2109
مکمل تقویتی کودک

مکمل تقویتی کودک

1399/02/20 بازدید509

بیشتر مادرها برای این که کودکشان رشد بهتری داشته باشد و در کنار خوردن وعده‌های غذایی انواع ویتامین ها و مواد معدنی را جذب کند، از مکمل تقویتی کودک استفاده می‌کنند. به همین خاطر، مقاله امروز را اختصاص دادیم به مادرانی که به سلامتی و رشد کودکشان بسیار اهمیت می دهند و همچنین راه کارهایی برای آنها در این مقاله آماده کردیم که با کمک آن می توانند برای تقویت سیستم ایمنی و رشد کودک خود چاره ای  بیندیشند.

پس اگر شما هم به رشد و تقویت سیستم ایمنی کودک اهمیت می دهید، خوب است با ما در این مقاله همراه باشید.

برای رشد و تقویت کودک چه کار کنیم؟

بیشتر پدر و مادرها این سوال برایشان مطرح می شود که برای رشد فرزند خود چه کار کنیم؟ در واقع یکی از بهترین و راحت ترین کارها برای رشد آنها استفاده از مکمل تقویتی کودک است‌. مکمل های تقویتی انواع مختلفی دارند، اما به طور کلی، به تامین انواع ویتامین ها و مواد مورد نیاز بدن می پردازند. پس در صورتی که احساس می کنید کودک خود رشد کافی ندارد و یا غذا کافی میل نمی کند، خوب است برای تجویز مکمل تقویتی کودک به پزشک مراجعه کنید.

بسیاری از مادران برای اطمینان از رشد کودک خود به صورت خودسرانه مکمل تقویتی کودک تجویز می کنند. یا تصمیم می گیرند شربت و قرص های ویتامین B به کودک بدهند. اما دقت داشته باشید، تجویز مکمل تقویتی کودک باید با توجه به شرایط او و زیر نظر پزشک انجام شود.

اختلالات دستگاه گوارش کودکان و نیاز آن ها به مکمل های گوارش کودک

یکی از مشکلات رایج در بین کودکان، اختلالات دستگاه گوارش است. این اختلالات شامل موارد مختلفی مانند برگشت پذیری غذا، ریفلاکس، مشکلات روده ای، اسهال کودکان و ... است و بروز آن به نوع تغذیه و مواد غذایی که کودک استفاده می کند، بستگی دارد.

بیشتر کودکان با مشکل ریفلاکس معده روبرو هستند که ممکن است در بزرگسالان نیز اتفاق بیافتد‌ و زمانی این مشکل ایجاد می شود که محتویات اسید معده به مری بر می گردد که در این مواقع نوزاد به مکمل های گوارش کودک نیاز دارد.

نوزادانی که در چند هفتگی قرار دارند، معمولاً با گریه های متوالی ناراحتی خود را بروز می‌دهند که اکثر مواقع بخاطر کولیک است. مشکل کولیک را می‌توان با رعایت یک سری نکات ساده بعد از هر وعده شیردهی برطرف کرد.

رفع مشکل کولیک کودکان با قطره کولیک ایز

بیشتر نوزادان در دوران شیرخوارگی دچار کولیک می شوند که علائم آن دل درد و گریه های پی در پی می باشد. حال ممکن است بگویید که همه نوزادان در چند ماهگی خود گریه می‌کنند اما گریه های طولانی مدت و غیرقابل کنترل نشانه‌ای از کولیک است. معمولاً گریه حاصل از کولیک در ساعات پایانی روز مشاهده‌ می شود و نوزاد بیش از چند ساعت در روز به طور مداوم بی قراری می کند و قوسی به پشت خود می‌دهد و زانوهای خود را به سمت شکم جمع می کند.

مادران برای رفع این مشکل قطره کولیک ایز که جز مکمل های گوارش کودک است، به نوزاد خود می دهند. این قطره با رفع نفخ و خارج کردن گاز از داخل دستگاه گوارش کودک، مشکل را برطرف نموده و دردهای ناحیه شکمی نوزاد را رفع می کند.

اهمیت پدی لاکت برای کودکان و شرایط استفاده از آن

پدی لاکت یک شربت ویژه که حاوی درصد بالایی از سه سویه باکتری موثر که از ترکیب ویژه پروبیوتیکی ساخته شده است. سویه های خاص کودکان که در این شربت وجود دارد، شامل بیفیدوباکتریوم و اینفنتیس می باشد. پدی لاکت جز مکمل های گوارش کودک می باشد.

پدی لاکت بیشتر مواقع برای اسهال های ناشی از ویروس و باکتری در کودکان و همچنین اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک، نفخ و کولیک کودکان تجویز می شود. خوب است بدانید مصرف این شربت ممکن است برای کودکان عوارضی مانند خارش و سرفه را به همراه داشته باشد.

همیشه تاثیر خوب پدی لاکت برای مادران بمنظور رفع مشکلات زیر آشکار بوده است:

  • نفخ و کولیک کودکان
  •  اسهال ناشی از ویروس یا باکتری و همچنین مصرف آنتی بیوتیک در کودکان
  •  شیوع بیماری های عفونتی در فصل های سرد سال
  • انواع حساسیت های تنفسی و پوستی

مادران عزیز، در هنگام مصرف قطره پدی لاکت برای کودک خود حتماً دقت داشته باشید که در صورت مواجه شدن با علائم حساسیت نظیر خارش، سرگیجه، مشکلات تنفسی حتما به پزشک مراجعه کنید و زمانی که این شربت را باز می‌کنید، به مدت دو ماه برای مصرف کودک خود می توانید در یخچال نگهداری کنید.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک چه کنیم؟

تقویت سیستم ایمنی کودک باعث می‌شود که بدن او در برابر انواع بیماری ها از خود مقاومت نشان بدهد.

اگرچه مصرف برخی از غذاها برای کودک باعث می شود که سیستم دفاعی بدن او تقویت شود و در برابر حمله میکروب ها و باکتری ها در امان بماند. اما راهکار دیگری هم برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک وجود دارد که بیشتر مادران از آن استفاده می کنند. در واقع با خرید مکمل تقویتی کودک، کودک خود را ایمن نگه می دارند.

در صورتی که کودک شما هم در برابر بیماری ها ضعیف است و به راحتی بیمار می شود، بهتر است برای تقویت سیستم ایمنی او چاره ای بیاندیشید.

تقویت سیستم ایمنی در واقع  باعث می شود سلول هایی که از بدن در برابر انواع بیماری ها  محافظت می کنند، قوی تر از قبل شوند و کارشان (شناسایی عوامل آسیب رسان و از بین بردن آن) را به خوبی انجام دهند.

بسیاری از کودکان ممکن است به خاطر سابقه خانوادگی شان دچار نقص ایمنی شوند و در برابر عفونت ها و باکتری ها حساسیت زیادی نشان دهند. بنابراین در صورت مواجه شدن با علائمی مانند کسالت ناخوشی و رنگ پریدگی در کودک خود حتما به پزشک مراجعه کنید.

شربت دایان ایمیون و تاثیر آن بر روی سیستم ایمنی بدن

مکمل

مصرف این شربت باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شده و بدن را در برابر پذیرفتن انواع ویروس ها قارچ ها و انگل و باکتری ها محافظت می کند. همچنین در زمان بروز بیماری مانع از پیشرفت آن می‌شود و سرعت بهبودی را افزایش می دهد.

شربت دایان را می توان به عنوان مکمل تقویتی کودک بمنظور رشد بهتر و افزایش مقاومت بدنی استفاده نمود.

ویژگی های مهم مصرف این شربت شامل موارد زیر می باشد:

  • رفع مشکل گلودرد و سرفه
  •  جلوگیری از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا
  • رفع مشکلات تنفسی
  • رفع مشکلات عصبی و کاهش استرس

کلام آخر

حال امیدواریم اطلاعات خوبی در زمینه انواع مکمل های تقویتی و گوارشی در اختیار شما پدر و مادران عزیز قرار داده و در روند رشد کودکتان سهیم شده باشیم.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16181 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11487 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2520 بازدید