2109
معرفی سماور برنجی

معرفی سماور برنجی

1399/11/15 بازدید771

نقش وسایل نوستالژیک در دکوراسیون خانه

طراحی و دکوراسیون فضای داخلی منزل به علت اینکه بیشترین وقت و زمان را در آن سپری می کنیم اهمیت بسیار زیادی پیدا دارد. با توجه به سلیقه، طراحی فضای داخلی و .... باید از وسایلی استفاده کنیم که علاوه بر زیبایی  که دارند هماهنگی خاصی با سایر وسایل ها داشته باشند و اینکه حالت شلوغ و خسته کننده ای را برای فرد به وجود نیاورند. خوشبختانه امروزه توجه به دکوراسیون سنتی رونق بسیار زیادی گرفته است و بسیاری از زوج های جوان دکوراسیون  سنتی را برای منزل خود انتخاب می کنند یکی از وسایل تزئینی در دکوراسیون سنتی سماور تزئینی است که از وسایل نوستالژیک بسیار پرطرفدار است که استفاده از این وسیله رنگ و بوی خاصی را به فضای خانه می دهد. یکی از سماورهایی که به دلیل نقش که در سلامت ما دارد سماور برنجی است که امروزه محبوبیت بالایی پیدا کرده است. بسیاری از متخصصان طب سنتی به استفاده از سماور برنجی به دلیل نقش مهمی که در سلامت و بهبود دستگاه گوارش دارند بسیار تاکید دارند و اینکه یکی از بی خطر ترین گزینه ها برای پخت و پز هم محسوب می شود.

 

سماور برنجی  پایه ثابت دکوراسیون سنتی

در دکوراسیون سنتی سماور برنجی به دلیل رنگ زیبایی که دارد  به عنوان یکی از وسایل ضروری و پایه ثابت نقش پر رنگی را ایفا می کند و در کنار نقش تزیینی نقشی  مهم تر  در تهیه آب جوش را هم بر عهده دارد. وجود سماور برنجی در هر خانه ای به محیط خانه گرما و صمیمیت خاصی را هدیه می دهد و یادآور دوران کودکی ما است اما مهمتر از همه این نقش ها، نقش مهم و والایی در سلامت بدن بر عهده دارد زیرا آلیاژ برنج به کار رفته در بدنه سماور برنجی علاوه بر نقش تصفیه کنندگی آب دارای املاح روی می باشد و آب جوش این سماور بسیار مفید می باشد و برای افرادی که با کمبود این عنصر مواجه هستند توصیه می شود که حتما از این سماور استفاده کنند و اینکه برای افرادی که دارای سنگ کلیه هستند نیاز به وسیله ای است که املاح آب گرفته شود که بدنه سماور برنجی باعث جذب املاح موجود در آب شده و آب سبک و مفیدی تولید می کند که نه تنها برای تهیه چایی بلکه برای انواع دمنوش ها و حتی آب آشامیدنی هم گزینه بسیار مناسبی است که با  خرید سماور برنجی می توان با یک تیر چندین هدف را نشانه گرفت.

سماور زغالی برنجی

 

بازار خرید و فروش سماور برنجی

خوشبختانه امروزه به دلیل واقف شدن بسیاری از افراد بر مزایای بسیار بالای سماور برنجی از یک سو، ظاهر زیبا و نقش دکوری تقاضا برای خرید این سماور بالا رفته و با هم بازار خرید و فروش این سماور برنجی رونق گرفته است. از آنجایی که امروزه سماورها انواع مختلفی دارند و از فلزات مختلف در تولید آن ها استفاده می کنند اما بیشترین محبوبیت و طرفداری را سماور برنجی دارد در واقع با خرید سماور برنجی سلامت را به خانه می آوریم.

یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه فروش سماور ذغالی برنجی سایت آریا کلیک است که اولویت کار خود را تولید سماورهای با کیفیت با مواد اولیه اصل و قیمت مناسب گذاشته و خرید اینترنتی این محصول را در دستور کار خود قرار داده که با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا خرید اینترنتی گزینه بسیار مهمی در حفظ سلامتی افراد است که با صرفه جویی در هزینه و وقت و با آرام کامل می توان محصول مورد نظر خود را سفارش و در کوتاه ترین زمان درب منزل تحویل گرفت و اینکه تمام خصوصیات سماور از گنجایش، جنس دستگیره، قیمت، جنس بدنه و .... تمامی موارد در کنار آن ذکر شده و با اطمینان خاطر می توان محصول مورد نظر خود را سفارش داد.

بازار خرید و فروش سماور برنجی نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از بازارهای جهانی هم رونق زیادی پیدا کرده و با توجه به جنس برنج می توان قلم زنی زیبایی را روی این سماورها انجام داد و افراد با هر نوع سلیقه ای که دارند می توانند محصول مورد نظر خود را خریداری کنند که این سماورها به دو صورت ساده و قلم زنی شده در بازار یافت می شود.

 

 

  سماور برنجی ذغال سوز یا گاز سوز؟

در گذشته بیشتر سماور برنجی زغال سوز و نفت سوز بودند که امروزه سماور برنجی گاز سوز هم تولید شده است هر چند که در سال های اخیر خرید و فروش سماور ذغالی برنجی باز هم رونق گرفته است اما راحت تر بودن استفاده از سماور گاز سوز تقاضا برای خرید این محصول را بالا برده است که در طرح، مدل و ابعاد مختلف تولید می شوند و افراد بر اساس سلیقه و هماهنگی با وسایل و دکوراسیون منزل خود می توانند هر مدلی که مد نظر آنها را انتخاب و اقدام به خرید سماور برنجی با هر نوع سوختی کنند.

 

   مناسب ترین جنس بدنه سماور

امروزه سماور استیل و برنج بیشترین محبوبیت و طرفدار را دارد ولی از آنجایی که آلیاژ برنج به دلیل استحکام بودن و موثر در سلامت افراد بیشترین فروش را دارد و مناسب ترین جنس بدنه سماور را برنج در نظر گرفته اند و در مرحله بعدی استیل زیرا این جنس ها نقطه  ذوب بالایی دارند. هر چند که بعد از مدتی تا حدودی رنگ سماور برنجی کدر می شود اما خوشبختانه روش های خانگی و کم هزینه و راحتی وجود دارد که به آسانی می توان بار دیگر درخشندگی و جلای خاص را به سماور داد.

امروزه به دلیل کمبود عنصر روی در بسیاری از افراد، متخصصان طب سنتی به استفاده از سماور برنجی تاکید دارند که کمبود این عنصر را رفع می کند و نقش مهمی در سلامت انسان دارد و اینکه به دلیل رنگ زیبایی هم که دارد در دکوراسیون منزل بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14518 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10294 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2033 بازدید