2709
ایجاد عادات غذایی مناسب برای کودک

ایجاد عادات غذایی مناسب برای کودک

1393/04/25 بازدید1810


• 
اگر کودک شما هنوز به میل خود شیر و آبمیوه را سر می‌کشد، او را از این عادت بیندازید. در این سن، مایعات را باید در حالت نشسته و تنها وقتی که به آنها داده شود بنوشند. آبمیوه را با نصف آب رقیق کنید، اگر این کار را کم کم انجام دهید کودکتان اصلا متوجه تفاوت نخواهد شد.
• 
چیپس و شیرینی را به جای مصرف روزانه به‌عنوان خوراکی‌های گاه به گاهِ استثنایی مصرف کنید. به جای آنها، همیشه لقمه‌های سالم را در دسترس داشته باشید، مثل قطعات پنیر کم چربی، میوه‌های خرد شده که به تنهایی یا خیسانده در ماست خورده شوند، کیک برنج، و یا کراکرهای سبوس دار.
• 
از کودک خود انتظار نداشته باشید بیشتر از 30 دقیقه سر میز بنشیند. او را مجبور به تمام کردن سیزبجات یا تمیز کردن بشقابش نکنید. به او کمک کنید زمان غذا خوردن را با احساس لذت سپری کند، نه اینکه درگیر مرافعه‌ی سختی بر سر غذا شود.
• 
وعده‌های و میان‌وعده‌های مغذی تهیه و به او پیشنهاد کنید، و به کودک خواجازه بدهید درباره چیزی که می‌خورد تصمیم بگیرد. اگر از یک میان‌وعده صرفنظر می‌کند یا یک وعده غذا را نمی‌خورد، به جای غذا رساندن به میل و هوس او تا برنامه غذاخوری بعدی صبر کنید. گرسنگی نخواهد کشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

هیئت تحریریه نی نی سایت

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها