2109
افزایش اقدامات حمایتی وزارت بهداشت برای تهیه داروهای ناباروری

افزایش اقدامات حمایتی وزارت بهداشت برای تهیه داروهای ناباروری

1393/04/25 بازدید924

سلامانه : وزیر بهداشت در حاشیه سمینار روز جهانی جمعیت و در جمع خبرنگاران گفت: موضوع جمعیت بسیار مهم است و آنچه ما در پی آن هستیم، افزایش نرخ باروری به روش مطلوب است. 

 
 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سلامانه، دکتر سید حسن هاشمی با اشاره به این که هنوز برای ارتقاء باروری در ابتدای راه هستیم، ادامه داد: در این راستا برنامه های بسیاری برای زوج های نابارور تعریف شده تا بتوانیم اقدامات حمایتی در زمینه تهیه داروهایشان داشته باشیم. 
 
 
وزیر بهداشت با اشاره به این که بیش از دو دهه خانواده ها به کاهش باروری و تنظیم خانواده تشویق می شدند، ادامه داد: در عین حال وزارت بهداشت آمادگی دارد با برگزاری همایش های مختلف، مسئولان دستگاه های ذی ربط را اقناع کند که رشد باروری در جامعه کاهش یافته و ضروری است که این مسیر تغییر کند. 
 
 
وی با تاکید بر این که برای حل مشکلات زوج های نابارور به همکاری بیمه ها نیازمندیم، خاطرنشان کرد: بخشی از قوانین و مقرراتی که در گذشته مامور کاهش جمعیت بودند، اصلاح شده و مابقی نیاز به تصویب قوانین جدید توسط مجلس شورای اسلامی دارد. 
 
 
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: آمارها در مورد اعمال جراحی مثل وازکتومی و توبکتومی بسیار ناچیز است ولی آنچه که در قالب قانون مصوب شده، در زمینه این جراحی ها اعمال می شود. در مورد دستگاه های متخلف نیز اعمال قانون می شود.
 
 
دکتر هاشمی با اشاره به این که مراکز وازکتومی و توبکتومی به هیچ وجه افزایش نیافته اند، گفت: در این زمینه گمانه زنی هایی وجود داشته ولی آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد که انجام این اعمال در این مراکز در حال کاهش هستند. 
 
 
وزیر بهداشت همچنین درباره 120 هزار سقط غیرقانونی در کشور و اقدام وزارت بهداشت جهت کاهش این موارد گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که آنچه قانونی است اجرا کنیم اما به نظر می‌رسد بخشی از موارد به دستگاه‌های نظارتی و قضایی مربوط می‌شود و در حیطه اختیارات وزارت بهداشت نیست.
 
منبع: سلامانه

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16298 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11554 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2226 بازدید