2109
پیشنهادی فوق‌العاده برای نوبت‌دهی پزشکان در دوران کرونا

پیشنهادی فوق‌العاده برای نوبت‌دهی پزشکان در دوران کرونا

1399/03/31 بازدید390

 

امروزه مشاغل و خدمات پزشکی، به حرفه‌ای با بازار رقابتی رو به رشد در کشور تبدیل شده اند که مراکز و متخصصین توانمند بسیاری در آن مشغول به کار هستند. گروهی از این افراد و مراکز شناخته شده هستند و توانسته اند مخاطبین خود، یعنی بیماران و افراد متقاضیِ خدمات پزشکی را تا حد قابل قبولی به سمت خود جذب نمایند. اما با ورود نسل جدید و عادت کرده به دنیای دیجیتال، در صورتی که این گروه به فکر آینده نباشند و به خصوص در دوران پسا-کرونا، روش‌های نوین و قرن بیست و یکمی را در پیش نگیرند، بزودی و تا حد زیادی مراجعین خود را از دست خواهد داد.

در این میان، افراد و مراکز متخصصی هم هستند که با وجود در اختیار داشتن تخصص و تجربه، به دلیل عدم شناخت کافی مردم از آن‌ها، نتوانسته اند به اندازه گروه اول توجه متقاضیان خدمات پزشکی را به خود جلب کنند.
برای پاسخ به چالش‌های این دو گروه از متخصصین گرامی و مراکز درمانی، پیشنهاد می‌شود بخش بازاریابی برای ارائه خدمات پزشکی، به عنوان یک کار تخصصی مورد توجه قرار گیرد تا ضمن حفظ مراجعین فعلی، به افزایش تعداد مراجعین نیز کمک کند.

تاثیر COVID-19 بر بازاریابی آنلاین

شرایط سخت کنونی و شیوع ویروس کووید-19 بر تمامیِ حوزه‌های اقتصادی و خدماتی تاثیر گذاشته و نشان داده است که در اختیار داشتن امکانات فضای مجازی و ارائه خدمات اینترنتی تا چه حد می‌تواند راه‌گشا باشد. همچنین می‌دانیم که حوزه‌ی پزشکی و خدمات درمانی نیز از این تاثیر بی‌نصیب نمانده؛ زیرا که حفظ فاصله اجتماعی و تاکید بر عدم حضور در مکان‌های عمومی، امکان حضور در مطب پزشکان برای گرفتن نوبت، جستجوی پزشک در خیابان‌ها و در آخر حضور در مطب را تا حدود زیادی مشکل و خطرناک نموده است. همچنین می‌دانیم دوران قرنطینه خانگی گرچه به نظر می‌رسد روزی به سر خواهد رسید اما، اثرات آن بر روی رفتار مردم تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.

چالش‌های دریافت نوبت از طریق اینترنت

چند نکته و چالش مهم در این مورد وجود دارد که بطور خلاصه به این موارد اشاره می‌کنیم:

  1. ممنوعیت تبلیغ پزشکان در فضای مجازی و در نتیجه عدم امکان معرفی سوابق و توانمندی‌های پزشکان متخصص بصورت مستقیم
  2. نبود فرصت کافی برای پزشکان و مراکز درمانی برای طراحی وب سایت فعال و پربازدید برای معرفی موثر و گسترده‌ی توانمندی‌ها و امکانات تخصصی خود در فضای آنلاین
  3. تخصصی بودن جلب مخاطب در فضای مجازی و وب سایت‌ها (نیاز به دانش فنی و برنامه‌نویسی)
  4. هزینه‌ی بالای تبلیغ موثر و هدفمند به صورت شخصی در اینترنت
  5. محدود شدن حق انتخاب متقاضیان خدمات پزشکی در وب سایت شخصی و در نتیجه خروج فرد از وب‌سایت شخصی با فرض امید به یافتن مطب نزدیک‌تر و یا با تخصص نزدیک‌تر به بیماری مورد نظر و عدم بازگشت مخاطب به وب سایت قبلی و ....

همه موارد فوق مشخص می‌کند که تبلیغ و جلب متقاضیِ خدمات پزشکی در اینترنت و فضای مجازی نیازمند امکانات و تخصص‌هایی است که ایجاد آن برای یک پزشک یا حتی یک مرکز درمانی به سختی حاصل می‌شود.

پیشنهاد درمانکده و مزایای آن برای ارائه خدمات نوبت‌دهی

وب سایت درمانکده دارای چندین مزیت است که بطور خلاصه به این موارد اشاره می کنیم:

  • درمانکده تنها یک سایت نوبت‌دهی نیست، بلکه با ارائه مطالب علمی و آموزشی به بیماران آموزش‌های لازم برای نحوه بررسی دقیق علائم بیماری‌ها، انواع تخصص‌های رشته‌های پزشکی و ... را ارائه می‌نماید.
  • نرم افزار اپ درمانکده به بیمار این امکان را می‌دهد تا با روشی ساده نوع بیماری خود را تاحدودی تشخیص دهد و از سردرگمی و مراجعات بی‌نتیجه به متخصصین غیر مرتبط جلوگیری کند. این امکان باعث می‌شود بیماران به صورت هدفمندتر به متخصص مرتبط، متصل شوند.
  • درمانکده وب‌سایتی شناخته شده و دارای تعداد زیادی بازدید کننده در روز است که احتمال دیده شدن شما یا مرکزتان را بسیار زیاد خواهد کرد.
  • درمانکده به مشتریان بالقوه‌ی خدمات پزشکی فکر می‌کند و راحت‌ترین و سریع‌ترین راه یافتن مطب و تخصص شما را به آن‌ها ارائه می‌دهد.
  • درمانکده تنها به پول نمی اندیشد؛ زیراکه راحتی و آسایش متقاضیان خدمات درمانی، پزشکان و مراکز درمانی بیش از آن ارزش دارد که اعتبار خود و اعتماد را با آن معاوضه کند.
  • ارتباط صمیمانه و دوستانه‌ی همکاران ما در درمانکده با پرسنل و منشی شما، به دوستانه‌تر و صمیمی تر شدن فضای کار شما کمک خواهد نمود.
  • نرم افزار درمانکده به بیماران و متقاضیان خدمات درمانی بهترین و نزدیکترین مرکز را بطور خودکار معرفی می کند و در صورتی که متقاضی مایل به دریافت نوبت از پزشک یا مرکز درمانی خاصی باشد به راحتی می تواند پزشک یا مرکز مورد نظر خود را یافته و نوبت دریافت کند.
  • درصد پایین کارمزد دریافتی از سوی درمانکده در مقایسه با افزایش چشمگیر تعداد مراجعات شما کاملا منطقی و به صرفه خواهد بود و شما را از روش‌های قدیمی جلب متقاضی خدمات درمانی مانند تبلیغ تراکتی، روزنامه و ... بی نیاز خواهید بود. زیرا به دلیل هدفمند نبودن این گونه تبلیغات، احتمال دیده شدن آن توسط بیمار شما بسیار کم بوده و تاثیر چندانی ندارند.

شما می‌توانید هم اکنون مانند صدها پزشک و مراکز درمانی دیگر از خدمات نوبت دهی درمانکده بهره‌مند شوید و اطمینان داشته باشید که از نتیجه این همکاری راضی خواهید بود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14820 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10485 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2085 بازدید