2109
فشارخون بالا در بارداری باعث اختلالات روانی در کودک می شود؟

فشارخون بالا در بارداری باعث اختلالات روانی در کودک می شود؟

1399/02/13 بازدید647
محققان معتقدند فشار خون بالا در بالا خطرناک است و خیلی سریع باید کنترل شود، چون ممکن است با عپارض خطرناکی برای نوزاد همراه شود. یافته های جدید نشان می دهد فشارخون بالا در بارداری باعث بروز مشکلات سلامت روان در کودکان می شود.
مطالعه محققان فنلاندی بر روی ۴۷۴۳ جفت مادر و فرزند نشان داد بین اختلالات فشارخون بالا بارداری و اختلالات روانی دوره کودکی ارتباط وجود دارد.پری‌کلامپسیا، یک مشکل شایع در دوره بارداری است که با فشارخون بالا و وجود پروتئین در ادرار مشخص می‌شود و می‌تواند به سایر اعضای بدن نظیر کبد و کلیه‌ها آسیب برساند.
 

محققان متوجه شدند ریسک اختلالات روانی در بین کودکانی که مادرشان دچار فشارخون بالا دوره بارداری بود ۶۶ درصد بیشتر است. به گزارش مهر همچنین در بین کودکانی که مادرشان مبتلا به پری‌کلامپسیا شدید بود خطر مشکلات روانی دوره کودکی، دو برابر بیشتر بود.
بیشتر بخوانید میزان فشار خون بالا در بارداری چقدر است؟
لاهتی پالکیننسرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هلسینکی فنلاند، در این باره می‌گوید: «درحالیکه مطالعات قبلی، تأثیرات قابل توجه فشارخون بالا دوره بارداری را بر اختلال بیش فعالی، اوتیسم و شیزوفرنی در نوزاد نشان داده اند، اما یافته‌های جدید ما حاکی از تأثیرات پری‌کلامپسیا مادر بر بروز هرگونه اختلال روانی در دوره کودکی است.»
محققان تاکید می کنند تلفیق اختلالات فشارخون بالا مادر در بارداری با چاقی و اضافه وزن و دیابت در بارداری منجر به بروز اختلالات روانی دوره کودکی از ۶.۶ درصد تا ۲۲.۲ درصد می‌شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید