2109
مزوتراپی چیست و چه فوایدی دارد؟

مزوتراپی چیست و چه فوایدی دارد؟

1399/04/01 بازدید1808

همه میدانیم که‌ترمیم بافت پوست، یک تغییر درونی است. در صنعت زیبایی امروز، انتخاب یک روش زیبایی که نتایج معجزه‌آسایی را به دنبال داشته باشد کار بسیار دشواری است تا جایی که افراد در انتخاب روش مناسب احساس ناتوانی می‌کنند. اما چند روش وجود دارد که می‌تواند نتیجه دلخواه شمارا به وجود آورد. مزوتراپی یکی از آن روش‌ها است.

مزوتراپی روشی است که به‌وسیله آن ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی جهت جوان‌سازی، لیفت پوست، افزایش حجم و حتی کاهش چربی به پوست تزریق می‌گردند. کلمه "مزو" در این اصطلاح یعنی میانه. به این منظور که مواد مغذی از طریق سوزن‌های ریز وارد لایه میانی پوست می‌شوند. به‌طورکلی هدف از انجام مزوتراپی درمان مشکلاتی نظیر تورم، چرخه ناقص خون و آسیب‌های بافتی در لایه‌های زیرین پوست است. بیشترین کاربردهای مزوتراپی عبارت‌اند از:

  • رفع لک
  • سفت شدن پوست
  • رفع سلولیت و چربی
  • رفع چین‌وچروک
  • درمان ریزش مو (آلوپشیا)

اما فواید مزوتراپی چیست؟

  1. پوست ویتامین و مواد موردنیاز را در غلظت بالایی دریافت می‌کند:

وقتی‌که پوست غلظت بالایی ازسرم ها، ویتامین‌ها و مواد مغذی را دریافت می‌کند، روند جوان‌سازی و ترمیم آن سریع‌تر طی می‌شود و با انجام تزریق در ناحیه درست مطمئن می‌شویم که مواد به‌خوبی در جای خود قرارگرفته‌اند.

  1. مزوتراپی روشی جایگزین برای جراحی‌های پرهزینه است.

مزوتراپی یک روتین ضد پیری است و نسبت به سایر متدها و روش‌های جراحی از حالت تهاجمی کمتری برخوردار است. حتماً احتیاج نیست برای زیباتر شدن زیر تیغ جراحی بروید. با مزوتراپی انواع سرم های تغلیظ شده توسط سوزن به لایه میانی پوست تزریق می‌شوند و این کار باعث می‌شود پوست ظاهر طبیعی بهتری به دست آورد.

  1. بسیاری از نیازهای پوستی با مزوتراپی رفع می‌گردد

چه بخواهید از پیری پوستتان جلوگیری کنید و چه بخواهید درخشندگی آن را بهبود بخشید، حتماً باید از روش مزوتراپی برای تزریق مواد به پوست استفاده کنید. با این کار انرژی پوست بالاتر می‌رود و نشانه‌های بهبود کیفیت پوست در اولین جلسه قابل مشاهده است.

  1. کیفیت پوست ارتقا می‌یابد.

در مزوتراپی با توجه به نوع موادی که استفاده می‌کنید می‌توانید بسیاری از مشکلات پوستی را از قبیل لک و ملاسما را درمان کنید؛ بنابراین پوست روشن‌تر شده و تن آن بهبود می‌یابد.

  1. مزوتراپی باعث آبرسانی به پوست می‌شود.

یکی از بهترین روش‌های مراقبت و زیبایی پوست، آبرسانی و پیشگیری از خشکی پوست است. پوستی که آبرسانی شده است جوان، سلامت و با طراوت به نظر می‌رسد. مزوتراپی یکی از روش‌هایی است که با استفاده از کوکتل‌های مناسب باعث آبرسانی پوست می‌شود.

مزوتراپی پروسه چندان پیچیده‌ای نیست. بااین‌وجود، شما برای انجام کار مزوتراپی حنما باید با یک متخصص مشورت کرده و در مورد انتظارت خود از انجام این کار توضیح دهید. مسلماً پزشک شما بهترین روش و نوع مواد را برای شما انتخاب خواهد کرد. تعداد جلسات به‌شدت درمان و نوع مواد انتخابی بستگی دارد. حتی زخم‌های کوچکی که از ورود سوزن‌ها ایجاد می‌شود فوایدی دارند. این کار اثرات درمانی بسیار خوبی نظیر گردش خون در رگ‌های خونی و تحریک کلاژن سازی دارد.

 

قبل از انجام مزوتراپی چه‌کارهایی باید انجام داد؟

  1.  اگر از داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی استفاده می‌کنید، یک هفته قبل از مزوتراپی آن‌ها را قطع کنید.
  2. اگر سابقه تب‌خال دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.

آیا مزوتراپی عوارضی هم دارد؟

بله. اگر شما به مواد و داروهای خاصی آلرژی داشته باشید عوارضی در شما ایجاد خواهد شد ازجمله:

  • تورم در ناحیه تزریق
  • قرمزی پوست
  • خارش
  • درد خفیف در ناحیه‌ای که تزریق انجام‌شده
  • حساسیت
  • حالت تهوع
  • اسهال
  • دانه قرمز (راش)

 

آیا انجام مزوتراپی مؤثر است؟

همان‌طور که گفته شد، مزوتراپی برای اهداف مختلف زیبایی مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما پرکاربردترین موارد استفاده در درمان ریزش مو آندروژنیک و لاغری موضعی و رفع سلولیت می‌باشد.

مزوتراپی چگونه باعث درمان ریزش مو آندروژنیک می‌شود؟

در مزوتراپی موی سر از دو نوع محرک مکانیکی و شیمیایی برای تحریک فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. محرک مکانیکی همان زخم‌های ریزی هستند که هنگام تزریق در پوست سر ایجاد می‌شوند. طی فرایند التیام این زخم‌ها، تولید کلاژن و الاستین در پوست سر تحریک می‌شود؛ اما برای تحریک شیمایی فولیکول‌ها باید از مواد مناسب استفاده کرد. موادی مثل کومارین که ماده گشادکننده عروق است و باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود. همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز سلول‌های مو نیز در این ترکیب گنجانده می‌شوند. افرادی که حجم موی آن‌ها در تمام نقاط سر کم شده است کاندید مناسبی برای انجام مزوتراپی هستند.

مزوتراپی چگونه باعث لاغری موضعی می‌شود؟

در مزوتراپی لاغری موضعی بیشتر برای از بین بردن سلول‌های چربی ران ها، بازوها و شکم پهلو استفاده می‌شود، نواحی که با رژیم غذایی و ورزش لاغر نمی‌شوند. با تزریق داروی مخصوص سلول‌های چربی تجزیه‌شده و از طریق کبد و کلیه‌ها دفع می‌شوند.

داروهای مزوتراپی

معمولا نوع و میزان استفاده از داروی مزوتراپی بعد از معاینه بیمار توسط پزشک مشخص می‌گردد زیرا هر فرد به متد درمانی خاصی احتیاج دارد. داروهای که در بازار وجود دارند به دو صورت عرضه می‌شوند. کوکتل که میزان ترکیبات آن از پیش تعیین‌شده و مشخص است یا آمپول‌های مزوتراپی که پزشک با توجه به نیاز بیمار می‌تواند درصد ترکیبات دارو را تغییر دهد. برندهای معتبر در بازار از هر دو نوع این داروها را تولید می‌کنند.

برند اسپانیایی Bioskin یکی از بهترین برندهای موجود در بازار ایران و جهان است که با تنوع گسترده دارویی می‌تواند برای تمام اندیکاسیون های مزوتراپی راه‌کاری مناسب ارائه دهد. داروهای مزوتراپی Bioskin در دو نوع ویال (کوکتل) و آمپول عرضه می‌گردند و در بسیاری از کلینیک‌های زیبای معتبر مورداستفاده قرار می‌گیرند. یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین کوکتل‌های بایواسکین کوکتل Hairpro است که برای درمان ریزش مو آقایان و خانم‌ها استفاده می‌گردد. این کوکتل احیاء کننده سلول‌های مو بوده و باعث جوان‌سازی و شادابی پوست سر می‌گردد. این محلول فولیکول‌های مو را تحریک و تغذیه می‌کند و می‌تواند از بروز ریزش موی آندروژنیک جلوگیری کند.

شما می‌توانید جهت مشاوره حضوری با پزشکان و متخصصان کلینیک زیبایی آمیتیس با شماره‌های 26700474-021 و 26700485-021 تماس حاصل نمایید. آن دسته از پزشکان و مراجعینی که از طریق سایت محترم نی نی سایت با ما تماس بگیرند از هدیه شرکت مهندسی پزشکی آمیتیس برخوردار خواهند شد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید