2109
تاثیر رنگ گل در سلامتی

تاثیر رنگ گل در سلامتی

1399/07/14 بازدید382

 

اثر روانشناسی فوق‌العاده رنگ گل‌ها

میگویند آرامش خریدنی نیست. اما پژوهش های اخیر نشان می‌دهد برخی آرایه‌های آرامش را می‌توان از گلفروشی‌ها خرید. رنگ های گوناگونی در اطراف ما وجود دارند که هر یک آرامش و نشاط خاصی را به بیننده ی خود می رسانند. به عبارت دیگر هر شخص باخرید گل دیدن رنگ های خاص انرژی خاصی را دریافت می کند. در این میان خواص طبیعی رنگ گل‌ها و گیاهان به دلیل زنده بودن این موجودات دلپذیر برجسته‌تر است.

 رنگ صورتی نمادی از شور و نشاط است

 

در رابطه با این سوال که تاثیر رنگ های گل در شادابی افراد چگونه است؟ باید گفت رنگ صورتی نمادی از شور و نشاط است. همچنین نمادی از امید، بخشش، آرامش، انرژی زنانه و محبت و مهربانی است. معمولا رنگ صورتی برای توصیفی از گل رز به کار می رود. البته گل های رز رنگ های مختلفی داشته و هرکدام معنای مختلفی را از لحاظ روانشناسی به همراه دارند.

برخی از گل هایی که رنگ صورتی دارند شامل: گل محمدی، دم موشی، گل صد تومانی، پیچ تلگرافی، کاملیا یا چای زینتی، گل لاله، گل اطلسی، گل خشخاش، گل سنبل، کوکب صورتی، کلماتیس، خرزه ی هندی، کیپریپدیوم اکوله، گل سوسن، بگونیا و میخک قرنفلی از دیگر گل های صورتی در طبیعت هستند.

گل صورتی چه تاثیری روی بدن دارد؟

ما در این جا به برخی از تاثیرات گل صورتی می پردازیم. این تاثیرات عبارتند از:

  • در رابطه با این موضوع که تاثیر رنگ های گل در شادابی چگونه است؟ باید گفت که مشاهده رنگ صورتی عصبانیت، خشم و استرس را از بین برده و می تواند باعث آرامش اعصابتان گردد.
  • دیدن گل صورتی، انرژی، ضربان قلب و فشار خونتان را افزایش دهد.
  • معمولا گل صورتی، تاثیر آرامش بخشی داشته و بیانگر عاطفه، عشق، وحدت و یکدلی است.
  • گل صورتی که متمایل به قرمز است، نشانه ای از عاطفه است.
  • گل صورتی کدر می تواند نشانه ای از نیازمندی، وابستگی و ناپختگی باشد.


معنای مختلف انواع گل رز در شادابی و نشاط

 

رز زرد: امروزه گل رز زرد رنگ، به معنای خوشحالی و شادابی است اما  این گل، در گذشته به معنای کاهش علاقه بوده است.

رز سفید: این گل نیز به معنای عشق پاک و روحانی است. این گل در دسته ی گل عروس نیز به معنای احساسات شادی آور است.

رز ارغوانی: رز ارغوانی نیز به معنای اشتیاق و تمایل فرد به طرف مقابلش است.

رز قرمز: رز قرمز به معنای دوستت دارم است. همچنین این گل به معنای زیبایی بی انتهاست.

رز معطر: رز معطر به این معناست که در نگاه اول عشق بوجود آمده است.

هر رنگ گل به چه معناست؟

پژوهش ها بیانگر این هستند که نگاه نمودن به گل ها و گیاهان می تواند باعث برانگیخته شدن حس شادابی، طراوت و آرامش در افراد شده و اندوه و غم برطرف می گردد.حالات روحی انسان، با تماشای گل ها تغییر یافته و با هر دفعه نگاه کردن به گل ها، اتصالات عصبی مثبتی در مغز ایجاد می شود. ما در ادامه به بررسی رنگ های مختلف گل ها و تاثیر رنگ های گل در شادابی افراد می پردازیم.

گل آبی: در رابطه با تاثیر رنگ های گل در شادابی افراد باید گفت رنگ آبی نشانه ی صداقت و آرامش است. یک دسته گل آبی می تواند به این معنی باشد که آرامش داشته باش و استرس هایت را کنار بگذار.

گل قرمز: رنگ قرمز نشانه ی علاقه و عشق است. گل های قرمز رنگ نمادی از احترام، شجاعت، اشتیاق و وفاداری هستند.

گل زرد: در خصوص تاثیر رنگ های گل در شادابی افراد باید گفت که گل های زرد رنگ سرشار از شادابی و نشاط هستند. همچنین گل زرد نمادی از موفقیت و غرور و پیوندهای دوستی هستند.

گل یاسی: رنگ یاسی نشانه ای از زیبایی و جوانی، ظرافت و لطافت است. گل های یاسی رنگ یک جنبه ی ظرافت و زیبایی و زنانگی را در خودشان دارندحتی زمانی که در یک دسته گل مدرن به کار می رود.

گل نارنجی: رنگ نارنجی، نشانه ی جسارت و شرارت و زندگی است. گل های نارنجی رنگ، از شور و اشتیاق سخن می گویند.

گل سبز: گل های سبز رنگ، می تواند نشانه ی جوانی و تجدید حیات باشد. همچنین وجود این گل ها در دسته گل، به معنی آرزوی ثروتمندی و سلامتی برای افراد است.

گل بنفش: گل های بنفش، نمادی از منزلت، مقام، سنت و موفقیت است. در یک دسته گل،وجود گل های بنفش رنگ نشانه ی تحسین و ستایش می باشد.

گل ها را در معرض دید قرار دهید

در رابطه با تاثیر رنگ های گل در شادابی افراد باید گفت گل ها با داشتن رنگ و بوی خوش می توانند باعث شادابی و سرزندگی در افراد گردند. طبق گفته ی روانشناسان، بایستی گل ها را در معرض دید قرار داد. این کار باعث سلامتیاعضای خانواده شده و همچنین صمیمیت را در بین اعضای خانواده ایجاد می نماید.

گل ها باعث باز شدن فکر شده و بوی معطر آن ها می تواند موجب تلطیف روح گردد. نگهداری گل ها در اتاق خواب می تواند باعث سرزندگی و نشاط شده و حتی می تواند باعث دیدن خواب های خوب گردد. بنابر این سعی نمایید در محیط منزلتان از گل ها برای ایجاد آرامش استفاده نمایید.  همین حالا از گلفروشی آنلاین گلیتال گل سفارش دهید تا به کشاندن این آرامش به محیط زندگی خود، شتاب دهید. این وبسایت از مزرعه بصورت مستقیم و بدون واسطه برای شما گل می‌فرستد و شما با چند کلیک ناقابل دکوراسیون، فضا، رنگ و انرژی خانه را دگرگون ساخته اید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8452 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6093 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15079 بازدید