به اندازه کافی نمی خوابد، این نکات می تواند به او کمک کند تا در خواب روزانه خود راحت بخوابد.

چرا کودکمان نمیخوابد؟

کودک شما خیلی خسته است. نوزادان نمی توانند به اندازه کافی چرت بزنند یا شب بخوابند. اطمینان حاصل کنید که کودک شما با روشهایی مانند خواباندن و چرت زدن، خواب کافی دارد.

اتاق کودک بیش از حد روشن ، پر سر و صدا یا شلوغ است.

اطمینان حاصل کنید که پرده ها را کشیده اید و چراغ ها را برای زمان خواب کم کنید تا در هنگام تلاش برای خوابیدن کودک خیلی نور نباشد و سر و صدا و فعالیت اضافی را قطع کنید.

شاید کودک شما گرسنه است ، یا دارد دندان در می آورد . پس او نمیتواند شب را راحت بخوابد . اطمینان حاصل کنید که کودک شما به خوبی تغذیه شده است ، هرگونه درد دندان درآوردن را تسکین داده و قبل از خوابیدن کودک ، پوشک او را تعویض کنید.

نکاتی برای نوزادی که چرت نمی زند:

اگر کودک شما چرت نمی زند ، تسلیم نشوید. در حالی که همه نوزادان متفاوت هستند ، در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که ممکن است به کودک کوچک شما کمک کند.

کودک را در طول روز بخوابانید:

یک برنامه خواب روتین ایجاد کنید. اگرچه ممکن است عادت های خوابیدن کودک شما در روز تصادفی به نظر برسد ، اما چنین نیست. یک برنامه روزانه برای اوقات بازی و وعده های غذایی تعیین کنید .

اگر مکانی ثابت برای خواباندن به او بدهید ، در خوابیدن بهتر عمل خواهد کرد. توجه داشته باشید که کودک شما بین خواب چه مدت بیدار است ، سپس برنامه ریزی کنید که در خانه باشید تا بتوانید او را در تختخواب یا تخته او قرار دهید.

نوزادان از این نظر مانند بزرگسالان هستند که برای خوابیدن نیاز به احساس گرما ، خشکی ، تغذیه و راحتی دارند. بنابراین بررسی کنید که نیازهای اساسی او قبل از شب برآورده شده باشد

 

با رعایت نکات بالا میتوانید کودک خود را به راحتی بخوابانید و او هم خواب راحتی را خواهد داشت.

ارسال نظر شما

login captcha

پربازدیدترین ها