2109
درد استخوان واژن در بارداری چه دلایلی دارد؟

درد استخوان واژن در بارداری چه دلایلی دارد؟

1399/02/24 بازدید227162
بعضی از زنان در دوران بارداری با دردهای جدیدی آشنا می شوند که یکی از آنها درد واژن و البته استخوان واژن است. اما این دردها در دوران بارداری چه دلایلی دارند ؟ آیا درد واژن باعث زایمان زودرس می شود؟

درد واژن در دوران بارداری چگونه است؟

پزشکان متخصص معتقدند درد واژن، تیر کشیدن واژن و درد زیر شکم به دلیل تغییرات هورمونی و بزرگ شدن رحم است و این درد جدید در این دوران کاملا طبیعی است. درد یا تیر کشیدن واژن دردی ناگهانی، شدید و گزنده ای است که در لگن، رکتوم یا فرج احساس می شود. البته این درد سریع، ناگهانی و شدید در پاها نیز پخش می شود. رحم زنان باردار در دوران بارداری با تغییرات زیادی مواجه می شود و از اندازه یک پرتقال اندازه یک هندوانه رشد می کند.درد واژن در بارداری طبیعی است و در سه ماهه اول، دوم یا سوم رخ می دهد.

درد واژن در بارداری

آیا تیر کشیدن واژن نشان دهنده زایمان است؟

تیر کشیدن واژن به این معناست که عصب های دهانه رحم شروع به منقبض شدن می‌کنند. بعضی از زنان این درد را دردوران بارداری و زمانی که پا یا آرنج نوزاد با مجموعه عصب های دهانه رحم برخورد می‌کند احساس می‌کنند و به معنی زایمان زودرس نیست. اما تیر کشیدن واژن با درد یا گرفتگی هایی با فواصل منظم همراه لکه بینی یا خونریزی باشد حتما با دزشک متخصص تماس بگیرید.

درد استخوان واژن در بارداری چه دلایلی دارد؟

درد استخوان واژن یکی دیگر از دردهایی است که زنان باردار حس می کنند. البته احساس درد شدید استخوان واژن در بارداری، و احساس اینکه مرکز ثقل بدنشان پایین‌تر آمده است، در اواخر بارداری بیشتر حس می شود. درد شدید استخوان واژن به دلیل تاثیر وزن جنین در کف لگن است. دردی که در روزهای پایانی بارداری با درد زایمان اشتباه گرفته می شود، اما این درد در بارداری همیشه به معنی به دنیا آمدن نوزاد نیست. همانطور که می دانید جنین در سه ماهه سوم بارداری وزن بیشتری دارد، رحم فشار بیشتری به نیم تنه پایینی بدن وارد می‌آورد. با تضعیف کف لگن، این فشار باعث احساس پر بودن رحم، درد واژن در سه ماهه سوم بارداری یا درد و فشار عمومی در مفصل ران و لگن شود. اگر درد استخوان واژن در سه ماهه سوم بارداری با انقباضات شکمی و با احساس فشار و درد واژن همراه شود، حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

استخوان واژن در بارداری

چطور می توان درد واژن در بارداری را درمان کرد؟

اگر درد واژن شدید نیست و نشانه های خطرناکی که در بالا گفته شد ندارد می توانید از این راهکارها برای تسکین آن استفاده کنید:
  • گردش خون فشار واژینال را کم می کند، به همین دلیل درد کمتر می‌شود. پس بهتر است به پهلوی چپ دراز بکشید تا گردش خون بهتر شود.
  •  به اندازه کافی آب بنوشید.
  •  برای کم کردن درد واژن روی مبل بنشینید و پاهایتان را به آرامی بالا ببرید. بالا بردن پاها باعث کاهش فشار واژینال و کاهش درد واژن می‌شود.
  • دوش آب گرم بگیرید. البته کوتاه و مختصر.
  • کمر و باسن خود را کشش دهید تا درد و فشار کم شود چون بیشتر فشار واژینال به دلیل ماهیچه‌های ضعیف و فشار بر لگن است، کشش‌های آرام به تسکین درد کمک زیادی می‌کند.
  • تمرین کگل انجام بدهید. ماهیچه های کف لگن را منقبض کنید انگار می خواهید ادرار کنید، چند ثانیه نگه دارید و بعد آزاد کنید.
منبع : درد استخوان واژن در بارداری چه دلایلی دارد؟

ارسال نظر شما

login captcha

اقا نمیخواین این پست رو عوض کنید؟

  

ازار دهنده ترین درد دوران بارداری همین درده، من تو بارداری اولم این درد رو نداشتم اما تو  بارداری دومم از اوایل ماه پنجم تا اخر ادامه داشت و امونم رو بریده بود به خصوص شب ها که بیشتر می شد و اصلا نمیتونستم تکون بخورم.قسمت دردناک قضیه اینجا بود ک پسر اولم تازه داشت دندون در میاورد و اکثرا تب داشت و گریه میکرد و من با این درد وحشتناک شبا بغلش میکردم تو خونه میگردوندمش😢

عالی بود

اگر مساله بزرگ شدن رحم هست پس در خانمهای ازدواج نکرده این درد در دوران تخمک گذاری به چه علت هست؟ سونوگرافیهای مکرر چند ماه یکبار هم هیچ تغییری رو گزارش نکردن. 

چرا تیتر مطلبتون غلطه؟ مگه واژن استخوان داره؟ با خوندن تیتر تمایلی به خوندن مطلب پیدا نکردم. استخوان لگن منظورتون بوده حتما 

سلام خسته نباشید من یه هفته ده روز قبل از پریودیم لکه بینی داشتم ب مدت دوروز بعد قط شد فک کردم پریودم ولی یکم خفیف سمت چپم پایین یا میگیرا ول میکنخ یا ی کوچولو درد دارم  بعد الان چهار روزه از وقت پریودیم گذشته ولی پریود ندم امروز ترشح سفید و بدون بو  درد داتم فقط یکم سینهام درد داشتن ک ساکت شد دردشون  من تورابطه جنسی هم ن دردداشتم و نندارم توروخدا بگین چمه 

سلام من ازدواج نکردم ولی از این دردهایی که نوشتین دارم دلیلش چی میتونه باشه البته من هم کیست رحم دارم هم تخمدان

بدون هیچ سرمایه ای کسب درامد کنید 

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8385 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6040 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15074 بازدید