2709
۵ ماده مغذی کلیدی برای کودک ۶ تا ۸ ماهه

۵ ماده مغذی کلیدی برای کودک ۶ تا ۸ ماهه

1399/03/19 بازدید116136

آیا می‌دانید وقتی کودک در بازه سنی ۶ ماهگی تا ۸ ماهگی قرار دارد، بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای سلامتی او بسیار ضروری خواهند بود؟

رشد کودک در یک سال اول زندگی سریع‎‌تر از هر دوره دیگری در زندگی‌اش است. به‌طور متوسط، وزن کودک در یک سالگی سه برابر وزن او هنگام تولد است و قد او در حدود ۲۵ سانتی‌متر افزایش می‌یابد. در دوسالگی اندازه مغز او سه برابر لحظه تولد است. به همین دلیل است که اطمینان از دریافت پروتئین کافی در رژیم غذایی کودک بسیار مهم است. وقتی کودک شروع به خوردن غذاهای جامد می‌کند، چند ماده مغذی وجود دارند که باید برای رشد و تکامل او مدنظر داشته باشید. به فرزندتان غذاهی متنوعی از همه گروه‌های غذایی را ارائه بدهید و مطمئن شوید که مواد مغذی ضروری زیر را به اندازه کافی دریافت می‌کند:
آهن
زینک (روی)
کلسیم
ویتامین D
ویتامین A


سه ماده معدنی ضروری

شیر مادر به صورت طبیعی آهن کمی دارد. آهن برای برای رشد و تکامل مناسب مغز کودک ضروری است. در پایان ۶ ماهگی ذخایر آهن کودک که از بدو تولد همراهش بوده کاهش می‌یابد، بنابراین بسیار مهم است که غذاهای سرشار از آهن به او داده شود. آهن به اکسیژن‌رسانی خون به سراسر بدن نیز کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند که بسیاری از کودکان ۶ تا ۸ ماهه میزان اهن توصیه شده توسط پزشکان را دریافت نمی‌کنند. عدم دریافت آهن به میزان کافی می‌تواند به آنمی (کم خونی) منجر شود که باعث خستگی و ضعف می‌شود. تقریباً ۴۳% کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله در سراسر جهان آنمی دارند؛ یعنی ۲۷۳ میلیون کودک!

کودک شما برای رشد سالم به زینک (روی) احتیاج دارد. زینک نقش اساسی در تقویت سیستم ایمنی کودک و کمک به او برای مبارزه با عفونت‌ها دارد. زینک همچنین برای رشد سلول‌ها و ترمیم آن‌ها ضروری است، ازاین‌رو یک ماده معدنی ضروری برای کودک در حال رشد به حساب می‌آید.

برای مطالعه ادامه مطلب مواد غذایی کلیدی برای کودک کلیک کنید.

ارسال نظر شما

login captcha

والا نمیدونم.همینا که خودتون.گفتید دیگه بسشونه حالا وقتی بچه دار شدم.مطالعه میکنم 

پربازدیدترین ها

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14690 بازدید

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4743 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3807 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3465 بازدید