2109
در دوران بارداری چه میزان کالری مصرف کنیم؟

در دوران بارداری چه میزان کالری مصرف کنیم؟

1399/12/17 بازدید5168

در دوران بارداری چه میزان کالری مصرف کنیم؟

میزان کالری دریافتی شما در دوران بارداری یکی از مهمترین راههایی است که می توانید اطمینان حاصل کنید که کودک شما تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کند.

آیا غذا خوردن زیاد میتواند این معنی را دهد که چون دیگر دو نفر هستید باید بیشتر غذا بخورید؟

به خاطر داشته باشید که یکی از دو موردی که برای آن غذا می خورید ، جنین ریز در حال رشد است . دراینجا آنچه مادران آینده باید در مورد میزان کالری دریافتی در دوران بارداری بدانند ، بعلاوه چگونگی اطمینان از دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز گفته شده است.

یک خانم باردار به چه میزان کالری نیاز دارد؟

اگر وزن شما در محدوده نرمال یا متوسط بود و قبل از باردار شدن در حد متوسط فعالیت داشتید ، میزان دریافتی روزانه توصیه شده حدود 2000 کالری در روز بود.

سه ماهه اول: احتمالاً در سه ماهه اول به کالری اضافی نیازی نخواهید داشت. در عوض ، شما باید در حالی که از رشد کودک خود حمایت می کنید ، روی انتخاب غذاهای مغذی که انرژی شما را بالا نگه دارند تمرکز کنید.

سه ماهه دوم: میزان کالری دریافتی روزانه خود را به 300 تا 350 کالری افزایش دهید، این معادل دو لیوان شیر بدون چربی و یک کاسه جو دوسر است.

سه ماهه سوم: تقریباً به 450 تا 500 کالری اضافی در روز نیاز دارید. اگر چندقلو حمل می کنید: می توانید برای هر کودک 300 کالری اضافی در روز داشته باشید. چگونه می توان میزان کالری مناسبی دریافت کرد؟

اگر در یک وزن طبیعی باردار شده اید ، در دوران بارداری باید در سه ماهه اول حدود سه تا چهار کیلو وزن اضافه کنید ، سپس در سه ماهه دوم و سوم حدود یک کیلو اضافه کنید.

اگر پزشک به شما می گوید که خیلی سریع وزن اضافه می کنید یا به اندازه کافی چاق نمی شوید ، خوشبختانه مراحلی وجود دارد که می توانید برای بازگشت به مسیر درست خود انجام دهید.

اگر به اندازه کافی وزن اضافه نمی کنید ، به ویژه هنگامی که سه ماهه دوم بارداری خود را تجربه می کنید (وقتی تهوع صبح و تنفر غذایی کاهش می یابد) ، ممکن است به اندازه کافی غذاهای مناسب برای بارداری سالم از جمله غذاهای غنی از پروتئین ،غذاها دریافت نکنید. کلسیم ، غذاهای ویتامین c، سبزیجات و میوه های برگ سبز و زرد ، سایر میوه ها و سبزیجات ، غلات و حبوبات کامل ، غذاهای غنی از آهن ، مقدار مناسب چربی و غذاهای شور ، آب و مایعات دیگر. اگر در این گروه قرار دارید ، سعی کنید هر روز وعده های اضافی از این غذاها مانند پروتئین بدون چربی ، غذاهای غنی از کلسیم و غلات کامل اضافه کنید.

از طرف دیگر ، اگر خیلی سریع وزن اضافه می کنید ، احتمالاً کالری بیشتری از آنچه که نیاز دارید دریافت می کنید. بنابراین با دکتر خود مشورت کنید و برخی از تغییرات سالم را در رژیم غذایی خود انجام دهید. سعی کنید غذاهای فرآوری شده و کم کالری را با ارزش غذایی کمی کاهش دهید.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید در مورد هر چیزی که می خورید یا وزنی که اضافه میکنید وسواس نداشته باشید. تا زمانی که بیشتر روزها از یک رژیم غذایی متعادل و سالم پیروی می کنید ، باید خوب باشید. و مثل همیشه ، اگر شما هر گونه سوال یا نگرانی دارید ، پزشک شما می تواند کمک کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16181 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11487 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2520 بازدید