2109
فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب برای کودکان

فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب برای کودکان

1399/03/08 بازدید348

آب آشامیدنی سالم یکی از مهمترین نیاز روزمره بدن انسان است و افرادی که از آب سالم استفاده نمی کنند، دچار بیماری های مختلفی می شوند و گاهی صدمات جبران ناپذیری می بینند.

جالب است بدانید که، آب ناسالام جان کودکان را بیشتر از بزرگسالان تهدید می کند. طبق آمار بهداشت جهانی سالانه هزاران نفر در سراسر دنیا به دلیل نداشتن آب سالم جان خود را از دست می دهند، بیماری های کلیوی، عروقی، خطر ابتلا به سرطان و بیماری های پوستی را می توان از جمله بیماری های ناشی از آب آلوده و از مضرات آب تصفیه نشده برای کودکان دانست.

در حال حاضر برخی منابع آبی موجود حاوی آلاینده های بسیاری از جمله پس آبهای صنعتی و خانگی، گل و لای، انگل، باکتری، میکروارگانیزم های بیماری زا و ... هستند که برای سلامتی انسان بسیار مضر بوده و در جریان کلرزنی تصفیه آب شهری بطور کامل از بین نمیروند؛ لذا به منظور حذف کامل آلاینده های شیمیایی محلول در آب و مواد معلق ( میکروب ها ، باکتری ها و ... )، فلزات سنگین و  همچنین حذف کامل نیترات و تنظیم سختی آب در محدوده برآورده نمودن نیاز های آب شرب خانگی از دستگاه های تصفیه آب که مجهز به فیلترهای ممبرین،فیلتر الیافی و... باشد، استفاده می شود.

فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب برای کودکان عبارتند از :

1- مصرف آب سالم کودکان را باهوش می کند

منگنز موجود در آب های زیرزمینی و استفاده از این آب بر ضریب هوشی برخی کودکان تاثیر می گذارد و می تواند ضریب هوشی کودکان را کاهش دهد. محققان دریافتند که ضریب هوشی IQ در کودکانی که از آب با درصد کمتر از ۲۰٪ و یا بدون منگنز استفاده می کنند نسبت به سایر کودکانی که از آب آلوده به منگنز استفاده می نمایند، بیشتر می باشد.

2- کاهش سنگ کلیه در کودکان

مصرف آب سالم میتواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. مصرف آب بدلیل اینکه باعث دفع سموم می شود می تواند از خطر ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری نماید.
 بطور کلی بدلیل رشد سریع مکانیزم بدن در کودکان زیر 2 سال، میزان اسید اوریک در خون بالاست.بنابراین کودکان زیر
۲ سال نسبت به سایر افراد و حتی کودکان بالای ۲ سال بیشتر در معرض ابتلا به سنگ کلیه می باشندو می بایست از مایعات بیشتر استفاده کنند.در واقع این وظیفه والدین است که به فکر سلامت و تغذیه کودکان خود باشند.

3- کاهش سوء تغزیه در کودکان

از هر 4 کودک ، 1 نفر هیچگاه به قد طبیعی نمی رسد . در کشورهای توسعه یافته ، از هر 3 کودک 1 نفر به قد طبیعی نمی رسد، اما مشکل کجاست ؟ بله، سوء تغذیه

کودکانی که پس از سوء تغذیه شدید زنده می مانند به شکل طبیعی رشد نکرده و در نتیجه در سراسر زندگی خود با مشکلات مربوط به سلامتی مواجه خواهند شد . اکنون، دانشمندان چندین سال است که گمان می کنند باکتری های روده مسئول اثرات طولانی مدت سوء تغذیه هستند.یکی از راه های جلوگیری و کاهش سوء تغذیه در کودکان استفاده از آب آشامیدنی سالم می باشد.

استفاده از آب تصفیه شده فوایدی دیگری نیز دارد که در ادامه توضیح می دهیم .

خواص آب تصفیه شده :

  • افرادی که آب سالم می‌نوشند در طول روز دارای انرژی بیشتری می باشند.
  • آب سالم باعث می‌شود تمرینات ورزشی بهتری داشته باشیم.
  • آب سالم باعث طراوت بیشتر پوست شما می شود.
  • آب تصفیه شده در کاهش وزن به شما بیشتر کمک خواهد کرد.
  • آب تصفیه شده باعث حذف مواد مضر و شیمیایی بدن می شود.
  • آب تصفیه شده سیستم گوارشی بدن را تقویت می کند و به هضم بهتر غذا کمک می نماید.

در نتیجه در خصوص این سؤال که خرید دستگاه تصفیه آب یک نیاز است یا نه؟ باید به صراحت گفت که دستگاه تصفیه آب یک نیاز اساسی برای منازل، ادارات و... می باشد، به شرط اینکه این دستگاه با دقت و از نوع مرغوب انتخاب شود.

در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب سافت واتر، زینود، ایزی ول و... با بهترین قیمت ها + گارانتی اصلی با تضمین بهترین کیفیت موجود می باشد.کافی ست امتحان کنید......

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14631 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10350 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2049 بازدید