2109
سلامتی درب منزل شما با های طب

سلامتی درب منزل شما با های طب

1399/12/04 بازدید105

امروزه دیگر شاید نتوان مانند گذشته وقت برای دکتر رفتن تنظیم کرد. چراکه با شیوع ویروس کرونا و افزایش مشغله های کاری ترتیب دادن چنین برنامه ای کار دشواری می شود. به همین دلیل افراد جامعه به بستری برای مقابله با این مشکلات احتیاج دارند. " های طب " گروه پزشکی الکترونیک سرو پایدار در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی، بالینی و پرستاری، پاراکلینیکی و ... فعال است. با ما همراه باشید تا هر یک از خدمات غیر حضوری و در محل " های طب " را توضیح دهیم.

خدمات غربالگری مادران

به طور کلی هر خانواده ای به هنگام فرزند دار شدن باید به برخی فاکتور ها توجه ویژه ای بکنند. فاکتور هایی که می توانند زندگی آینده فرزند را تحت تاثیر قرار بدهند. از جمله مسائلی که باید به آن ها توجه کرد می توان به انواع عفونت ها، کمبود ها، بیماری های متابولیک و ... اشاره کرد. یکی از اصلی ترین راه های مقابله با این بیماری ها، غربالگری منظم مادران در دوران بارداری است.

غربالگری مادران به سه مرحله تقسیم می شود. پیش از بارداری، سه ماه اول و سه ماه دوم. هر دوره برای تشخیص، پیشگیری و درمان دسته مشخصی از بیماری ها و اختلالات است. غربالگری پیش از زایمان ، مادر را به صورت کلی بررسی می کند تا در آینده مشکل حادی متوجه مادر و جنین نباشد. همچنین پس از زایمان مادر و فرزند هر دو چک می شوند. نوزاد معمولا تا ده روز تحت نظر است.

چه افرادی باید غربالگری انجام دهند؟

توصیه می شود کلیه خانم های باردار غربالگری را انجام دهند. چرا که برخی بیماری ها هیچگونه نشانه ای در والدین ندارند.

غربالگری پیش از بارداری شامل چه آزمایشاتی است؟

کم خونی، تعیین گروه خونی مادر، نوع Rh، تیروئید، قند خون، اوره و کراتینین، پرولاکتین خون، سطح ویتامین D3، سرخجه، توکسوپلاسموز، بیماری‌ها و عفونت های ویروسی (مانند VDRL، هپاتیت، HIV و …)، آزمایش ادرار (آنالیز و کشت)، معاینه لگن، تست پاپ اسمیر و HPV (زگیل تناسلی)

غربالگری سه ماه اول بارداری به چه شکل است؟

بین هفته 11 تا 14 تجویز می شود. غربالگری سه ماه اول بارداری شامل یک آزمایش خون و سونوگرافی NT است.

نتایج غربالگری سه ماه اول چگونه است؟

نتایج در سه دسته پر خطر، خطر متوسط و کم خطر دسته بندی می شوند. نتایج مشکوک و پر خطر به غربالگری سه ماه دوم ارجاع داده می شوند.

بی شک هر خانواده ای پیش از بچه دار شدن، خانواده ای عاری از مشکلات گوناگون را تصور می کند. مشکلاتی که می توانند از بدو تولد همراه نوزاد باشند و بر زندگی و آینده او تاثیر بگذارند. مشکلات کروموزومی و سندرم داون از جمله بیماری­هایی هستند  که موجب ایجاد اختلال در زندگی فرد می­شوند. خوشبختانه امروزه با غربالگری می توان از بروز بسیاری از این مشکلات جلوگیری کرد. " های طب " به عنوان مرجعی مطمئن، کلیه خدمات غربالگری را در محل ارائه می دهد.

