2109
زیبایی برای زندگی – فیلر های هیالورونیک اسید

زیبایی برای زندگی – فیلر های هیالورونیک اسید

1399/03/13 بازدید2772

سلول‌های پوستی ازجمله سلول‌های بدن هستند که با مرور زمان دچار تغییرات زیادی می‌شوند. پس از سن بلوغ پوست به نهایت زیبایی و شفافیت خود می‌رسد اما معمولا پس از 35 سالگی و هم‌زمان با از بین رفتن کلاژن و هیالورونیک اسید در سلول‌های پوستی علائم پیری نمود پیدا می‌کنند. همچنین رطوبت و میزان آب درون سلول‌ها کاهش پیدا می‌کند که اصطلاحاً به آن دهیدراته شدن می‌گویند. درگذشته از روش‌های جراحی پلاستیک و تهاجمی برای کشیدن پوست و جوان‌سازی صورت استفاده می‌شد که خوشبختانه امروزه روش‌های ارزان‌قیمت و غیرتهاجمی جایگزین آن‌ها شده‌اند.

برای رفع اشکالات و معایبی که در اثر پیری بر صورت ایجاد می‌شود یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد استفاده از فیلر های پرکننده است. در چند سال گذشته از فیلر های دائمی که به آن‌ها ژل پاژ گفته می‌شد استفاده می‌کردند ولی امروزه استفاده ازاین‌گونه فیلر تا به دلیل عوارض وخیم منسوخ گشته‌اند و فیلرهای هیالورونیک اسید و هیدرو کسی آپاتیت جایگزین شده‌اند که هرکدام خواص و کاربردهای خاص خود رادارند.

ژل دائمی یا ژل پاژ از نوع پلی اکریل آمید است که در برخلاف سایر فیلر تا در بدن جذب نمی‌شود. در زمان ورود این محصول به بازار جهانی ازآنجایی‌که نیاز به تمدید نداشت با استقبال گسترده‌ای روبرو شد ولی به‌تدریج که عوارض آن نمود پیدا کرد پزشکان مجبور به تخلیه آن شدند. جابجایی ژل در نقاط مختلف صورت، تورم و التهاب، ایجاد فیبروز و سفت شدن بافت زیرپوستی از عوارض استفاده از این ژل بود؛ اما هیالورونیک اسید دیگر دردسرهای ژل‌های پاژ را ندارد. درست است که ماندگاری آن‌ها بین 6 تا 12 ماه می‌باشد ولی در عوض هیچ عارضه‌ای ندارند. ملکول های هیالورونیک اسید به‌صورت طبیعی در بدن وجود دارند که وظایف آن‌ها حفظ رطوبت، کمک به ترمیم بافت ها، کمک به کلاژن و الاستین سازی در پوست می‌باشد. این مولکول شش برابر حجم خود می‌تواند آب جذب کند، بنابراین گزینه بسیار مناسبی برای دانشمندان حوزه زیبایی بود تا از آن به‌عنوان یک حجم دهنده پوست استفاده کنند.

برای حجم دهی و پر کردن چین‌وچروک‌ها حتماً لازم نیست ازفیلر ها استفاده کنیم. یکی دیگر از روش‌های رایج در میان پزشکان استفاده از چربی خود فرد است. فواید استفاده از این روش این است که احتمال وقوع واکنش آلرژیک به یک ماده خارجی از بین می‌رود. در این روش به‌وسیله دستگاه لیپوساکشن چربی‌های اضافه از نقطه‌ای در بدن بیمار استخراج می‌گردد. سپس با استفاده از یک محلول آنتی‌بیوتیک چربی کاملاً جداسازی شده تا دوباره به بدن بیمار تزریق گردد. اگر این جداسازی به‌صورت حرفه‌ای صورت نگیرد سلول‌های چربی دوباره جذب بدن می‌گردند.

اکنون این سؤال مطرح است که در میان این‌همه برند و انواع مختلف فیلر کدام را انتخاب کنیم؟ برای پاسخ به این سؤال باید بدانیم که ویژگی‌های فیلر خوب چیست.

  • ایمن بودن
  • ماندگاری بالا
  • دارای وزارت بهداشت
  • حجم دهی مناسب
  • قیمت مناسب

ژل سیتوسیال یکی از برندهای معتبر فیلر در بازار است که محصول کشور فرانسه می‌باشد. سیتوسیتال یک ژل تک فاز است که مطابق با آخرین استانداردهای دنیا طراحی و ساخته‌شده است. تکنولوژی خاصی که در طراحی و تولید این محصول استفاده‌شده است، باعث شده تا این فیلر از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار باشد. این فیلر هم دارای استاندارد FDA و هم دارای تایدیه وزارت بهداشت ایران است.

برند معتبر و تازه وارد دیگری که از کیفیت بالایی برخوردار است، فیلر e.p.t.q. کره می‌باشد. فیلر های کره‌ای به دلیل داشتن قیمت مناسب و کیفیت خوب از آن دسته ژل‌هایی هستند که همیشه مشتریان خود را داشته‌اند. ولی در میان این بازار پر ازدحام محصولات زیبایی، بازهم برندی موفق است که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. خوشبختانه برند e.p.t.q. باوجود جوان بودن موردتوجه بسیاری از پزشکان و متخصصان زیبایی قرارگرفته است.

شما می‌توانید جهت مشاوره حضوری با پزشکان و متخصصان کلینیک زیبایی آمیتیس با شماره‌های 26700474 021 0212670485 تماس حاصل نمایید. آن دسته از پزشکان و مراجعینی که از طریق سایت محترم نی نی سایت با ما تماس بگیرند از هدیه شرکت مهندسی پزشکی آمیتیس برخوردار خواهند شد.

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9585 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6973 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15197 بازدید