خدمات غربالگری نوزادان

شاید بتوان به جرات گفت، غربالگری نوزادان یکی از بزرگترین دستاورد های پزشکی است. حتما می پرسید چرا؟ هدف غربالگری نوزادان تشخیص انواع بیماری های متابولیک است. بیماری های متابولیک شامل بیماری های ژنتیکی بسیار خطرناکی بوده که می توانند زندگی فرد را تهدید کنند. برای مثال به تعویق انداختن غربالگری  و عدم تشخیص بیماری می تواند سبب بروز عقب ماندگی­های ذهنی و حرکتی شود. والدین مسئولیت پذیر باید کلیه این مشکلات را بررسی کرده و نسبت به غربالگری نوزاد خود اقدام کنند.

خدمات HSE

یکی از جالب ترین و بهترین خدماتی که " های طب " ارائه می کند، گروه خدمات HSE است. این خدمات شامل ضدعفونی محیط و وسایل، بسته پروتکل های بهداشتی برای پروژه های سینمایی و طب کار هستند. برای مثال پروژه های سینمایی می توانند با دریافت این خدمات سلامت گروه و لوکیشن خود را تضمین کنند. چراکه " های طب " با ارسال پزشک، انجام تست کرونا و انواع پروتکل های بهداشتی تمامی جوانب را تحت کنترل خود درمی­آورد.

انواع تست کرونا

کرونا دیگر موضوع تازه ای نبوده و ترس آن یکسال است که همراه ماست. از ابتدای شیوع این ویروس هم اکثر سازمان های بهداشتی تذکراتی داده اند. تذکراتی که بیماران و مردم را از رفتن به آزمایشگاه ها منع می کرد. چرا که محیط شلوغ آزمایشگاه خود می توانند عامل ابتلا به کرونا باشند. از این رو افرادی که دارای علائم هستند نیازمند آزمایشات بی دردسر و بی خطری هستند.

گروه پزشکی " های طب " انواع آزمایشات کرونا را برای متقاضیان خود انجام می دهد. این آزمایشات عبارتند از PCR، آنتی بادی و تست کرونا پیش از پرواز. جواب کلیه آزمایشات در کمترین زمان ممکن در اختیار متقاضیان قرار می گیرند. همچنین ناگفته نماند که " های طب " پس از ارسال پاسخ، لیستی از پروتکل های لازم را در اختیار متقاضی خود قرار می دهد.

خدمات پرستاری

شاید یکی از بهترین خدماتی که توسط گروه پزشکی الکترونیک سرو پایدار ارائه می شود خدمات پرستاری است. کودکان و سالمندان را می توان جزو آسیب پذیر ترین اقشار جامعه معرفی کرد. زیرا به انواع مراقبت های لازم در طول روز احتیاج دارند. دریافت خدمات پرستاری برای این اقشار تا حدی دشوار است. چراکه خانواده ها وسواس زیادی درخصوص این موضوع به خرج می دهند. آن ها به دنبال فردی مسئول و مطمئن هستند.

گروه پزشکی الکترونیک سرو پایدار (های طب) هم اکنون خدمات پرستاری بیماران، سالمندان و کودکان را ارائه می کند.

در پایان ...

امروزه ارائه چنین خدماتی مانند پزشک و آزمایش در منزل بیشتر در حال جا افتادن است. از این رو متقاضیان این روش روز به روز در حال افزایش هستند. حال ممکن است بپرسید چه افرادی این خدمات را انتخاب می کنند؟ هر فردی از هر طبقه اجتماعی می تواند از خدمات گسترده " های طب " استفاده کند. چراکه کلیه این خدمات با هدف سلامتی و بهداشت بیشتر و صرفه جویی در زمان ارائه می شوند. شما می توانید با مراجعه به وبسایت " های طب " از کلیه خدمات این گروه پزشکی اطلاع پیدا کنید.

سلامتی درب منزل با "های­طب"

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات سلامتی و پزشکی در منزل و پاسخ سوالات خود می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس: 02145482000

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15996 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11429 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2353 بازدید